اخبار داغ

نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس تاکید کرد:

مجلسی‌ها به‌دنبال پرداخت بیمه هنرمندان

مجلسی‌ها به‌دنبال پرداخت بیمه هنرمندان
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: با توجه به این‌که تا به حال حق بیمه مشاغل آسیب دیده از کرونا از جمله هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی پرداخت نشده، به‌دنبال تحقق این مهم در اولین فرصت هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: می‎کوشیم با هماهنگی و رایزنی با رئیس سازمان تامین اجتماعی ترتیبی اتخاذ شود که این سازمان از محل منابع اعتباری در اختیار نسبت به پرداخت حق بیمه هنرمندان و فعالان صنایع دستی اقدام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی بیان کرد: بر این اساس پیگیری‌ها از سوی اعضای فراکسیون گردشگری مجلس به منظور پرداخت حق بیمه مشاغل آسیب دیده از کرونا از هنرمندان صنایع دستی توسط سازمان‌های بیمه‌گر به ویژه تامین اجتماعی ادامه دارد.
,
 
,
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در جهان و به تبع آن در کشور ایران، عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‎ها کاهش تولید ناخالص داخلی منجر به از دست رفتن ۲۵۵ میلیون شغل در جهان شده است.
,
 
,
محسنی بندپی تاکید کرد: با همه‌گیری کرونا در جهان فعالان حوزه گردشگری با مشکلات عدیده‌ای مانند نبود گردشگر، کاهش تولید و عدم فروش محصولات دست و پنجه نرم می‌کنند و اشتغال و درآمدزایی آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است.
,
 
,
وی با اشاره به مشکلات کلی و اصلی هنرمندان صنایع دستی و چالش‎هایی مانند گرانی مواد اولیه، سودهای حداقلی، ناچیز بودن دستمزدها، نوسانات و عدم ثبات اقتصادی، افزود: تعطیلی مراکز گردشگری و خانه‌نشینی صنعتگران صنایع دستی بر مصائب آن‌ها افزوده، به طوریکه برخی‌ها در تامین هزینه‌های اولیه زندگی با مشکل مواجه شده‌اند.
,
 
,
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تنگناهای مالی و چالش‌های فراوان پیش روی فعالان این عرصه، اعضای فراکسیون می‎کوشند ترتیبی اتخاذ شود که سازمان‌های بیمه‌گر به ویژه سازمان تامین اجتماعی در اولین فرصت اقدام به پرداخت حق بیمه هنرمندان صنایع دستی کنند.
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه