اخبار داغ

گزارشی از مشکلات تأمین نهاده؛

دام مشکلات پیش پای دامداران خراسان جنوبی

دام مشکلات پیش پای دامداران خراسان جنوبی
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: فعالان صنعت ماکیان حتما باید پروانه صنعتی بگیرند و به کسانی که به صورت سنتی فعال هستند خوراک توزیع نمی‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، صنعت دامپروری در خراسان جنوبی را می‌توان به عنوان یک صنعت اشتغال‌زا و مولد نام برد که می‌تواند رونق خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

اما این صنعت مهم این روزها حال خوشی ندارد و همواره دست‌خوش مشکلات عدیده‌ای است که مهم‌ترین آن‌ها عدم‌تناسب نرخ نهاده‌های دامی و هزینه‌های نگهداری و مراقبت دام با نرخ شیر و گوشت عرضه شده به بازار است.

,

گلایه‌های فراوانی در بخش‌های مختلف صنعت دامپروری استان به گوش می‌رسد که به گفته دامداران گوش شنوایی برای آن نیست و کسی برای حل مشکلات آنان چاره‌اندیشی نمی‌کند.

,

هر چند تاکنون گزارشات زیادی توسط رسانه‌های استان به چاپ رسیده اما به گفته یکی از دامداران استان گرانی نهاده‌ها کمر دامداران را شکسته است.

,

پایین‌بودن قیمت شیر و محصولات دامی، گرانی دارو و درمان و شیوع ویروس کرونا از جمله مشکلات دامداران استان است که با آن دست به گریبان هستند.

,

تقی‌پور یکی از دامداران خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به مشکلات حوزه دامداری گفت: این روزها دامداران از وجود مشکلات و چالش‌های پیش روی خود و عدم‌توجه مسئولان به حل آن، گلایه دارند.

,

وی با اشاره به گرانی نهاده‌ها و روند توزیع آن بین دامداران افزود: متأسفانه هیچ ثباتی در قیمت نهاده‌های دامی نیست و حتی تغییر قیمت اقلام مورد نیاز به یک هفته نمی‌رسد و هر روز شاهد افزایش قیمت نهاده‌های دامی هستیم.

,

وی با اشاره به ثبت‌نام در سامانه برای دریافت نهاده گفت: دامداری‌های صنعتی با ثبت‌نام در سایت می‌توانند برای دریافت نهاده‌ها اقدام کنند اما چنین امکانی برای دامداری‌های سنتی فراهم نیست.

,

خراسان جنوبی در حوزه طیور و ماکیان نیز با دارابودن تعداد زیاد مرغداری‌های کوچک و بزرگ اما فعالان این حوزه در تأمین نهاده‌های دام و طیور دچار مشکلات مختلفی شده‌اند.

,

خدادوست یکی از فعالان حوزه ماکیان در استان به خبرنگار ما گفت: مشکلات فراوانی در حوزه نهاده‌های دامی در استان وجود دارد.

,

وی با اشاره به نبود نهاده و سوخت افزود: به ما مجوز داده‌اند اما اکنون نهاده به ما نمی‌دهند و ما مجبوریم 10 هزار بلدرچین را رها کنیم یا بگذاریم تلف شوند.

,

وی با انتقاد از عدم‌حمایت مسئولان استان افزود: تاکنون چندین بار به جهاد کشاورزی و استانداری مراجعه کردم اما کسی پاسخ‌گوی من نبوده است.

,

در تامین نهاده‌ها مشکلی نداریم

, در تامین نهاده‌ها مشکلی نداریم, در تامین نهاده‌ها مشکلی نداریم,

محمود اشرفی‌گل معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: کل تولیدکنندگان ماکیان حتما باید پروانه صنعتی بگیرند و به کسانی که به صورت سنتی فعال هستند خوراک توزیع نمی‌کنیم.

,

وی با بیان این‌که در حال حاضر فقط پروانه صنعتی صادر می‌شود افزود: در حوزه تأمین نهاده‌ها برای تولید، در حوزه‌های دامداران، طیور و ماکیان مشکل خاصی نداریم و باید از طریق سایت ثبت‌نام شود و نهاده تحویل بگیرند.

,

اشرفی با اشاره به مشکل یک واحد تولیدی بلدرجین در بیرجند اظهار کرد: این واحد دارای پروانه سنتی بوده که پروانه سنتی نیز تمدید نشده است و اگر می‌خواهد فعالیت کند باید پروانه صنعتی دریافت کند.

,

وی در پاسخ به ادعای این تولیدکننده که می‌گوید پروانه دارد گفت: هرکسی به وی پروانه داده اکنون پاسخگوی کمبود نهاده‌ها باشد.

,

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: این واحد اگر پروانه صنعتی نگیرد، نهاده به او تعلق نخواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه