اخبار داغ

مسئول پروژه توسعه حرم احمدابن اسحاق (ره)در سرپل ذهاب:

اتمام بازسازی بقعه احمدابن اسحاق(ره) تا پایان سال جاری/ ۱۶ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است

اتمام بازسازی بقعه احمدابن اسحاق(ره) تا پایان سال جاری/ ۱۶ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است
شاهین خان بلوکی از اتمام بازسازی بقعه حرم احمدابن اسحاق(ره) در سرپل ذهاب تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: ۱۶ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاهین خان بلوکی در گفتگو با خبرنگار بازی دراز اظهار داشت: بقعه احمد ابن اسحاق قمی(ره ) در شهرستان سرپل ذهاب که در اثر زلزله ۷ و سه دهم ریشتری سال ۹۶ متاسفانه تخریب شد، و بازسازی این بقعه متبرکه در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ساخت آن ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: تاکنون از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری و بنیاد مستضعفان ، ۱۶ میلیارد تومان صرف شده و برای ادامه کار نیز بالغ بر ۸ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

خان بلوکی ادامه داد: پیش بینی می شود طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری پروژه بازسازی حرم احمد ابن اسحاق(ره) در سرپلذهاب به اتمام برسد و مردم شهرستان نیز بار دیگر از نزدیک از بهره های معنوی این مکان متبرکه استفاده کنند.

وی گفت: این بقعه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در ۲ طبقه در دست انجام است و نوع سازه این بقعه مطهر، اسکلت فلزی می باشد.

گفتنی است احمدابن اسحاق قمی از اصحاب گرانقدر ائمه معصومین (ع) و از مراجع، محدثان و علمای بزرگ قرن سوم هجری است که توفیق درک امام جواد (ع)، امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (عج) را داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه