اخبار داغ

جمله ورزش از سیاست جداست، تنها یک شعار است

مرادی: دیپلماسی ورزش کشور ضعیف است/ چرا ایران ریاست یک فدراسیون آسیایی را نداشته باشد

مرادی: دیپلماسی ورزش کشور ضعیف است/ چرا ایران ریاست یک فدراسیون آسیایی را نداشته باشد
نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا گفت: مگر می شود ایران هیچ کرسی آسیایی به معنای ریاست یک فدراسیون آسیایی را نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید مرادی، نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا، در ارتباط با بحث دیپلماسی ورزشی و وضعیت ما در این بخش اظهار داشت: ما خیلی فرصت سوزی کردیم. افرادی که واجد شرایط نبودند، با مناسبت های سیاسی توانستند در مصدر یک فدراسیون ورزشی بنشینند و در مدت کوتاه حضورشان، افراد صاحب صلاحیت که در فدراسیون های آسیایی و جهانی مقامی داشتند را کنار بزنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: دولتها بر سر منافع ملی با هم بحث و بعضاً جنگ می کنند؛ اما از سر هوشمندی روابط ورزشی و فرهنگی شان را حفظ می کنند؛ زیرا می دانند این روابط کمک کننده شان خواهد بود و روزی می تواند بسیاری از درب ها را باز کند و به رفتار خشن سیاستمداران در جهت منافع ملی کمک کند.

,

مرادی با اشاره به کیفیت و کمیت ضعیف کرسی های بین المللی ایران افزود: ما از دیپلماسی ورزشی خیلی کم استفاده کرده ایم. علتش هم این است که تعدادی از افرادی که در مصادر امور قرار گرفتند، مناسب این کار نبودند و این صندلی ها را اشغال کردند. این افراد فرصت سوزی کردند و لطمه به کشور زدند. اکنون ایران بعد از ۴۱ ،۴۲ سال در کدام یک از فدراسیون های جهانی دارای یک منصب قوی است؟! شما لیست فدراسیون های آسیایی را نگاه کنید غیر از یک رشته رزمی، در دیگر رشته ها کجا قرار داریم؟ این نشان می دهد که ما در دیپلماسی ورزشی ضعیف بوده ایم. افرادی که به شورای المپیک آسیا رفته اند، امروز باید از این فرصت استفاده کنند. باید پایه گذاری و مطالبه کنند.

,

نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، در ادامه گفت: این جمله که ورزش از سیاست جداست، تنها یک شعار است که کشورهای قدرتمند دنیا آن را مطرح کرده اند. واقعیت این است که ورزش و سیاست با هم عجین هستند.

,

مرادی با اشاره به این موضوع که بسیاری از تصمیمات ورزشی در سطح جهان و کشورمان برگرفته از تصمیمات سیاسیون است، گفت: باید مطالباتمان را مطرح کنیم و اگر نیاز است با شیخ احمد جلسات جدی داشته باشیم. مگر می شود یک کشور بزرگ مثل ایران که روزی مقام دوم قاره بوده و اکنون چهارم، پنجم قاره است، هیچ کرسی آسیایی به معنای ریاست یک فدراسیون آسیایی را نداشته باشد. ما باید برنامه راهبردی داشته باشیم و به صورت جدی ورود کنیم. در این زمینه لازم است سیاستمداران به کمک ورزش بیایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه