اخبار داغ

مدیر شرکت گاز شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت:

الگوی مصرف در روزهای سرد سال رعایت شود/ لزوم فرهنگ‌سازی در صرفه‌جویی مصرف گاز مشترکین در مازندران

الگوی مصرف در روزهای سرد سال رعایت شود/ لزوم فرهنگ‌سازی در صرفه‌جویی مصرف گاز مشترکین در مازندران
هژبر جوادی گفت: سرد شدن هوا و کاهش دما در فصل سرد زمستان و افزایش مصرف گاز از سوی مشترکان خانگی، تجاری و اداری، مشکلاتی را به همراه دارد؛ موضوعی که به سادگی و سهولت با همکاری و همراهی مشترکان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی قابل مدیریت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هژبر جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: ۹۳ هزار و ۴۹۱ مشترک خانگی در شهرستان نوشهر که ۲۶ هزار و ۲۵۱ مشترک در حوزه شهری و ۶۵ هزار و ۲۰۳ مشترک در بخش روستایی از نعمت طبیعی گاز بهره‌مند هستند.
وی افزود: در شهرستان نوشهر ۵۵ روستا از نعمت گاز برخوردار است که دو روستای نیرس و بسطام مربوط به بخش کجور است.
مدیر شرکت گاز شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: ۷۵ هزار و ۷۲۵ مشترک خانگی گاز در شهرستان چالوس داریم که از این تعداد ۵۲ هزار و ۴۰ مشترک در شهر که ۳۰ هزار مشترک شهری و ۲۲ هزار مشترک روستایی از نعمت طبیعی گاز بهره‌مند هستند.
جوادی ادامه داد: مرزن‌آباد ۷ هزار و ۶۸۷ مشترک گاز دارد که ۲ هزار و ۴۸۰ مشترک شهری و ۵ هزار و ۱۶۰ مشترک روستایی است و در شهر هچیرود نیز ۱۶ هزار مشترک داریم که از این تعداد ۹ هزار مشترک شهری و ۷ هزار هم مشترک روستایی این حوزه محسوب می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان چالوس نیز ۱۷ روستای بخش مرکزی از نعمت گاز برخوردار هستند؛ در مرزن آباد ۳۷ روستا، در هچیرود ۱۴ روستا و در شهرستان کلاردشت هم ۲۰ هزار و ۳۰۰ مشترک گاز داریم که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ مشترک شهری و ۹۸۰۰ مشترک روستایی که ۱۹ روستای کلاردشت از نعمت گاز برخوردار شدند.
مدیر شرکت گاز شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت با اشاره به افزایش تعداد مشترکان و برخورداری جمعیت بالای منطقه از نعمت طبیعی گاز بر لزوم رعایت مصرف تاکید کرد و گفت: مهمترین موضوع برای مدیریت مصرف اینست که مشترکین موتورخانه شوفاژ را هم عایق کاری و هم سرویس و نگهداری سالانه کنند، مسیر دودکش‌ها باز باشد.
جوادی یادآور شد: اگر موتورخانه شوفاژ مرکزی و مربوط به چند واحد مسکونی است حتما باید لوله‌های رفت و برگشت منبع دوجداره عایق کاری شود، مشترکین از تعمیرکاران مجاز استفاده کنند که مشعل شوفاژ تنظیم باشد، در کف موتورخانه باید ورود اکسیژن برقرار و در بالاترین نقطه سقف موتور خانه هم باید گازمنواکسید کربن خارج شود.
وی گفت: نکته بسیار مهم و حیاتی، وجود اکسیژن در منزل است و برای خروج منواکسید کربن که ماحصل سوخت گاز طبیعی متان با اکسیژن است باید توسط دودکش‌ها از منزل خارج شود و لازمه آن اینست که لوله بخاری داغ است یعنی اینکه روال ارسال منواکسید کربن از مجرای دودکش فعالیت می‌کند.
مدیر شرکت گاز شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت افزود: دودکش باید از بلندترین نقطه ساختمان خارج شود و اینکه نصب دستگاه ضد رسوب مغناطیسی است.
جوادی تصریح کرد: پوشش لباس گرم در منزل، دمای رفاه اتاق‌ها بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد رعایت شود و استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها از ساده‌ترین راهکارهای صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف گاز نیازمند همکاری و همراهی و عزم عمومی است، اظهار داشت: گاز نعمت خدادادی برای نسل‌های آینده است پس باید در مصرف آن بیشتر دقت کنیم و صرفه جویی به ظاهر اندک بسیار ارزشمند خواهد بود.
مدیر شرکت گاز نوشهر، چالوس و کلاردشت به استفاده از طرح ملی بهینه‌سازی موتور خانه‌های مسکونی و تجاری اشاره کرد و افزود: شرکت ملی گاز ایران برای اینکه بتواند در راستای سیاست‌‌های کلان وزارت نفت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی که در نتیجه کاهش آلودگی هوا و هزینه‌های مشترکین و همچنین ایجاد اشتغال در سطح کشور است این طرح را آغاز به‌کار کرد.
جوادی تاکید کرد: در حال حاضر این طرح در  واحد‌های مسکونی اقدام شده که به‌صورت رایگان مشعل موتورخانه‌ها را سرویس و تنظیم می‌کنند؛ لوله‌های رفت و برگشت داخل موتورخانه را عایق کاری و یک دستگاه ضد رسوب مغناطیسی را در موتورخانه نصب خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز می‌توانند از طریق سایت goc.nijc.ir سامانه ملی استفاده بهینه سازی موتورخانه های واحدهای مسکونی ثبت نام کنند.
مدیر شرکت گاز شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت تاکید کرد: با صرفه‌جویی فقط یک درجه سانتیگراد درجه حرارت اتاق‌های منزل که با بررسی کارشناسان ما انجام گرفت، معادل شش درصد مصرف گاز صرفه جویی می‌شود و این موضوع باعث کمک به کاهش هزینه گاز بها نیز خواهد داشت.
جوادی ادامه داد: با این صرفه‌جویی به اقتصاد خانواده هم کمک می‌شود و هزینه‌های انرژی در اقتصاد خانواده کاهش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: اخیرا هم مصوبه‌ای از سوی هیئت دولت ابلاغ شده است که هزینه‌های تعرفه گاز به‌صورت پلکانی است و مردم باید سعی کنند که با رعایت الگوی مصرف تعرفه با رقم تصاعدی مواجه نشود.
مدیر شرکت گاز شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای توزیع پایدار گاز طبیعی گفت: ایستگاه‌های تقلیل فشار در ورودی بین شهرها و در ایستگاه پول و کجور و تعمیرات ایستگاه‌ها انجام و برای پیک مصرف آماده کردیم تا زمستان امسال هم به خوبی برای مردم سپری شود.
جوادی افزود: انتظاری که از دستگاه‌های اجرایی برای مصرف گاز می‌رود اینست که با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال و افزایش مصرف گاز، رعایت الگوی مصرف را داشته باشند و دمای آسایش را در 18 درجه تنظیم کنند.
وی عنوان کرد: موتورخانه‌های مرکزی اداره را عایق‌کاری، سرویس و نگهداری داشته باشند و در این رابطه مامورین و بازرسین ما هم جهت بررسی الگوی مصرف در ادارات حضور پیدا می‌کنند تا مصرف انرژی را پایش کرده و گزارش دهند.
مدیر شرکت گاز شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت تصریح کرد: ادارات باید در مواقع بحران آماده قطع گاز باشند تا ما بتوانیم برای مصارف خانگی گاز را پایدار نگه داریم؛ دستگاه‌های اجرایی تجهیزات سوخت دوم را برقرار نگه دارند و منبع سوخت گازوئیل را در مدت 15 روز داشته باشند که بتوانیم زمستان را بدون قطع گاز سپری کنیم.
جوادی یادآور شد: مشترکین منطقه کوهستانی پول و کجور الگوی مصرف گاز را رعایت کنند چراکه با تلاش‌های بسیاری توسط کفی‌های حامل گاز سی ان جی در پیک مصرف به سختی کار حمل می‌شود و از تمامی مشترکین درخواست داریم تا نسبت به پرداخت گاز بها اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان مازندران برای خدمات پس از فروش با ایجاد پست‌های گاز امداد شبانه‌روزی در مرکز صلاح‌الدین‌کلا و خیررودکنار، پول و کجور شهرستان نوشهر مناطق چالوس، مرزن آباد و کلاردشت دایر کردند که مشترکین عزیز می‌توانند از خدمات پست امداد شرکت برای حوادثی مثل آتش سوزی، انفجار یا قطع و وصل گاز، تصادف ماشین با علمک و یا نشت گاز استفاده کنند.
مدیر شرکت گاز شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت اظهار داشت: در خصوص رعایت الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف مصارف انرژی مکاتباتی با فرمانداران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها انجام شد که تمامی مدیران مدارس و معلمان علوم و حرفه و فن و مسوولین تاسیسات ادارات و نهادها و مراکز نظامی، انتظامی و آموزشی در این دوره شرکت کنند که توسط اداره و به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
جوادی در پایان از حمایت‌های بی‌دریغ و موثر دکتر مایلی مدیرعامل شرکت گاز استان در اجرای پروژهای گازرسانی به روستاهای کوهستانی مرزن‌آباد، پروژه‌های در دست اقدام ونوش به کدیر و مرزن‌آباد به دوآب و پروژه پول به دوآب تشکر کرد که امید است با اجرای پروژه‌های مذکور رینگ خطوط تغذیه مردم بخش کجور از نعمت گاز طبیعی با روش خطوط تغذیه و توزیع که پایدار خواهد بود، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه