اخبار داغ

دیدار رئیس فدراسیون دوومیدانی با اسلامی

وزیر راه و شهرسازی: دنیا به ارزش دوومیدانی واقف است/ محلی برای کمپ تیم‌های ملی در نظر خواهیم گرفت

وزیر راه و شهرسازی: دنیا به ارزش دوومیدانی واقف است/ محلی برای کمپ تیم‌های ملی در نظر خواهیم گرفت
رییس فدراسیون دوومیدانی با وزیر راه و شهرسازی دیدار و در خصوص حمایت از دوومیدانی بحث و گفت‌وگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فدراسیون دوومیدانی، هاشم صیامی به اتفاق یعقوب رضازاده دارنده مدال برنز مسابقات دوومیدانی ارتش‌های جهان و نماینده مردم سلماس در مجلس و هچنین محسن برزگر محمدی مشاور عالی فدراسیون با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ملاقات و در رابطه با حمایت‌هایی که ورزش اول المپیک به آن نیاز دارد بحث و تبادل نظر داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این نشست هاشم صیامی ضمن تبیین اهداف و عملکرد فدراسیون دو و میدانی و اهمیت گسترش این رشته، اظهار داشت: دوومیدانی چهارمین رشته‌ای است که در المپیک برای کشورمان به مدال دست یافته و می‌تواند باز هم مدال آوری در بازیهای آسیایی و المپیک را تکرار نماید.

,

صیامی با اشاره به اهمیت ورزش پایه و مادر برای کلیه ورزش کشورمان تصریح کرد: اگر دوومیدانی یک کشور شرایط مطلوبی داشته باشد، قطعا تمام ورزش‌های آن نیز رشد و پیشرفت خواهند کرد.

,

وی با اشاره به اینکه دوومیدانی دارای ۲۴ ماده و ۱۴۷ مدال رنگارنگ می‌باشد و تمام کشورهای توسعه یافته دنیا با سرمایه‌گذاری در این رشته جایگاه خودشان را در جدول رنگینگ مدال ارتقا داده‌اند، اذعان داشت: این ورزش هم می‌تواند در راستای ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی شهروندان تاثیر بسزایی داشته باشد و هم جایگاه کشورمان را در میادین مهم بین المللی بهبود بخشد به همین جهت از شما می خواهیم که بیش از پیش از رشته مادر حمایت کرده و شرکت‌ها، بنگاهها و مجموعه های اقتصادی را نسبت به حمایت مالی از دوومیدانی ترغیب نمایید. 

,

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تنها سایت تخصصی دوومیدانی در کشور، بیان کرد: با توجه به وجود ورزشگاه آفتاب انقلاب که بیش از ۷ هکتار وسعت دارد و در منطقه شرق شهر تهران قرار دارد که روزانه تعداد زیادی از شهروندان بخصوص بانوان و دختران عزیزمان از این مجموعه بزرگ استفاده می‌کنند، همچنین تمامی اردوهای تیم ملی، کلاس‌های آموزشی و رقابت‌های داخلی و حتی بین المللی در این ورزشگاه انجام می‌شود. از همین رو این مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار است. اما تجهیز و نگهداری این ورزشگاه نیاز به منابع مالی گسترده‌ای دارد که در این خصوص از وزارت راه و شهرسازی می خواهیم در مسیر بازسازی، نوسازی و به روزسانی اماکن و تجهیزات تخصصی دوومیدانی نگاه ویژه‌ای به این مجموعه داشته تا فدراسیون دوومیدانی نیز بتواند شرایط مطلوب‌تری را برای ملی پوشان و شهروندان عزیز در ورزشگاه آفتاب انقلاب ایجاد نماید.

,

در پی توضیحات هاشم صیامی در مورد ورزش اول المپیک محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: خوشحالم که دنیا به اهمیت این رشته واقف شده و ما نیز نباید از هیچ تلاشی برای رشد و توسعه این ورزش فروگذار باشیم. دوومیدانی در بازیهای المپیک نیز از جایگاه خاصی برخوردار است و اگر ورزش ایران بخواهد به جایگاه بالایی دست پیدا کند، باید در پی ارتقا ورزش مادر باشد.

,

وی افزود: در راستای به ثمر نشاندن این هدف سایر وزارتخانه ها و دستگاهها نیز باید بیش از پیش برای حمایت از این رشته وارد عمل شوند. امروز با بررسی رویکرد دیگر کشور‌ها نسبت به دوومیدانی در المپیک بیشتر به اهمیت این ورزش پی می بریم.

,

اسلامی گفت: برای حفظ و نگهداری و بازسازی تنها سایت تخصصی دوومیدانی پل ارتباطی خوبی میان بخش‌هایی از شرکت‌ها و واحد‌های زیر نظر وزارت راه و شهرسازی و فدراسیون دوومیدانی، ایجاد خواهیم کرد تا اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت مجموعه آفتاب انقلاب بعمل آورند و این مجموعه با اهمیت در شرایط بهتری قرار گیرد.

,

وی همچنین در پایان تاکید کرد: اقدامات لازم را در خصوص واگذاری یک قطعه زمین برای احداث کمپ تیم‌های ملی و همچنین محل استقرار فدراسیون بعمل خواهیم آورد. با این اوصاف فدراسیون ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی، اختصاص امکانات رفاهی به ورزشکاران می‌تواند کمپ خوبی برای ملی پوشان این رشته فراهم نماید.

,

در پایان این نشست هاشم صیامی و محسن برزگر محمدی به نمایندگی از جامعه دوومیدانی از حمایت‌ها و توجه ویژه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی تشکر و قدردانی کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه