اخبار داغ

مربی و عضو سابق تیم ملی ووشو جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد؛

ظرفیت مغفول‌مانده بام ایران برای تبدیل به اردوبام/ توسعه زیرساخت‌های ورزشی، زمینه‌ساز رونق گردشگری ورزشی

ظرفیت مغفول‌مانده بام ایران برای تبدیل به اردوبام/ توسعه زیرساخت‌های ورزشی، زمینه‌ساز رونق گردشگری ورزشی
حبیب بهمنی گفت: ر اغلب کشورهای جهان منطقه‌ای را برای تمرینات ورزشی تیم‌ها در نظر گرفته‌اند و چهارمحال و بختیاری نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط فیزیولوژیکی که برای ورزشکاران فراهم می‌کند می‌تواند مکانی بسیار مناسب برای این مهم باشد، اما متاسفانه این استان آنچنان که باید حتی در بین ورزشکاران شناخته شده نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب بهمنی مربی تیم ملی ووشو جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری به دلیل دارا بودن شرایط مناسب آب و هوایی و ارتفاع 2 هزار و 400 متری از سطح دریا، می‌تواند بهترین مکان برای برپایی اردوهای هوازی ورزشکاران در کشور باشد.

وی افزود: در اغلب کشورهای جهان منطقه‌ای را برای تمرینات ورزشی تیم‌ها در نظر گرفته‌اند ( ایالت آریزونا در آمریکا) و چهارمحال و بختیاری نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط فیزیولوژیکی که برای ورزشکاران فراهم می‌کند می‌تواند مکانی بسیار مناسب برای این مهم باشد، اما متاسفانه این استان آنچنان که باید حتی در بین ورزشکاران شناخته شده نیست.

عضو سابق تیم ملی ووشو ایران ادامه داد: در دهه 80 تیم فوتبال پاس تهران برای اولین بار در این استان اردو زد و این شاید اولین باری بود که یک تیم ورزشی این استان را برای آمادگی جسمانی ورزشکاران خود انتخاب کرد.

بهمنی عنوان کرد: بعد از آن بود که دیگر تیم‌های ورزشی از رشته‌های مختلف وزنه‌برداری، فوتبال، ووشو، کاراته، دو و میدانی و.... نیز برای حضور در چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در سال 93 علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشور در دیداری که با  استاندار وقت چهارمحال و بختیاری داشت بر این موضوع که موقعیت مناسب جغرافیایی این استان امتیازی مناسب برای برگزاری اردو های تیم ملی به شمار می رود، تاکید کرد.

قهرمان سابق ووشو چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از طرف دیگر چهارمحال و بختیاری در مسیر شاه راه مواصلاتی کشور قرار دارد، علاوه بر این وجود مناطقی در این استان که می‌تواند زمینه‌ساز گردشگری ورزشی باشد نیز بسیار موثر است، در کنار شرایط آب و هوایی خوب استان نباید از ظرفیت‌های گردشگر پسند و ماجراجویانه همچون قایقرانی در آب‌های خروشان، سایت‌های پروازی، کوه‌های بلند و غارهای طبیعی، مرتفع‌ترین سایت بانی جامپینگ در کشور، پیست اسکی کوهرنگ و... غافل شویم.

بهمنی با اشاره به اینکه توسعه و استاندارد سازی زیرساخت‌های ورزشی عاملی موثر است که می‌تواند زمینه حضور تیم های ملی در این استان را بیش از پیش مهیا کند، ادامه داد: این موضوع در دوران پساکرونا می‌تواند در قالب گردشگری ورزشی عامل پیشرفت و شهرت این استان شود.

وی با تاکید بر اینکه جوانان مستعد و توانمندی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که با توسعه زیر ساخت‌های ورزشی استعدادهای آنها  شکوفا می‌شود، عنوان کرد: برای مثال این استان در رشته ووشو یکی از استان‌های مستعد کشور است که ورزشکاران آن در رقابت‌های مختلف توانسته‌اند حایز مقام‌هایی در آسیا و جهان شوند.

این مربی ووشو به برگزاری اردوی تیم ملی بزرگسالان و جوانان و نوجوانان در چهارمحال و بختیاری اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی که این دو اردوی آمادگی در شهرکرد برپا شد، به دلیل شرایط جغرافیایی استان و تمرینات خوبی که صورت گرفت، ملی پوشان در شرایط مطلوبی قرار گرفتند و توانستند با آمادگی کامل در رقابت‌های آسیایی و جهانی حاضر شوند.

بهمنی اضافه کرد: اردوی تیم ملی ووشو بزرگسالان جمهوری اسلامی ایران به همراه 8 ووشوکار تحت نظر حسین اوجاقی ( دارنده مدال در مسابقات مختلف جهانی، آسیایی و المپیک) سرمربی این تیم، مردادماه سال 98 به منظور کسب آمادگی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

وی یادآور شد: همچنین اردوی آمادگی تیم ملی جوانان و نوجوانان ووشو جمهوری اسلامی ایران در بخش ساندا با حضور ۱۲ ورزشکار و زیر نظر امیر اوجاقی در خانه ووشو چهارمحال و بختیاری برگزار شد، این ووشوکاران خود را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا در برونئی آماده کردند.

عضو سابق تیم ملی ووشو جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امیر اوجاقی سرمربی تیم ملی جوانان و نوجوانان ووشو در مصاحبه‌ای به این موضوع اذعان کرد که با توجه به شرایط جغرافیایی که شهرکرد دارد، تمرینات ووشوکاران شامل تمرینات فنی و تمرینات میدانی بسیار کمک‌کننده بود.

بهمنی تاکید کرد: شرایط برگزاری اردو تیم‌های ملی ووشو و همچنین نتایجی که کسب کردند باعث شد تا مهدی علی نژاد رئیس وقت فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی با ارسال پیامی از مسؤولان استانی به دلیل برگزاری هر چه بهتر این اردوها تشکر کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه