اخبار داغ

یکی از مبارزان و جانبازان اول انقلاب در اسلام آبادغرب:

۵ بهمن ۵۷ روز خونین انقلاب در اسلام آبادغرب بود

۵ بهمن ۵۷ روز خونین انقلاب در اسلام آبادغرب بود
فتح اله حقیقی از جانبازان اول انقلاب در شهرستان اسلام آبادغرب ۵ بهمن ۵۷ را روز خونین انقلاب در اسلام آبادغرب خواند و گفت: در آن روز حجت الاسلام بهشتی از روحانیون فعال آنزمان در شهرستان به تمام مبارزین پیغام داده بود که امروز بیرون نیایند خونریزی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسلام آبادخبر، فتح اله حقیقی عضو ثابت هیئت های مذهبی، خادمین زواراباعبداله الحسین(ع)، بدون غرور و خاضعانه در مراسمات دینی و مذهبی خدمت می کند، اکثر جوانان و نوجوانان مسجدی نسل جدید با او دوست و رفیق هستند و او را عمو فتح اله صدا می زنند.

وی از مبارزان گمنام و جانبازان بی ادعای اول انقلاب در شهرستان اسلام آبادغرب است که در سن ۲۴ سالگی در ۵ بهمن ۱۳۵۷ به مقام رفیع جانبازی نائل شد و از رزمندگانی است که در عملیات مرصاد نیز حضور داشته است.

حقیقی در گفتگو با خبرنگار اسلام آبادخبر، به بیان خاطراتی از دوران مبارزات انقلابیون با رژیم ستم شاهی پرداخت و گفت: در آن زمان اسلام آباد شهر کوچکی بود اما در مبارزات سیاسی نقش حساس و پراهمیتی داشت و به همین خاطر شهربانی و ساواک به شدت رفت و آمدها و حرکت های مشکوک را کنترل می کردند و در این شرایط کار انقلابی کردن بسیار مشکل بود چرا که سریعا" مورد شناسایی قرار می گرفتیم، لذا مجبور شدیم دل را به دریا بزنیم  و رو در رو با عوامل شاه مبارزه کنیم.

وی گفت: ما یک کمیته محرمانه با سرپرستی آقای جلیل نژاد که با نماینده های امام در استان ارتباط داشتند تشکیل دادیم که نوارها، پیام ها و اعلامیه های حضرت امام (ره) که بدست ما می رسید تکثیر و در بین مردم توزیع می کردیم و یا به در و دیوار شهر می چسپاندیم.

حقیقی ۵ بهمن ۵۷ را  روز خونین انقلاب در اسلام آبادغرب خواند و اطهار داشت: در آن روز حجت الاسلام بهشتی از روحانیون فعال آنزمان در شهرستان به تمام مبارزین پیغام داده بود که امروز بیرون نیایند خونریزی می شود.

اما در آنروز حدود ساعت ۲ بعد ازظهر بود که عده ای از چماق بدستان و نظامیان با لباس شخصی با شعار جاوید شاه قصد تظاهرات به طرف مسجد قمر بنی هاشم که پاتوق اصلی انقلابیون بود، داشتند و به خیال خودشان با این کار می خواستند مردم را دوستدار شاه نشان بدهند و انقلابیون را سرکوب کنند، اما اینگونه نشد و ما به مقابله با آنها برخواستیم و آنها که شعار جاویدشاه می دادند را با شعار مرگ بر شاه  تا حوالی میدان امام (امروز ) به عقب راندیم و می خواستیم تانک زرهی که در اختیار داشتند را آتش بزنیم که مورد حمله و تیرباران نیروهای ژاندارمری و شهربانی قرار گرفتیم و در این درگیری ۱۹ نفر از مبارزان اسلام آبادغرب تیر خورده و زخمی شدند و اولین شهید اسلام آبادغرب شهید حمدالله مبارکی در این روز به مقام رفیع شهادت نائل گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اسلام آبادخبر,
,
,
,
, اسلام آبادخبر,
,
,
,
,
,
,

, ,

این مبارز انقلاب در ادامه گفت: من با اسلحه کالیبر ۵۷ از ناحیه شکم مورد اثابت گلوله دژخیمان شاه قرار گرفتم و به داخل پاساژ محمدزاده پناه بردم و در حالیکه خون از من می رفت تعدادی از مردم دورم جمع شدند و من برای روحیه دادن به مردم خواستم با خون خودم روی دیوار بنویسم "رهبر من خمینی"  که جلوی چشمم سیاهی رفت و بیهوش شدم و با کمک مردم به بیمارستان منتقل شدم.

حقیقی گفت: ساواک به بیمارستان ریختند و خانواده و دوستان ما را تحت تعقیب قرار دادند و حتی برادرم که ارتشی بود و با لباس نظامی به ملاقات من آمده بود به همراه ۲۰ نفر دیگر را بازداشت کردند که تا پیروزی انقلاب در زندان بودند.

این جانباز دوران انقلاب بیان کرد: من مسئول ارتباطات تظاهرات بودم و به همراه سایر دوستان علاوه بر اسلام آباد در تظاهرات های کرمانشاه هم شرکت می کردیم.

وی با بیان اینکه تمام خاطرات انقلاب جلوی چشم من است، افزود: من به همراه شهید ریزوندی و شهید هدایت مرادی برای تغییر اسم شاه آبادغرب به اسلام آبادغرب برنامه ریزی می کردیم.

حقیقی خطاب به جوانان نسل جدید گفت: این انقلاب ساده به دست نیامده و جوانان باید به خون شهدا و جانبازان توجه نمایند و بدانند و تأمل کنند که شهدا برای چه هدفی جان عزیز خود را فدا کرده اند، و مسئولین هم باید ضمن زنده نگداشتن یاد و خاطره شهدا به بازماندگان و خانواده شهدا و جانبازان توجه داشته باشند.

وی با با بیان اینکه من و امثال من سپر بلای انقلاب هستیم ، تصریح کرد: ما در گذشته با لبیک به فرمان امام خمینی(ره) زن و بچه و خانواده خود را رها کردیم و با دشمن جنگیدیم و اگر مقام معظم رهبری بازهم دستور بدهد آماده جانفشانی هستیم.

حقیقی به جوانان توصیه کرد تا با در پیش گرفتن راه و سیره شهدا جلوی تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن را بگیرند.

 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه