امام جمعه بخش مرکزی یزد:

کوچکترین تضادی میان دین و علم وجود ندارد/ پیشتازی روحانیت در عمل به دستور تعطیلی اماکن عمومی

کوچکترین تضادی میان دین و علم وجود ندارد/ پیشتازی روحانیت در عمل به دستور تعطیلی اماکن عمومی
سید محمدکاظم مدرسی به سوره قلم در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه بین علم و دین تضادی وجود ندارد و اصلا دین ما با علم شروع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: عده‌ای می‌خواهند بین علم و دین و عقلانیت و دین و یا خردمندی و روحانیت تضاد ایجاد کنند و می‌گویند این‌ها با هم سازگاری ندارند؛ همچنان که می‌خواهند بین دنیا و آخرت و مادیات و معنویات تضاد برقرار کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی به سوره قلم در قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ‌گاه بین علم و دین تضادی وجود ندارد و اصلا دین ما با علم شروع می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: تنها دینی که اینقدر سفارش می‌کند که حتی اگر علم در اختیار کفار است از آن‌ها فرا بگیرید و دینی که سفارش می‌کند از ابتدا تا پایان زندگی پیوسته دنبال علم باشید دین مبین اسلام است.

مدرسی خاطرنشان کرد: هر جا علم به کمک دین آمد دین کاملا آن را پذیرفت و هرجا دین هم به کمک علم آمد باید علم کاملا آن را بپذیرد.

وی با اشاره به تعطیلی اماکن مذهبی در شرایط کرونایی تأکید کرد: در روزهایی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، اولین نهادی که عقلانیت به خرج داد و قرنطینه را اعمال کرد نهاد روحانیت بود؛ آن هم با آن همه مراکز دینی که در اختیار داشت مثل مساجد، حسینیه‌ها، اماکن و هیآت مذهبی و حتی اماکن متبرکه و قبل از اینکه دیگران برای تعطیلی اعلام کنند نهاد روحانیت پیشگام بود الان هم نهاد روحانیت برای مبارزه با کرونا در صحنه و پیشگام است.

انتهای پیام/

,

وی به سوره قلم در قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ‌گاه بین علم و دین تضادی وجود ندارد و اصلا دین ما با علم شروع می‌شود.

,

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: تنها دینی که اینقدر سفارش می‌کند که حتی اگر علم در اختیار کفار است از آن‌ها فرا بگیرید و دینی که سفارش می‌کند از ابتدا تا پایان زندگی پیوسته دنبال علم باشید دین مبین اسلام است.

,

مدرسی خاطرنشان کرد: هر جا علم به کمک دین آمد دین کاملا آن را پذیرفت و هرجا دین هم به کمک علم آمد باید علم کاملا آن را بپذیرد.

,

وی با اشاره به تعطیلی اماکن مذهبی در شرایط کرونایی تأکید کرد: در روزهایی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، اولین نهادی که عقلانیت به خرج داد و قرنطینه را اعمال کرد نهاد روحانیت بود؛ آن هم با آن همه مراکز دینی که در اختیار داشت مثل مساجد، حسینیه‌ها، اماکن و هیآت مذهبی و حتی اماکن متبرکه و قبل از اینکه دیگران برای تعطیلی اعلام کنند نهاد روحانیت پیشگام بود الان هم نهاد روحانیت برای مبارزه با کرونا در صحنه و پیشگام است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه