اخبار داغ

تکنولوژی و نوآوری به کمک ازدواج جوان ها آمد/ همه اقدامات مجموعه آدم و حوا برای همسان گزینی

تکنولوژی و نوآوری به کمک ازدواج جوان ها آمد/ همه اقدامات مجموعه آدم و حوا برای همسان گزینی
نشست خبری مدیران مجموعه توانمندسازی و تسهیلگری ازدواج آدم و حوا از زیر مجموعه های تخصصی جمعیت امام رضایی ها در سالروز ازدواج امیرمومنان علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در محل تالار رودکی معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی جمعیت خیریه امام رضایی‌ها، نشست خبری مدیران مجموعه توانمندسازی و تسهیلگری ازدواج آدم و حوا از زیر مجموعه های تخصصی جمعیت امام رضایی ها در سالروز ازدواج امیرمومنان علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در محل تالار رودکی معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این نشست خبری که به دلیل آخرین مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا  با حضور اصحاب رسانه به صورت “حضوری و مجازی” برگزار شد، مدیران و طراحان این سامانه مشاوره و ازدواج پاسخگو سوالات خبرنگاران بودند.
,
 
,
روح الله حمیدی مطلق، مربی حوزه کسب و کارهای دانش بنیان در این نشست خبری ، گفت: همانطور که در حوزه اقتصادی و تجارت سامانه های جدید تشکیل شدند و قاعده را تغییر داده‌اند، در حوزه اجتماعی نیز این تغییرات رخ داده است. ما شاهد یک دوره گزار در اقتصاد دنیا، اقتصاد کشور و مسائل اجتماعی در دنیا هستیم.
,
 
,
وی در ادامه بیان کرد: تحول ارتباطات مهم‌ترین تحولی است که در جهان امروز شکل می‌گیرد و به تبع آن کار خیر هم تغییر می‌کند. اگر چه خرید جهیزیه و پرداخت پول همچنان فعالیت‌هایی خیرخواهانه هستند اما دیگر کافی نیست. سوال این است که چه اقداماتی رقم زده شده است و چرا مشکلات باقی مانده‌اند؟
,
 
,
این استاد دانشگاه  صنعتی شریف افزود: واقعیت این است که ما فرمولی برای حل مشکلات نداریم، ما برای مشکل فقر و دیگر مصائبی که مانع ازدواج هستند راه حلی نداریم. مسئله این است که باید از نگاه سنتی عدول کنیم و با مقیاس دیگری به مشکلات و راهکارها بنگریم. مقیاس های مشکلات فقر، طلاق، ترک تحصیل، شکست مالی و … بزرگ است اما راهکارهای سنتی کوچک است و ما باید به فکر نوآوری و خلق راهکارهای جدید هستیم.
,
 
,
حمیدی مطلق اظهار داشت: نظام بانکی ما فقر تولید می‌کند، نظام بانکی نمی‌تواند به ۵۰ درصد جامعه سرویس دهد، چه باید کرد؟ باید نگاه آینده نگر داشته باشیم و باید به حل مشکلات در آینده نگاه کنیم. باید با این فکر که مشکلات ما در ۱۴۱۰ چه خواهند بود برنامه‌ریزی کنیم. مجموعه توانمندسازی ازدواج آدم و حوا تلاشی در این راستا یعنی استفاده خلاقانه از تکنولوژی و آموزش برای تسهیل ازدواج است.
,
 
,
محمد رسولی، مدیر گروه شتاب دهنده  هم نو و  فعال حوزه نوآوری‌های اجتماعی در ادامه این نشست خبری گفت: ازدواج امروز نسبت به ۲۰ سال پیش بزرگتر است و امروز ازدواج کنار مباحث متعددی مانند اعتماد، مشاوره، فضای فرهنگی و… همراه است و نیاز ما این است که به ازدواج از تمام منظورهای ممکن توجه کنیم.
,
 
,
وی افزود: مسائل پیچیده اجتماعی نیاز به قهرمان هایی دارد که درک کاملی از مسائل و انگیزه گام برداشتن داشته باشند. ما مسائل مهمی را با تکنولوژی حل کردیم و امروز تکنولوژی می‌تواند به یک بحران اجتماعی به نام ازدواج کمک کند.
,
 
,
رسولی ادامه داد: نوآوری اجتماعی باید در هدف و فرآیند نوآورانه باشد و صرف کنشکری اجتماعی سنتی کار خیر نیست و باید هر کاری کرد تا اقدامات به ثمر بنشینند. ما سعی می‌کنیم تکنولوژی را به خدمت بگیریم، این تکنولوژی باید ارتقا پیدا کند و امروز کودکی نابالغ است.
,
 
,
حسین اصغری، مدیر مجموعه توانمند سازی آدم و حوا خاطر نشان کرد: مجموعه آدم و حوا از ۲ سال قبل به صورت غیررسمی و سال گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرد و در طول این مدت نیز مجموعاً ۳۵۵ ازدواج از طریق معرفی و واسطه گری این مجموعه ثبت شده است.
,
 
,
وی ادامه داد: البته بسیاری از اعضا بعد از ازدواجشان به ما اطلاع نمی‌دهند و اعضای مجموعه آدم و حوا در پیگیری‌های بعدی، بعد از تماس تلفنی با این افراد مشاهده می‌کنند که ده‌ها ازدواج از همین طریق به وقوع پیوسته که به مجموعه اعلام نشده است.
,
 
,
مدیر مجموعه آدم و حوا تصریح کرد: شمار ازدواج‌های حاصل از وساطت مجموعه آدم و حوا قطعاً بیشتر است اما آمار رسمی و ثبت شده ۳۵۵ مورد است. به طور کلی برآورد حدودی ما این است که تا کنون در مجموع حدود ۵۰۰ ازدواج با کمک این مجموعه رقم خورده است.
,
 
,
اصغری بیان کرد: آدم و حوا در ۵ حوزه اصلی شامل خدمات هوشمند همسانگزینی، خدمات آموزشی، خدمات مشاوره ای، خدمات تسهیلگری و شبکه سازی، شروع به حرکت کرده و در هر بخش افتخارات بسیار را به لطف خداوند کسب نموده است.
,
 
,
وی در پایان صحبت هایش اظهار داشت: مجموعه آدم و حوا در کنار خدمات مذکور، بحث آموزش‌های پیش از ازدواج را به صورت رایگان به جوانان ارائه می‌دهد و در حال حاضر هشت هزار فیلم آموزشی در اختیار مردم قرار گرفته است.
,
 
,
حمیدی مطلق در جمع بندی این نشست خبری، گفت: آدم و حوا پس از بررسی های بسیار به این نتیجه رسیده است تاثیرگذاری عمیق و کلان در حوزه خانواده بصورت تک بعدی اتفاق نخواهد افتاد و با توجه به معضلات کنونی جامعه باید مجموعه ای از خدمات بصورت صحیح و تحت اشراف کارشناسان خبره حوزه خانواده و ازدواج در کنار هم قرار گیرند تا به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم .
,
 
,
وی در ادامه افزود: پایه و مبنای اولیه آدم و حوا اصیل بودن این طرح بر مبنای اصول اسلامی و پایه دوم آن رعایت تمام نکات قانونی و علمی تحت اشراف اساتید بارز این حوزه بوده است .
,
 
,
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: وساطت ازدواج در مجموعه آدم و حوا به روش کاملاً سنتی بین خانواده‌ها انجام می‌شود و از الگوریتم های تطبیق یابی تحت نظرات اساتید مطرح حوزه خانواده صورت می‌گیرد.
,
 
,
وی در پایان گفت: فعالیت مجموعه آدم و حوا تنها در زمینه ازدواج دائم و تک همسری است و فعالیت آن در قالب آموزش، تسهیل گری برای ازدواج، توانمندسازی زوجین و مشاوره به صورت رایگان و با کمک خیرین رقم می خورد.
,
انتهای پیام؛ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه