اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

آمریکا در آغاز یک بحران جدی است/ نشانه‌های آشکار افول تمدن غرب

آمریکا در آغاز یک بحران جدی است/ نشانه‌های آشکار افول تمدن غرب
محمدرضا مرندی با اشاره به نشانه‌های آشکار افول تمدن غرب گفت: آمریکا در آغاز یک بحران جدی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا مرندی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: آمریکا سردمدار و بزرگ کشورهای غربی است و افول آن آغازگر افول غرب است و البته از جهات مختلف شاهد افول و از هم پاشیده شدن آمریکا هستیم.

وی با بیان اینکه از نظر مسائل اخلاقی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شاهد افول آمریکا هستیم، افزود: از منظر اقتصادی فقر و نابرابری در آمریکا غوغا می کند و شمار زیادی از افراد در آمریکا بی خانمان هستند که در هیچ جای دنیا چنین آماری دیده نمی شود همچنین بی عدالتی در آمریکا بیداد می کند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: مسئله کنونی آمریکا تنها نژادپرستی نیست، در واقع پلیس آمریکا حتی باسفیدپوستان هم بسیار بد رفتار می کند و در واقع شاهد آن هستیم که پلیس آمریکا دارای مشکلات روحی و روانی و روحیه شکنجه گری است. همچنین آمریکا بیشترین تعداد زندانیان را در دنیا دارد که در هیچ جای دنیا چنین سابقه‌ای وجود ندارد.

مرندی عنوان کرد: از بعد فرهنگی نیز آمریکا به ابتذال کشیده شده و در واقع بزرگترین نشانه ابتذال فرهنگی آمریکا روی کار آمدن رئیس جمهور بی عقل، بی سواد و بی ادب آمریکا است که نشان می دهد آمریکا به چه اندازه ای افول کرده که چنین فردی رئیس جمهور آن شده است.

وی بیان کرد: وقتی کشوری به این مرحله از ابتذال و خشونت می رسد که این اقدامات سرکوبگرانه را این طور علنی توجیه می‌کند یعنی این کشور در آستانه سقوط قرار دارد البته نه تنها آمریکا بلکه اروپا، استرالیا و کشورهای غربی همه درحال افول هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آمریکایی ها اشتباه می کنند که اینگونه خشونت را به مردم منعکس می‌کنند و آنها را می ترساند زیرا سبب می شود گروهی از مردم که بی تفاوت هستند نیز حساس شوند.

مرندی با تصریح اینکه آمریکا در یک بحران بسیار جدی قرار دارد که تمام شدنی نیست بلکه نقطه آغاز بحران در آمریکا است، گفت: مشاهده کردیم که با وجود اینکه دو ماه از شیوع کرونا در دنیا گذشته بود که رئیس جمهور آمریکا مانع انجام اقدامات مناسب می شد و اکنون یک سوم تلفات و مبتلایان کرونا در آمریکا مشاهده می شوند و البته فرانسه، انگلیس و... هم که پیشرفته تلقی می‌شدند نیز امروزه جزو بحرانی ترین کشورها هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: امروزه شاهد افول پزشکی، صنعتی و وضعیت بهداشتی در غرب و آمریکا هستیم حتی مشاهده می شود که پزشکان کوبایی برای کمک به مردم آمریکا به این کشور آمده اند.

وی افزود: در حال حاضر آمریکا نان اقتدار قبلی خود را می خورد اگر به اعتبار امروز او باشد آمریکا دیگر یک ابرقدرت برتر در دنیا نیست بلکه یک ابر قدرت معمولی در حال افول است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه