اخبار داغ

نباید با حرکات احساسی، اقدامات انجام گرفته در قبال جودو را خراب کنیم؛

صالحی امیری: ظریف نامه اعتراضی به اینفانتینو نوشت/ درباره تصمیم AFC از فرد که کرسی دارد، سئوال بپرسید

صالحی امیری: ظریف نامه اعتراضی به اینفانتینو نوشت/ درباره تصمیم AFC از فرد که کرسی دارد، سئوال بپرسید
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ۱۶۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها در سال جاری پرداخت شده است.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری اظهار داشت: ورزش ایران هویت چهارگانه دارد. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون‌ها و رسانه؛ اگر رسانه نباشد، ورزش به مقصد نمی‌رسد. اگر رسانه نباشد، نمی‌توانیم‌ با جامعه زبان مشترک داشته باشیم. ما بدون رسانه نه به مقصود می‌رسیم و نه به مقصد. هر مدیری که بنای تعالی دارد باید در محاسبات ارکان اربعه ورزش که یکی از آن رسانه است را مورد توجه قرار بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به شرایط اقتصادی تاکید کرد: مقدمات لازم را فراهم کردیم تا کاروان‌های ایران در المپیک و مسابقات سال آینده بدرخشند. توافق ما با فدراسیون‌ها اختصاص بودجه 30 میلیارد تومانی بود که تا دیروز بیش از 50 میلیارد تومان به آنها تخصیص دادیم که تا آخر سال 55 میلیارد به فدراسیون‌ها خواهیم داد. برای اینکه فشار از فدراسیون‌ها کم شود، هزینه پروازی به کشورهای هدف را تامین می‌کنیم.

,

صالحی‌امیری تصریح کرد: به کشتی در سه رویداد و به کاراته، ژیمناستیک، هندبال و تکواندو کمک کردیم و سعی می‌کنیم در سال 1400 میزان کمک‌ها بیشتر شود و فدراسیون‌ها با حداکثر توان در 6 رویداد حاضر شوند.۱۶۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها در سال جاری پرداخت شده و پس از ابلاغ بودجه ۱۴۰۰، افزایش را اعلام خواهیم کرد. ارقام بودجه سال 1400 را بعد از ابلاغ بودجه رسانه‌ای می‌کنیم. در سال 1400 توزیع بودجه با شاخص‌های جدید خواهد بود و فدراسیون‌ها به 3 دسته تقسیم شدند و بر اساس شاخص‌ها گروه اول المپیکی‌های خاص ما هستند و در نهایت همه 52 فدراسیون در سه سطح مورد حمایت ما قرار می‌گیرند. امسال یک میلیارد تومان به ورزش ناشنوایان کمک کردیم. ما باید زبان این قشر از جامعه باشیم و از آنها حمایت کنیم. آنها آماده حضور در مسابقات هستند.

,

او ادامه داد: ما نزدیک یک میلیارد به فدراسیون ناشنوایان کمک کردیم و مشکلات این فدراسیون را در حد توان مرتفع کردیم.

صالحی امیری در پاسخ به پرسشی درباره حمایت از تیم فوتبال امید با وجود این که در اساسنامه فدراسیون فوتبال نام کمیته ملی المپیک وجود ندارد، تصریح کرد: ما صبح در جلسه فوتبالی با وزیر ورزش، علی‌نژاد، عزیزی خادم و خطیب زاده بودیم. تصمیم سلب میزبانی از ایران تصمیم سیاسی بود و فشار سیاسی و اقتصادی را به حوزه ورزش وارد کردند. به دنبال انزوای ایران هستند.

او ادامه داد: آقای ظریف رسما نامه اعتراض به اینفانتینو نوشت و سلطانی‌فر هم اعتراض کرده است و ما هم به توماس باخ رییس IOC نامه نوشتیم و اعتراض کردیم. قرار شد فدراسیون فوتبال نیز رسما به فیفا و کنفدراسیون آسیا اعتراض کند و نشست‌های دو جانبه‌ای داشته باشند. مساله ملی است و تمام ظرفیت ملی کشور بسیج شده‌اند. از نظر ما مسوولیت این بی‌تدبیری بر عهده شیخ سلمان است و تمام ظرفیت سیاسی و حقوقی بسیج شده‌اند تا این تصمیم ابطال شوند. جلسات داخلی ما در سطوح مختلف ادامه دارد و وزارت خارجه در کنار ما خواهد بود.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد نقش کرسی ایران در این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: من اطلاع ندارم و از فردی که صاحب کرسی است، سوال کنید. من به عنوان رییس کمیته ملی المپیک وظیفه داشتم به شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک اعتراض کنم و موضع‌گیری رسمی کنم که این کار را انجام دادم. همه باید مسوولیت قبول کنند چون این پروژه ملی است. البته ممکن است به نتیجه برسیم یا نه. رایزنی‌ها در سطوح عالی وزارت امور خارجه و وزارت ورزش درحال انجام است و به‌جای تخریب داخل، باید به بانیان این تصمیم حمله شود. شرایط بغرنج فدراسیون فوتبال نباید باعث شود تا Afc سواستفاده کند. وظیفه‌مان را در قبال این عمل غیراخلاقی انجام دادیم اما نمی‌دانم که صاحب کرسی ما در هیات‌رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا چه کرده، اطلاعی از کارهای او ندارم.

او در مورد  نبود کمیته ملی المپیک در مجمع فوتبال گفت: کمیته تا سال ۸۶ عضو مجمع فدراسیون فوتبال بود. این حذف بر اساس مناقشه بین مدیران وقت و یک رفتار سلیقه‌ای بود نه ملی. اگر همه باشگاه‌ها در مجمع حق دارند، ما هم تیم امید داریم که حق رای ما بدیهی است. بخشی از چالش‌های فوتبال از طریق شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک قابل حل است. اینفانتینو عضو هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک است و حق رای دارد. در ایران هم فدراسیون فوتبال در مجمع کمیته حضور و حق رای دارد. با تیم جدید مدیریت فدراسیون فوتبال جلسه داشتم و عزیزی خادم قول داد عضویت کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال را به تصویب برساند. ما که تیم فوتبال امید را داریم، به شکل طبیعی باید حق رای داشته باشیم و از طرفی هم بخشی از مناقشات بین‌المللی فوتبال می‌تواند با دخالت کمیته ملی المپیک حل شود. جانی اینفانتینو هم در هیات‌اجرایی کمیته ملی المپیک حق رای دارد. تیم جدید قول داده تا در مجمع مسئله عضویت ما را به تصویب برسانند.

,
,
,
,
,
,
, Afc,
,
,

صالحی امیری در ادامه درباره اتفاقی که درباره جودو رخ داد و تصمیم ایران افزود: درباره جودو ما یک قدم به جلو حرکت کردیم اما نباید با حرکات احساسی، آن‌را خراب کنیم. استراتژی ما گفتمان و مذاکره اصولی و حقوقی با فدراسیون جهانی‌ست، چرا که جودوی ما ظرفیت بسیاری دارد و حذف ما به حیثیت IJF لطمه وارد می‌کند. فکر می‌کنیم که جامعه جهانی باز هم از درخشش ستاره‌های ما برخوردار خواهد شد.

, IJF,

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون های کمیته ملی المپیک بیان کرد: یک استراتژی داریم و یک عملکرد. در این دوره فعال‌سازی همه کمیسیون‌ها را استراتژی قرار دادیم تا اتاق‌های فکر برای توسعه ورزش قهرمانی شکل بگیرد که محقق هم شد. کمیسیون‌ها منشا خدمات بزرگی هم بوده‌اند. در اشخاص دخالتی نداریم و باید صاحب صلاحیت تخصصی در آن گروه باشند.

,

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب لباس کاروان ایران گفت: درباره لباس‌ها مسیر داوری طی شد اما رویکرد ما ورزشی‌ست. این مسیر درنهایت باید به تصویب ستاد عالی برسد و هنوز اتفاقی نیفتاده. این بخشی از کار بود و ما بنای مداخله در فرآیند انتخاب لباس را نداشتیم و آن‌را به یک سیستم کارشناسی واگذار کردیم. قهرمانان هم درباره لباس نظر می‌دهند تا پس از آن تا اردیبهشت این انتخاب و تصویب صورت بگیرد.

,

وی همچنین با اشاره به نام و شعار انتخابی کاروان تاکید کرد: اسامی زیادی برای کاروان ایران ارائه شد و کمیته مربوط هم عناوینی را انتخاب کرد. ۲ اعتراض وارد شد از سوی کسانی که ورود احساسی به بخش ورزشی داشتند. از نظر اعتبار تمدنی و تاریخی ما پارس هستیم و اسم این سرزمین پارس است. لفظی را انتخاب کردیم که شمولیت داشته باشد و جامع هم باشد. به انتخاب مخاطبان سایت کمیته ملی المپیک، واژه ایران‌زمین انتخاب شد تا به نظر جامعه هم ارج نهاده شود.

,

صالحی امیری همچنین به پرسشی درباره لغو میزبانی ایران در هندبال پاسخ داد: در مسقط ۱۲ ملاقات با ۱۲ شخصیت ورزشی داشتیم. درباره میزبانی هندبال با شیخ احمد و مصطفی حرف زدیم که این‌ها موافق بودند که مسابقات جوانان در شیراز برگزار شود. چیزی که از دست کمیته ملی المپیک برمی‌آمد انجام شد اما بنا به مسائل کرونایی دیگر رایزنی‌های ما پاسخ نداد و در کل هم که مسابقات لغو شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه