اخبار داغ

یادداشت؛

سریال بی نشان؛ هیجانی که زود فروکش کرد

سریال بی نشان؛ هیجانی که زود فروکش کرد
سریال «بی نشان» به کارگردانی راما قویدل با شروعی طوفانی، بینندگان تلویزیون را امیدوار به دیدن مجموعه ای جذاب کرده بود که با ادامه این ماجرا، همه امیدهای تماشاگران نقش بر آب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این شب ها سریال «بی نشان» به کارگردانی راما قویدل و تهیه کنندگی مرتضی رزاق کریمی از شبکه سوم سیما در حال پخش است؛ سریالی که نقش اول آن را پرویز فلاحی پور به عنوان سردبیر پیشکسوت یک سایت خبری بازی می کند که به دنبال افشای یک گروه از مفسدان اقتصادی است.

, بی نشان, راما قویدل,

اساسا افشای موارد پنهان به خصوص حوزه های اقتصادی و اخلاقی برای مخاطب همیشه جذابیت داشته و قویدل با استفاده از همین رکن، بدون مقدمه های طولانی از همان قسمت نخست به دل ماجرا زده و به تماشاگر سریال می گوید که ماجرا از چه قرار است و همین را می شود از نکات مثبت سریال عنوان کرد؛ چون مجموعه های نمایشی 40-30 قسمتی تلویزیون معمولا عادت دارند تا با سیستم «آب بندی» آنقدر آهسته به مخاطب اطلاعات بدهند که در همان قسمت های نخست، تماشاگر قید دیدن این سریال را می زند.

,

سریال بی نشان؛ هیجانی که زود فروکش کرد

,

از طرفی برخی سریال ها با شروعی جذاب، خوش ساخت و پر از هیجان ماجرا را برای تماشاگر آغاز می کنند اما به میانه داستان نرسیده، دوباره سیستم آب بندی شروع به پمپاژ کرده و مخاطب را آنقدر با نشان دادن موضوعات تکراری و جلو نبردن داستان خسته می کنند، که آنها نیز با ریزش بیننده مواجه می شوند؛ آفتی که گرفتار آخرین ساخته راما قویدل هم شده است.

, سریال,

سریال بی نشان هر چه قدر شروع به نسبت جذاب و طوفانی را تجربه کرد، در ادامه نتوانست این شیب را در حد نرمال خود حفظ کند و به تکرار سوژه و افت بازی ها رسیده است. هیچ اتفاق خاصی در داستان نمی افتد و اصطلاحا اندک داستانک های سریال، جانی برای حفظ مخاطب ندارند و همین باعث می شود که بیننده هیجانی برای ادامه «بی نشان» نداشته باشد.

, سریال بی نشان, بی نشان,

همه توان بازیگری سریال بر دوش «شهاب ادهم» با بازی پرویز فلاحی پور گذاشته شده و سایر بازیگران به نوعی در حاشیه این ماجرا قدم می زنند؛ این کار هرچند اشکالی در سریال سازی قلمداد نمی شود، اما نشان ندادن بدمن ماجرا و یک طرفه بردن داستان، قهرمان داستان را به فردی کلیشه ای و نخ نما تبدیل می کند؛ «فردی که به دنبال افشای مفاسد اقتصادی است و در این راه حاضر است حتی از آبرو و جان خود نیز مایه بگذارد» در نگاه اول قابل ستایش است اما وقتی طرف دیگر ماجرا برای تماشاگر پنهان مانده، دیالوگ ها سطحی، آبکی و قهرمان شما برای مخاطب باورپذیر نمی شود.

,

مریم کاویانی، مجید واشقانی، قاسم زارع، کاظم هژیرآزاد و اکبر رحمتی با وجود اثبات توانایی های بازیگری، بازی خاصی در «سریال بی نشان» از خود ارائه نداده اند که البته بر اساس فیلمنامه و دستور کارگردان نقش آفرینی کرده اند.

, سریال بی نشان,

مصطفی پورکیانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه