اخبار داغ

دبیر خانه کارگر لرستان مطرح کرد:

اجرای طرح تبدیل وضعیت کارگران قراردادی در هاله‌ای از ابهام

اجرای طرح تبدیل وضعیت کارگران قراردادی در هاله‌ای از ابهام
موسیوند گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی تحت پوشش پیمانکاران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، دبیرخانه کارگر لرستان ضمن بازدید از دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط لرستان با حضور در غرفه خبرنگاران به بیان دغدغه‌ها و مشکلات پیرامون جامعه کارگری استان پرداخت‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

مشروح گفتگو با دبیر خانه کارگر لرستان پیرامون مشکلات حوزه کارفرمایی و کارگری را در زیر بخوانید:

, مشروح گفتگو با دبیر خانه کارگر لرستان پیرامون مشکلات حوزه کارفرمایی و کارگری را در زیر بخوانید:,

حسن موسیوند اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی تحت پوشش پیمانکاران بوده و کم‌کاری دولت دلیل اصلی تأخیر در ساماندهی وضعیت کارگران قراردادی است.

,

وی با اشاره به اینکه کارگران زیادی با سابقه کاری بالا هنوز هم قراردادی هستند، افزود: با توجه به مصوبه مجلس و دولت قرار بود موضوع تبدیل وضعیت کارگران ساماندهی شود اما متأسفانه هنوز هیچ‌گونه اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

,

دبیر خانه کارگر لرستان عنوان کرد: جامعه کارگری انتظار دارد دولت سیزدهم به‌عنوان یک دولت انقلابی با تلاش‌های مضاعف خود این مسئله را به ثمر رسانده و دغدغه خانواده‌های کارگران را رفع نماید.

,

وی همچنین نقش نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی در راستای پیشبرد و تسریع در اجرای کامل این طرح را حیاتی خواند و تصریح کرد: کارگران و خانواده‌های آنان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور همواره درصحنه‌های مختلف نظام و انقلاب پای‌کار بوده‌ و در رویدادهای انتخاباتی نیز نمایندگان را حمایت نموده‌اند، لذا نمایندگان مجلس بایستی تمام تلاش خود را در راستای رفع دغدغه‌های این قشر زحمتکش به کار بگیرند.

,

موسیوند یادآور شد: اگرچه اکثر نمایندگان استان همکاری لازم را با جامعه کارگری دارند اما انتظار ما این است این تعاملات بیشتر باشد.

,

دبیر خانه کارگر لرستان به وضعیت حقوق و دستمزد کارگران اشاره و بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت معیشت کارگران نیز چندان مطلوب نبوده به‌طوری‌که حقوق ناچیز آن‌ها جوابگوی نیازهایشان نیست، انتظار ما از دولت انقلابی اجرای صحیح ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی است، یقیناً اگر این ماده‌های قانونی به‌صورت کامل به اجرا درآیند مشکلات کارگران و بازنشستگان تا حدودی رفع خواهد شد.

,

وی به طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در دولت قبل طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌صورت ناقص اجرا شد، در این زمینه انتظار ما از دولت اجرای کامل این طرح است، کما این‌که از این حیث مستلزم حمایت جدی مجلس نیز هستیم.

,

موسیوند حفظ اشتغال موجود، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اجرای دقیق ماده ۴۱ قانون کار و ۹۶ قانون تأمین اجتماعی را سه خواسته اصلی جامعه کارگری برشمرد و اظهار داشت: این در حالی است که عدم نظارت دقیق دولت بر قراردادهای کارگری، امنیت شغلی کارگران را نیز مورد هجمه قرار داده است.

,

دبیر خانه کارگر لرستان با اشاره به مشکلات بیمه‌ای، برخی از کارفرمایان را بیمه گریز خطاب کرد و گفت: در این زمینه بیشترین مشکلات بیمه‌ای را در بخش کارگران ساختمانی داریم، کارگران زیادی فاقد بیمه تأمین اجتماعی هستند که انتظار ما از تأمین اجتماعی توجه بیشتر برای تحت پوشش قرار دادن کارگران واقعی ساختمانی است.

,

وی عدم ساماندهی وضعیت کارگران فصلی را از دیگر چالش‌های جامعه کارگری لرستان دانست و بیان کرد: از آنجاکه نقش اداره کار و شهرداری‌ها در این زمینه بسیار حائز اهمیت است اما هنوز هیچ‌گونه اقدامی در راستای ساماندهی کارگران فصلی صورت نگرفته است، شهرداری‌ها می‌توانند با ایجاد مراکز مشخص و ثبت کارگران در یک سامانه پاسخگوی دغدغه‌های این کارگران باشند ولی علی‌رغم وعده و‌ وعیدهای شورای شهر خرم‌آباد این مهم نیز مورد غفلت واقع‌شده است.

,

موسیوند تصریح کرد: حمایت دولت از واحدهای تولیدی می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند و همین مسئله باعث افزایش راندمان کار و تولید شود، اعتقاد بر این است دولت انقلابی می‌تواند با حمایت‌های مالیاتی، گمرکی، ارزی و بیمه‌ای از کارفرمایان و کارگران مشکلات حوزه‌ی کار و تولید را به حداقل برساند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه