اخبار داغ

اگر گذشته ورزش را فراموش کنیم، این درخت تنومند ورزش خشک می شود

صالحی امیری: کمتر زبان شکر و بیشتر زبان انتقاد داریم/ تختی روح ماندگار ورزش است و نامش جاودانه می ماند

صالحی امیری: کمتر زبان شکر و بیشتر زبان انتقاد داریم/ تختی روح ماندگار ورزش است و نامش جاودانه می ماند
رییس کمیته ملی المپیک گفت: جامعه ورزش از جهان پهلوان تختی یاد می کنند، چون تختی روح ماندگار ورزش ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا صالحی امیری در آیین رونمایی از سردیس قهرمانان تاریخ المپیک و پارالمپیک اظهار داشت: ورزش یک جسم دارد که قهرمانی و مدال و سکو است و یک روح دارد که پهلوانی است. اگر کسی را بعد از سالها تجلیل می کنیم، به خاطر روح پهلوانی است نه مدال و سکویی که کسب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

صالحی امیری با بیان این که پهلوان تختی روح ماندگار ورزش ایران است، افزود: خیلی ها روی سکو رفتند ولی امروز نامی از آنها نیست و این درحالی است که جامعه ورزش از جهان پهلوان تختی یاد می کنند، چون تختی روح ماندگار ورزش ایران است.

,

وی با بیان این که در کشور کمتر زبان شکر و بیشتر زبان انتقاد داریم، گفت: ما می دانیم که قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت چقدر به سلامت مردم خدمت کرد و نوبخت چقدر به کمک ورزش و سلامت مردم آمده یا سلطانی فر و همکارانشان همه آبروی خود را گذاشتند تا کام مردم را شاد کنند. همچنین حناچی شخصیت فرهنگی است که همیشه به کمک ما آمده و کمترین نقش را بنده داشتم.

,

صالحی امیری با پاس داشتن نام و یاد پهلوانان و پیشکسوتان ورزشی اظهار داشت: همه باید بدانیم که اگر ریشه ها را قطع کنیم، حتما می خشکیم و یعنی اگر گذشته ورزش را فراموش کنیم، این درخت تنومند ورزش خشک می شود.

,

وی با بیان این در ورزش خط کشی وجود ندارد، افزود: دست هر فردی که بنای کمک به ورزش داشته باشد را می بوسیم. همه عزیزان که امروز دعوت شدند، خدمات بزرگی به ورزش کردند که از آنها به نوبه خودم قدردانی می کنم و امیدوارم این روح فتوت و مردانگی همیشه باقی بماند و همیشه قدردان آن باشیم.

,

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما اگر این مراسم را بعد از انتخابات ریاست جمهوری گذاشتیم به این دلیل بود تا مراسم وارد فضای سیاسی نشود. تلاش کردیم از ۹ تن از قهرمانان ایران تجلیل و قدردانی کنیم. بر این باور هستیم اگر درخت ورزش قهرمانی سبز است، بخاطر کسانی است که در تاریخ ورزش ایران در خشیدند. از تندیس تختی به عنوان نماد پهلوانی رونمایی شد و نام و یاد تختی زنده خواهد ماند. تمام جامعه بعد از کرونا از این موزه بازدید می کنند. همچنین تالار پارالمپیک رونمایی شد.

,

وی افزود: ما ۶۵ سهمیه گرفته‌ایم و اگر کشوری ۶۵ سهمیه بگیرد، گام اول را با موفقیت برداشته است. نوبخت سال گذشته ۲ میلیارد تومان برای قهرمانان و پیشکسوتان کمک کرد و امسال هم سه و نیم میلیارد هم متعهد شده که کمک کند.

,

او ادامه داد: همه فدراسیون های ما به ویژه المپیکی ها و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای درخشش در المپیک توکیو تلاش می کنند. مطمئنم کام ملت در توکیو شیرین می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه