اخبار داغ

رونمایی از لباس کاروان ایران در اردیبهشت سال آینده/ 6 قطعه برای سرود رسمی در نظر گرفته شده است

رونمایی از لباس کاروان ایران در اردیبهشت سال آینده/ 6 قطعه برای سرود رسمی در نظر گرفته شده است
لباس کاروان ایران در اردیبهشت سال آینده رونمایی خواهد شد.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک امروز یکشنبه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در حاشیه این نشست رییس کمیته فرهنگی کاروان نیز گزارش کاملی از اقدامات انجام شده از جمله تهیه هویت بصری برای کاروان اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ ارایه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امین عارف نیا رییس فرهنگی کاروان ایران دربالره فعالیت های انجام شده توضیح داد و گفت: جلسات ستاد فرهنگی به‌صورت فصلی در سال گذشته برگزار شد تا تمام برنامه‌ریزی‌ها برای حضور ایران در المپیک تدارک دیده شود. بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها با تعویق المپیک به حالت تعلیق درآمد اما پس از آن دوباره شروع به کار‌ کردیم. مجموعه فعالیت‌های ستاد در ۳ مبحث انجام شد، در بحث هویت ملی و فرهنگی گروه کارشناسی زبده‌ای به کمیته ملی المپیک کمک کردند تا نماد و شعار کاروان ایران در توکیو به منصه ظهور و اجرا برسد. نام کاروان ستارگان ایران زمین و شعار هم همه برای ایران و نماد جام ارجان نیز انتخاب و تصویب شد.

,

وی درباره انتخاب لباس کاروان بیان کرد: درباره لباس کاروان المپیک در ادوار مختلف همیشه محل مناقشه بوده. مقرر شد با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به فراخوان گذاشته شود و از دبیرخانه مد کشور همکاری گرفته شد. هزار و دویست و سه طرح به دبیرخانه کارگروه ارسال شد که چند دور غربال شدند. در پایان ۱۱ کالکشن لباس انتخاب کردیم که در رویدادهای ورزشی ۲۰۲۱ مورد بهره‌‌برداری قرار بگیرند. لباس المپیک توکیو از میان این ۱۱ طرح خواهد بود و مابقی هم در رویدادهای بعدی استفاده می‌شود. از بین همین طرح‌ها در سال ۱۴۰۰، لباس نهایی انتخاب خواهد شد.

,

عارف نیا افزود: یک هویت بصری برای کاروان با محوریت جام ارجان درنظر گرفته شده و در نشست اخیر هم از آن رونمایی شد. در بحث تولیدات رسانه‌ای و فرهنگی هم تدابیر متعددی اتخاذ شد. جشنواره شعر و ترانه‌ای هم برای این موضوع اتخاذ شده که ادامه‌دار خواهد بود. اگر ماجرای ممانعت توکیو از ورود تماشاگران به ژاپن ادامه پیدا کند، تمرکز داریم تا از ایرانیان حاضر در ژاپن برای بحث هواداری استفاده کنیم.

,

همچنین عبدالجبار کاکایی شاعر ایران توضیحاتی را در مورد سرود کاروان ایران برای حضور در المپیک ارائه کرد و گفت در مجموع شش قطعه سرود در نظر گرفته شده است.

,

رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک نیز در این جلسه گفت: درحال حاضر در بحث روان‌شناسی در جایگاهی هستیم که امکان استفاده از آن برای هر تیمی وجود دارد. فعال‌ترین و منظم‌ترین بخش ما در آکادمی ملی المپیک همین بخش‌های روان‌شناسی‌ست و برای تیم‌های ما و فدراسیون‌ها کاملاً رایگان هست. خیلی از قهرمان‌های شناخته‌شده ما به‌شکل انفرادی از این خدمات استفاده می‌کنند و مفهوم آن در ورزش جا افتاده. برای اعزام روان‌شناس با کاروان‌ها و همراهی تیم‌ها فقط مسئله محدودیت‌های ظرفیتی و مالی وجود دارد. روئسای فدراسیون‌ها بهتر است برای برنامه‌های بلندمدت از روان‌شناس‌ها استفاده کنند و کمیته ملی المپیک هم برای کاروان اعزامی به توکیو خدمات روان‌شناسی را با پشتیبانی مالی از خود انجام می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه