اخبار داغ

از قهرمانی در دنیای بدنسازی تا قهرمانی در پارالمپیک

مرد آهنین با اراده آهنین/ امیری؛ تعبیر عینی جمله «معلولیت، محدودیت نیست»

مرد آهنین با اراده آهنین/ امیری؛ تعبیر عینی جمله «معلولیت، محدودیت نیست»
قهرمان پارالمپیک کشورمان پیش از حضور در پرتاب نیزه جانبازان و معلولین، یک ورزشکار مسابقات مردان آهنین بود.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز در رقابت های پارادوومیدانی بازی‌های پارالمپیک توکیو در ماده پرتاب نیزه کلاس f۵۴، حامد امیری پرتاب‌گر نیزه کشورمان با شکستن رکورد پارالمپیک و رکورد جهانی، مدال طلای این ماده را از آن خود کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

امیری خرم‌آبادی که مانند علیرضا بیرانوند هم استانی‌اش در فوتبال هرگز معنی خستگی و ناامیدی را درک نمی‌کند، تعبیر عینی این جمله طلاییست:《معلولیت، محدودیت نیست》

,

 

,

او ورزش را از نوجوانی در رشته بدنسازی و پرورش اندام آغاز کرد و در ۱۹ سالگی وارد عرصه ورزش حرفه‌ای شد. امیری تا سال ۱۳۹۱ در رشته مردان آهنین فعالیت داشت و با استعداد و نبوغ خود به موفقیت‌های بزرگی رسید.

,

امیری در رشته مردان آهنین مقام سوم سال ۱۳۹۰، رکورد حمل چمدان و در اسکات تعادلی رکورد جهان را بدست آورد.

,

 

,

درخشش او در این رشته اما با یک اتفاق تلخ متوقف شد.

,

قهرمان و رکورددار مردان آهنین در اواخر آذر ۱۳۹۱ در مسیر خرم‌آباد به بروجرد در پیرانشهر با یک سانحه تصادف هولناک، قطع نخاع شد.

,

 

,
از آن به بعد اما امیری که در گذشته هم طعم افتخار و موفقیت را چشیده بود، ناامید نشد. شکست را بی معنی دانست، از فرصت دیگری استفاده کرد و به ورزش جانبازان و معلولین و در رشته پرتاب نیزه روی آورد.
,
امیری در این رشته جدید نیز خوش درخشید و تا به امروز که بر سکوی قهرمانی پارالمپیک ایستاد تا ثابت کند معلولیت، محدودیت نیست.
,
 
,
درمورد امیری باید از جمله معروف محمدرضا خودنگاه، داور مسابقه مردان آهنین وام گرفت و آیتم ناامید نشدن او را، آیتمی جهانی دانست.
,
 
,
, ,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه