اخبار داغ

دو خبر از بسکتبال

تشریح آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال ایران در ژاپن/ هاشمی: نگاه به بسکتبال همیشه کوتاه مدت بوده است

تشریح آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال ایران در ژاپن/ هاشمی: نگاه به بسکتبال همیشه کوتاه مدت بوده است
سرپرست تیم ملی بسکتبال از آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال در اردوی ژاپن را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی بسکتبال که خود را برای حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو آماده می‌کنند، اردوی تدارکاتی خود را در ژاپن برگزار کرده است. طبق برنامه ملی پوشان بسکتبال روز ۱ تیر ماه (22 june) با تیم ملی B ژاپن بازی کردند و در ادامه در روزهای ۲، ۴ و 6 تیر ماه با تیم ملی ژاپن دیدار می‌کنند. دو بازی اول در شهر میاگی و دو بازی دوم در شهر آیویت برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, june, B,

مسعود قاسمی سرپرست تیم ملی بسکتبال درباره وضعیت بسکتبال ایران در اردوی ژاپن اظهار داشت: ژاپن کمتر از یک ماه دیگر میزبان المپیک توکیو خواهد بود به همین جهت برای ورود افراد به کشورش سخت گیری زیادی می کند. ۳ روز اولی که تیم ملی بسکتبال وارد ژاپن شد به صورت کامل تیم ما را قرنطینه کردند. در حال حاضر هم شرایط قرنطینه سختی برای تیم ها وجود دارد.

,

او گفت: دیروز تیم ما با تیم ملی زیر ۲۲ سال ژاپن مسابقه داشت. در این دیدار نفرات نیمکت نشین را به زمین بازی فرستادیم و با اختلاف خوبی در این بازی پیروز شدیم.

,

قاسمی اظهار کرد: امروز تیم ملی مقابل ژاپن محک جدی می خورد. بازیکنان تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند و قطعا بازی خوبی را شاهد خواهیم بود. ژاپن یکی از تیم های خوب آسیایی است.

,

سرپرست تیم ملی بسکتبال خوشبختانه بازیکنان تیم ملی از شرایط خوبی برخوردار هستند. مایک رستم پور از ناحیه مچ پا احساس ناراحتی می کند که به زودی خوب می شود.امیدوارم حامد حدادی هم زودتر خوب شود و به جمع تیم باز گردد. اگر حدادی سلامتی خود را به دست بیاورد، در اردوی تیم ملی به میزبانی اسپانیا یا المپیک توکیو حضور خواهد داشت.

,

*هاشمی: نگاه به بسکتبال همیشه کوتاه مدت بوده است

, *هاشمی: نگاه به بسکتبال همیشه کوتاه مدت بوده است,

مصطفی هاشمی کارشناس و مربی بسکتبال درباره بازار نقل و انتقالات و آشفتگی های بسکتبال ایران اظهار داشت: ما باید در سال های گذشته قوانینی را مصوب می‌کردیم که بسکتبال کشور بعد از پایان مسابقات فصل دچار خلاء نشود. بسکتبال نباید فقط به بازیکنان و اردوهای تیم ملی بسنده شود و بقیه بسکتبال ایران اصلا وجود نداشته باشد. این همه مریی این همه استعداد که بعدها باید در تیم ملی جایگاهی به دست آورند. ما باید یک فکری می‌کردیم که باشگاه ها زنده باشند. مثل تمامی نقاط دنیا که با بستن قراردادهای مختلف آن باشگاه را زنده نگه می‌دارند.

,

وی افزود: ما نتوانستیم قوانین دائمی را مصوب کنیم که باعث توسعه پایدار در بسکتبال کشور شود. همیشه یک نگاه گذرا و کوتاه مدت نسبت به این رشته داشتیم. نگاه ما این بوده که بازی تیم ملی تمام و تیم کشور موفق شود. ثبات باشگاه ها به معنای خاص کلمه یعنی زمانی که باشگاه زنده است. مربی و بازیکنان بدانند برای کدام باشگاه هستند. وقتی سوت پایان لیگ زده می‌شود دیگر مشخص نیست که بازیکن برای کجاست. مربی نمی‌داند چه برنامه ریزی کند و از نقطه صفر مجدد شروع می کند. برای همین بازیکنان تعلق خاطری به باشگاه ها ندارند.

,

کارشناس بسکتبال که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، در پایان بیان کرد: اگر باشگاه ها تعطیل نشود و برای جوانان مستعد کشور تمرینات و برنامه های پیش فرض در نظر بگیریم و یکسری بازی های دائمی تدارک ببینیم و در تاریخ رخدادها را ثبت کنیم. باشگاه ها هم یک اشتیاق بیشتری پیدا می‌کنند چرا که منشا و منبع باشگاه است. زمانی که باشگاه هست، مربی و بازیکنان هم وجود دارند و تعلق خاطر پیدا می‌کنند. این یک چرخه معیوبی است که در این سال ها در بسکتبال ما وجود داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه