اخبار داغ

در چهل و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور

برنامه های هفته فرهنگ پهلوانی بررسی و تصویب شد

برنامه های هفته فرهنگ پهلوانی بررسی و تصویب شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اهمیت فرهنگ پهلوانی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این فرهنگ فقط مختص ورزش زورخانه ای نیست و می بایست به همه رشته های ورزشی تسری یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

به نقل از پایگاه خبری ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، چهل و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور صبح امروز دوشنبه 12 اردیبهشت ماه 1400 در سالن جلسات وزارت ورزش و جوانان با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، جمشید تقی زاده معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان، مهرعلی باران چشمه سرپرست فدراسیون، مسعود ملکی سرپرست دبیری فدراسیون، داوود آذرنوش سرپرست دبیرخانه ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی  و دیگر اعضا برگزار شد.

,

در این نشست برنامه ها و روزشمار هفته فرهنگ پهلوانی توسط باران چشمه سرپرست فدراسیون اعلام و اعضای جلسه که از مسوولین ورزش نهادهای مختلف در این کمیسیون بودند، نظرات خود را ارائه و در رابطه با هر چه باشکوه تر برگزار شدن این هفته ملی در سراسر کشور به  گفتگو، بحث و تبادل نظر پرداختند.

,

عبدالحمید احمدی در سخنانی با اشاره به در پیش بودن هفته ترویج فرهنگ پهلوانی، یکی از مهمترین مسئولیت ها و وظایف بخش های مختلف ورزش کشور را ترویج فرهنگ پهلوانی دانست و توضیح داد: در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی این مهم اهمیت دارد که بتوانیم با تاسی از ائمه اطهار از جمله مولا علی علیه السلام که به عنوان مظهر پهلوانی و جوانمردی است ؛ خصلت های پسندیده و نیکو را هر چه بیشتر در عرصه ورزش ساری و جاری کنیم.

,

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: قهرمانان ما باید به فضیلت پهلوانی آراسته باشند و جلوه های این فرهنگ ارزشمند را باید هر چه بیشتر در ورزش کشور شاهد باشیم چرا که نقطه تعالی ورزش کشور همان فرهنگ پهلوانی است و همه بردها، بأخت ها، قهرمانی ها، مدال ها و سکوها همه زود گذر است و در گذر زمان فراموش می شود.

,

احمدی ادامه داد: فرهنگ پهلوانی فقط مختص ورزش زورخانه‌ای نیست و این فرهنگ قابلیت تسری به همه رشته ها را دارد و انتظار این است که قهرمانان ما به خصلت های پهلوانی آراسته باشند و در جهت کمک به مردم و وظایف اجتماعی خود حرکت کنند.

,

وی اهمیت برگزاری برنامه های هفته فرهنگ پهلوانی را که از ١٧ شوال آغاز می شود خاطرنشان ساخت و تاکید کرد: برنامه های ترویج فرهنگ پهلوانی نه فقط مخصوص یک روز و یک هفته بلکه متعلق به تمام ایّام سال بوده و شایسته است که در موقعیت ها و زمان های مختلف این فرهنگ را ترویج دهیم.

,

عبدالحمید احمدی نظام نامه فرهنگی ورزش کشور و آیین نأمه ترویج فرهنگ پهلوانی را دو سند بالادستی برای ترویج فرهنگ پهلوانی دانست و اظهار داشت: در قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان هم به ترویج فضائل اخلاقی در ورزش تاکید شده است و در طی سال های گذشته هم در همین راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

,

احمدی در بخش دیگری از سخنانش، شهدای ورزشکار را ظرفیت بالا برای ترویج فرهنگ پهلوانی نام برد و گفت: شهدا سند افتخار جامعه ورزش هستند و باید بتوانیم مرام و مسلک شهدای ورزشکار را معرفی و ترویج کنیم و خانواده های معظم شهدا را مورد تکریم قرار دهیم که خوشبختانه قرار است دومین کنگره ملی شهدای ورزش کشور را برگزار کنیم.

,

وی گفت: رزمایش کمک مومنانه، نذر خون، نذر رهایی و حرکت های جهادی از جمله اقداماتی بود که جامعه ورزش برای همراهی و کمک به هموطنان در موقعیت های مختلف انجام داد و قطعا استمرار خواهد داشت.

,

در این جلسه، جمشید تقی زاده معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان ها با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه تصریح کرد: پهلوان و پهلوانی باور اجتماعی است و در ارزش های ملی و مذهبی جایگاه نهادینه شده‌ای دارد و آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، بازآفرینی خصلت های پهلوانی در قهرمانان امروز مملکت بویژه در رویدادهای مهم پیش رو است.

,

مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران، سیدمحمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان و امیر پیمبری رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح نیز در خصوص اهمیت ترویج فرهنگ پهلوانی و غنای فرهنگی در جامعه ورزش مواردی را بیان کردند.

,

در پایان این نشست برنامه های پیشنهادی ارائه شده توسط فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد طی بخشنامه ای جهت اجرا در هفته فرهنگ پهلوانی به استانهای سراسر کشور ابلاغ گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه