اخبار داغ

به بهانه چهلمین روز شهادت سردار حسین همدانی؛

خاطرات یک سردار از زبان یک سرباز/ سیبی که سردار همدانی به سرباز کشیک داد + عکس

خاطرات یک سردار از زبان یک سرباز/ سیبی که سردار همدانی به سرباز کشیک داد + عکس
حسن رضاییان خبرنگار فعال رسانه یکی از سربازان سردار شهید حسین همدانی در لشکر 27 محمد رسول الله(ص) از سال های 80 تا 82 است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از «دیارباران»، حسن رضاییان یکی از سربازان سردار شهید حسین همدانی در لشکر 27 محمد رسول الله(ص) از سال های 80 تا 82 بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارباران,

حسن رضاییان در چهلمین روز از سالرزو شهادت سردار شهید حسین همدانی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» با اشاره به گوشه ای از خاطرات خود از سردار رشید اسلام، گفت: خدمت سربازی در لشکر 27 محمد رسول الله (ص) فضای عجیبی داشت زیرا این لشکر از محور های مهم در دوران هشت سال دفاع مقدس بود و این مجموعه نظامی قدم گاه بسیاری از شهدای دوران دفاع مقدس بود.

,

وی با بیان اینکه از سال 80 تا 82 در لشکر 27 محمد رسول الله (ص) خدمت سربازی را در گروهان های حفاظت فیزیکی به مدت هشت ماه و 13ماه در دژبانی گذراندم، افزود: وجود فرماندهی با نام سردار همدانی به ابهت این مجموعه اضافه می کرد زیرا وی از تبار حاج همت ها و صیادها و از تبار سرداران سپاه اسلام بود.

,

با دریافت لوح تقدیر از سردارهمدانی غرور تمام وجودم را گرفت

, با دریافت لوح تقدیر از سردارهمدانی غرور تمام وجودم را گرفت,

این خبرنگار فعال رسانه ادامه داد: بنده در سال 81 دژبان درب پارکینگ فرماندهی بودم و با مرور خاطرات آن دوران که هر روز و هرساعت و بیشتر ساعات حضور در لشکر با سردار شهید اسلام حسین همدانی برخورد داشته و با ایشان احوال پرسی می کردم.

,

وی بیان کرد: روز پاسدار سال 81 به عنوان سرباز نمونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لشکر 27 محمد رسول الله (ص) انتخاب شدم و روز صبحگاه وقتی سردار با آن چهره مصمم، مقتدر با سیمایی مهربان وارد صبحگاه شد برای دریافت لوح تقدیر غرور تمام وجودم را گرفت زیرا از کسی جایزه ام را می گرفتم که از سرداران سپاه اسلام بود.

,

, ,

رضاییان ابراز کرد: احترام گذاشتن نظامی در برابر سردار حسین همدانی و گفتن «الله اکبر ـ پاینده رهبر» و بوسیدن چهره ای که حاصل دلاوری ها و رشادت ها در هشت سال دفاع مقدس و فرمانده یکی از ستون های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود برای همیشه لحظه ای ماندگار در ذهن و قلب من است.

,

حتی یک سرباز هم از سردار همدانی ناراحتی در دل نداشت

, حتی یک سرباز هم از سردار همدانی ناراحتی در دل نداشت,

وی با بیان اینکه سردار شهید حسین همدانی بسیار با سربازان مهربان بود، گفت: به عنوان دژبان درب ورودی پادگان شهادت می دهم که حتی یک سرباز هم از سردار همدانی ناراحتی در دل نداشت.

,

رضاییان گفت: سردار با وجود درجه ای که برشانه های خود در لباس سبز رنگ سپاه پاسداران داشت، خود را در ردیف سربازان قرار می داد و دنبال رسیدگی مشکلات آنها بود.

,

وی با اشاره به خاطره ای از دوران سربازی اش، بیان کرد: در یکی از شب های کشیک ناگهان دیدم که سردار و فرمانده دوست داشتنی ام در هنگام گشت زنی ظرفی از میوه برایم آورد شاید این عرف نباشد اما مهربانی سردار همدانی مثال زدنی بود.

,

رضاییان ادامه داد: سردار عاشق شهادت بود و در مراسمات و صبحگاه ها وقتی در زمان نیایش نام مبارک ائمه اطهار (ع) می آمد و نامی از شهدای هشت سال دفاع مقدس برده می شد اشک برچشمان سردار سپاه اسلام حلقه می زد زیرا نام رفقای خود را می شنید که در آتش و خون بدن های آنها مانند مولی و متقدای خود امام حسین (ع) قطعه قطعه شد و سر در پیکر آنها نبود .

,

وی با بیان اینکه سردار جامانده از قافله شهدا با گام نهادن در مسیر دفاع از حرم حضرت زینب (س) اگر چه در کربلا نبود اما به عنوان پاسدار در جبهه حراست از حرم حضرت زینب (س) به آرزوی خود یعنی شهادت رسید و جام شیرین شهادت را نوشید.

,

وی با اشاره به تقدیر نامه ای که از دستان سردار گرفت، اظهار کرد: هر گاه امضاء سردار را پای تقدیر نامه ام نگاه می کنم تمام وجودم سراسر غرور می شود و به روح پاک امام راحل و شهدای دفاع مقدس به ویژه سردار شهید حسین همدانی درود می فرستم چه زیبا نام شهید برازنده سرداران اسلام است.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه