اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی:

وقف بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب در پویش "وقف کتاب، خیر ماندگار"/کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به ۹۶ باب رسیده است

وقف بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب در پویش "وقف کتاب، خیر ماندگار"/کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به ۹۶ باب رسیده است
معصومی گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب در پویش "وقف کتاب، خیر ماندگار" به کتابخانه‌های عمومی استان وقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر خوی در گفت‌وگو با اروم نیوز اظهار داشت: ترویج فرهنگ و اشاعه سنت حسنه وقف کتاب از اهداف این طرح و بوده و این کتاب ها شامل انواع کتاب و چندین نسخه نفیس و خطی توسط مردم به کتابخانه های عمومی استان وقف شده است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی بیان کرد: شهرستان خوی به دلیل وجود ریشه‌های تاریخی، عرفا و ادیبان نامی دارای یک ظرفیت مهم فرهنگی است که به خوبی با واژه "فرهنگ" اُخت بوده و آن را در شناسنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی کتابخانه‌های عمومی را دانشگاهی برای بسط و توسعه فرهنگ توصیف کرد و افزود: یکی از شاخص های رشد فرهنگ یک جامعه ، وجود کتابخانه می باشد که می توان به شناخت بهتری در خصوص آداب و روسوم آن جامعه دست یافت.

,

وی افزود: با بهره گیری از فناوری های روزآمد و استفاده از ظرفیت فضای مجازی دسترسی به کتاب را تسهیل بخشیده و با تشویق مردم به کتاب خوانی دانایی و افزایش سرانه مطالعه کتاب را شاهد خواهیم بود.

,

معصومی اهداف این نهاد را بسط و توسعه ارتباطات اجتماعی دانست و گفت: گسترش کتاب و کتاب خوانی در بین مردم منجر به تسهیل ارتباطات روزمره مردم شده و شاهد کاهش برخی از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

,

مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان غربی با اشاره به احداث ۲ کتابخانه عمومی در استان گفت: با احداث این ۲ باب کتابخانه، تعداد کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی به ۹۶ باب رسیده است.

,

وی گفت: در سطح  آذربایجان غربی ۹۶ باب کتابخانه عمومی ، ۷۳ کتابخانه نهادی و ۲۳ باب کتابخانه نیز به صورت مشارکتی، با مجوز رسمی فعالیت می‌کنند.

,

معصومی از نبود کتابخانه سیار عمومی برای تسهیل دسترسی مردم به کتاب در سطح استان گلایه کرد و افزود: عدم همکاری برخی از نهادها و ارگان های دولتی و عدم اختصاص بموقع سهم نیم درصدی شهرداری ها از محل درآمدهای خود برای تقویت مراکز فرهنگی منجر به کاهش برنامه های پیش بینی شده این نهاد می شود.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به اهم برنامه‌های صورت گرفته در سال جاری اشاره کرد و افزود: راه اندازی پویش کتاب پیک برای اولین بار در سطح استان، برگزاری نشست های تخصصی کتابخوانی در فضای مجازی، تعمیر و بهسازی و شاداب سازی کتابخانه های استان از مهمترین برنامه های اجرا شده در سال جاری می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه