اخبار داغ

کارشناس بازار خودرو:

خروج از بحران پراید ۱۸۰ میلیونی با اقتصاد خرد و بنگاه دارانه محال است/ ثبات قیمت خودرو در گرو افزایش قدرت خرید مردم و کنترل تورم

خروج از بحران پراید ۱۸۰ میلیونی با اقتصاد خرد و بنگاه دارانه محال است/ ثبات قیمت خودرو در گرو افزایش قدرت خرید مردم و کنترل تورم
فربد زاوه گفت: ثبات در بازار خودرو در گرو افزایش قدرت خرید مردم و کنترل تورم است، باید این معضل را در وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی مرتفع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فربد زاوه یک کارشناس بازار خودرو سیاست های انبساطی دولت را عامل افزایش چندبرابری قیمت خودرو در بازار دانست و در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: این وضعیت آشفته به حکمرانی غلط اقتصادی بازمی گردد و مدیریت غلط شرکت ها باعث شده با زیان های  انباشت مواجه شوند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

زاوه با اشاره به اینکه قیمت گذاری دستوری بهانه ای برای شرکت ها شده است تا سیکل بازی از تسهیلات را دریافت کنند و موجب تشدید تورم شوند، افزود: نحوه دخالت در مدیریت، قیمت گذاری، تسهیلات و اصرار به اینکه این واحدها ورشکسته نشده اند غلط است.  

,

وی اظهار داشت: واحد تولیدی که زیان ده است باید افزایش سرمایه را در دستور کار قرار داده و یا تعطیل شود چرا که در غیر این صورت به ماشین تولید تورم در اقتصاد مبدل می شود، امروز تقاضا برای خودرو ۶۰۰ هزار مورد بیشتر نیست و در صورت تداوم این روند قیمت خودرو روز به روز بالاتر می رود. 

,

زاوه با اشاره به اینکه پراید ۱۸۰ میلیون تومانی محصول سیاست های پولی غلط و تقاضا است، تصریح کرد: زمانی که تعداد تقاضا ۱۰ درصد بیشتر از عرضه شود افزایش قیمت ۵ برابری را شاهد هستیم، این سیاست ها منجر به ثروتمندتر شدن مردم نمی شود و آنها را فقیرتر می کند. 

,

وی گفت: ثبات در بازار خودرو در گرو افزایش قدرت خرید مردم و کنترل تورم است، باید این معضل را در وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی مرتفع کرد، با اقتصاد خرد و بنگاه دارانه نمی توان از این بحران خارج شد و واردات هم مشکل کشور را رفع نمی کند.  

,

کارشناس بازار خودرو  در خاتمه خاطر نشان داشت: واردات خودرو قانونا باز است اما برای همین مورد مجاز، در مجلس قانون وضع شده است و کسی آن را گردن نمی گیرد، در حوزه خودرو هم تصمیم گیرنده نهایی نداریم و دائما مسئولین تصمیمات همدیگر را وتو می کنند. 

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه