اخبار داغ

اسلوونی ۳ - ایران ۱؛

لیگ ملت‌های والیبال| شروع جذاب و پایان تلخ برای ملی‌پوشان ایران/ نوار ناکامی‌های آلکنو پاره نشد!

لیگ ملت‌های والیبال| شروع جذاب و پایان تلخ برای ملی‌پوشان ایران/ نوار ناکامی‌های آلکنو پاره نشد!
دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و اسلوونی با پیروزی رقیب اروپایی خاتمه یافت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفتۀ چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ به میزبانی شهر ریمینی ایتالیا، امروز پنج‌شنبه ۲۷ خردادماه به ایستگاه پایانی رسید و در این گام، سروقامتان والیبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ به‌وقت تهران مقابل تیم ملی والیبال اسلوونی قرار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

والیبالیست‌های ایرانی که طی دو دیدار اخیر خود در هفتۀ چهارم رقابت‌های VNL۲۰۲۱ به‌ترتیب مقابل تیم‌های ملی والیبال استرالیا و برزیل با شکست مواجه شده بودند و پیش از این دیدار حساس نیز رتبه‌شان تا ردۀ نُهم نیز تنزل یافته بود، طی رویارویی با اسلوونی ردۀ پنجمی نیاز مبرمی به حداکثر امتیاز و کسب پیروزی داشتند.

,
این نخستین جدال دو تیم در میادین بزرگ بین‌‌المللی بود. ایران پیش از این بازی در لیگ ملت‌ها، ۱۳ بار مقابل تیم‌های اروپایی پیروز شده و ۹ بار هم بازنده بوده؛ از آن‌سو نیز تنها رویارویی اسلوونی مقابل تیمی از قاره آسیا با پیروزی ۳ بر یک برابر استرالیا همراه بود.
,

ولادیمیر آلکنو، سرمربی روس تیم ملی والیبال ایران برای این تقابل از ترکیب ۱۴ نفره میلاد عبادی‌پور، رضا عابدینی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، صابر کاظمی، مرتضی شریفی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، بردیا سعادت و جواد کریمی استفاده کرد.

,

ست نخست این دیدار با درخشش ستاره‌های سرخ‌پوش تیم ملی والیبال ایران همراه بود و اسلوونیایی‌ها از همان ابتدا مقهور نمایش مردان ولادیمیر آلکنو شدند. اختلاف امتیازی بالغ بر ۱۰ پوئن در اکثر دقایق ست اول بر مسابقه حاکم بود و این موضوع باعث آن شد که تیم ملی والیبال ایران ست‌شماری اول را با مجموع امتیاز ۲۵ بر ۱۴ به سود خود خاتمه دهد.

, ۲۵,

در ست دوم اما ورق برگشت و این والیبالیست‌های اروپایی بودند که خیلی سریع از ملی‌پوشان والیبال ایران جلو افتادند و تا پایان نیز توانستند این برتری مطلق خود را حفظ کنند تا درنهایت نتیجۀ این ست با پوئن‌شماری ۲۵ بر ۲۰ خاتمه یابد.

, ۲۰,

این روند ضعیف در ست سوم نیز از سوی شاگردان ولادیمیر آلکنو ادامه یافت تا اشتباهات سریالی ملی‌پوشان والیبال ایران با استفادۀ دقیق اسلوونیایی‌ها همراه شود و این تیم ملی والیبال اسلوونی باشد که با یک بازگشت به‌موقع، با امتیازشماری ۲۵ بر ۱۹ به دومین ست خود دست می‌یابد.

, ۱۹,

ست چهارم نیز با امتیازگیری‌های متوالی هر دو تیم و رالی‌های دشوار و پیاپی همراه بود و در اکثر دقایق برتری از آن ملی‌پوشان والیبال ایران قرار گرفت. درنهایت تیم ملی والیبال اسلوونی با پوئن‌شماری ۳۲ بر ۳۰ به برتری ۳ بر ۱ رسید و جایگاه خود را در جدول بهبود بخشید.

, ۳۰, ۱,

, ,

میثم صالحی با کسب ۱۷ و صابر کاظمی نیز با کسب ۱۶ امتیاز جزو امتیازآورترین بازیکنان والیبال ایران در این میدان بودند و نهایتاً سبوج از تیم ملی والیبال اسلوونی با کسب ۲۱ امتیاز به‌عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد.

,
شاگردان ولادیمیر آلکنو در ادامۀ مسابقات خود در چارچوب هفتۀ پایانی رقابت‌های VNL۲۰۲۱، روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه از ساعت ۱۵:۳۰ مقابل تیم ملی والیبال فرانسه قرار خواهند گرفت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه