کارشناس مذهبی:

بسیاری از مشکلات بخاطر فاصله گرفتن از کلام اهل بیت(ع) است/ روزه داری تمرینی برای صبر و بردباری

بسیاری از مشکلات بخاطر فاصله گرفتن از کلام اهل بیت(ع) است/ روزه داری تمرینی برای صبر و بردباری
ساجدی کارشناس مسائل مذهبی گفت: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه خود با آن رو به رو هستیم به علت فاصله گرفتن از تربیت اسلامی و کلام اهل بیت(ع) است. لذا اگر بتوان بر اساس توصیه اهل بیت(ع) و بزرگان دین، در ماه مبارک رمضان با قرآن انس پیدا کرد، قطعا آثار آن را در روابط فردی و اجتماعی خود خواهیم دید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین ساجدی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با دیارآفتاب؛ در مورد آثار روزه داری در زندگی مادی، گفت: یکی از اصلی ترین آثار روزه داری افزایش صبر و بردباری خصوصا در مواجهه با سختی ها و ناملایمت های زندگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند در آیه ۱۸۳ سوره مبارکه بقره می فرماید: "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ" ای کسانی که ایمان آورده اید روزه بر شما واجب شد، همانطور که بر اقوام قبل از شما واجب شده بود، شاید که با تقوا شوید؛ لَعَلَّ در زبان عربی از افعالی است که معنای امید به آینده، دارد. لذا اگر روزه گرفتن ما روزه گیری واقعی باشد و در کنار نخوردن و نیاشامیدن بقیه اعضا و جوارح ما نیز گناهی را مرتکب نشود، این امید می رود که به تقوا برسیم.

ساجدی با بیان اینکه روزه گرفتن باعث می شود که انسان یاد فقرا بیفتد و همین صبر انسان را افزایش می دهد، گفت: با روزه گرفتن و نخوردن و نیاشامیدن، انسان کمی به زندگی فقرا نزدیک شده و همین باعث می شود انسان به یاد سختی های زندگی آنان افتاده و صبر در زندگی را بیاموزد.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام صبر را نیمی از ایمان می دانند و در قرآن نیز اشاره به صبر شده و یکی از کسانی که در روز قیامت به سرعت وارد بهشت می شوند، صابران هستند.

حسرت برخی روزه داران در روز قیامت!

این کارشناس مذهبی ادامه داد: یکی از نام های روز قیامت یوم الحسرت است، و کسانی که در این روز حسرت می خورند افرادی هستند که روزه گرفتن را تنها در نخوردن و نیاشامیدن می دیدند ولی چشم و زبان و سایر اعضا و جوارحشان روزه نبوده است.

ساجدی با بیان اینکه خداوند ارحم الراحمین است، گفت: خداوند ماه رمضان و بندگانش را بسیار دوست دارد و اگر انسان بداند که خداوند چقدر رئوف و مهربان است، از خود بی خود شده و سر به بیابان می گذارد.

رجب و شعبان فرصتی برای آمادگی برای ماه رمضان

وی اضافه کرد: کدام ماه را پیدا می کنید که در آن نفس کشیدن و خوابیدن انسان ثواب تسبیح خداوند را داشته باشد. کدام ماه را پیدا می کنید که ثواب قرائت یک آیه قرآن برابر با ختم کل آن باشد. لذا برای ماه رمضان که خداوند این مقدار آن را دوست دارد، دو ماه فرصت قرار داده شده تا انسان خودش را برای بندگی در آن آماده کند. لذا باید با استغفار و عبادت در دو ماه رجب و شعبان خود را برای بندگی در ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن است، افزود: با توجه به اینکه قرآن کریم در این ماه بر قلب پیامبر اسلام نازل شده است، لذا این ماه را بهار قرآن نیز می نامند.

رمضان، ماه انس با قرآن

ساجدی تاکید بر قرائت قرآن در ماه رمضان را جهت انس بیشتر انسان با کتاب الهی دانست و تصریح کرد: انسان به انس با قرآن بسیار احتیاج دارد و در روایات نیز داریم که تعداد درجات بهشت به تعداد آیات قرآن کریم است. لذا هر چقدر با قرآن کریم انس داشته باشیم به همان مقدار در آخرت از درجات بهشتی بهره می بریم.

بسیاری از مشکلات بخاطر فاصله گرفتن از کلام اهل بیت(ع) است

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه خود با آن رو به رو هستیم به علت فاصله گرفتن از تربیت اسلامی و کلام اهل بیت(ع) است. لذا اگر بتوان بر اساس توصیه اهل بیت(ع) و بزرگان دین، در ماه مبارک رمضان با قرآن انس پیدا کرد، قطعا آثار آن را در روابط فردی و اجتماعی خود خواهیم دید.

انتهای پیام/

,

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند در آیه ۱۸۳ سوره مبارکه بقره می فرماید: "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ" ای کسانی که ایمان آورده اید روزه بر شما واجب شد، همانطور که بر اقوام قبل از شما واجب شده بود، شاید که با تقوا شوید؛ لَعَلَّ در زبان عربی از افعالی است که معنای امید به آینده، دارد. لذا اگر روزه گرفتن ما روزه گیری واقعی باشد و در کنار نخوردن و نیاشامیدن بقیه اعضا و جوارح ما نیز گناهی را مرتکب نشود، این امید می رود که به تقوا برسیم.

,

ساجدی با بیان اینکه روزه گرفتن باعث می شود که انسان یاد فقرا بیفتد و همین صبر انسان را افزایش می دهد، گفت: با روزه گرفتن و نخوردن و نیاشامیدن، انسان کمی به زندگی فقرا نزدیک شده و همین باعث می شود انسان به یاد سختی های زندگی آنان افتاده و صبر در زندگی را بیاموزد.

,

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام صبر را نیمی از ایمان می دانند و در قرآن نیز اشاره به صبر شده و یکی از کسانی که در روز قیامت به سرعت وارد بهشت می شوند، صابران هستند.

,

حسرت برخی روزه داران در روز قیامت!

, حسرت برخی روزه داران در روز قیامت!, حسرت برخی روزه داران در روز قیامت!,

این کارشناس مذهبی ادامه داد: یکی از نام های روز قیامت یوم الحسرت است، و کسانی که در این روز حسرت می خورند افرادی هستند که روزه گرفتن را تنها در نخوردن و نیاشامیدن می دیدند ولی چشم و زبان و سایر اعضا و جوارحشان روزه نبوده است.

,

ساجدی با بیان اینکه خداوند ارحم الراحمین است، گفت: خداوند ماه رمضان و بندگانش را بسیار دوست دارد و اگر انسان بداند که خداوند چقدر رئوف و مهربان است، از خود بی خود شده و سر به بیابان می گذارد.

,

رجب و شعبان فرصتی برای آمادگی برای ماه رمضان

, رجب و شعبان فرصتی برای آمادگی برای ماه رمضان, رجب و شعبان فرصتی برای آمادگی برای ماه رمضان,

وی اضافه کرد: کدام ماه را پیدا می کنید که در آن نفس کشیدن و خوابیدن انسان ثواب تسبیح خداوند را داشته باشد. کدام ماه را پیدا می کنید که ثواب قرائت یک آیه قرآن برابر با ختم کل آن باشد. لذا برای ماه رمضان که خداوند این مقدار آن را دوست دارد، دو ماه فرصت قرار داده شده تا انسان خودش را برای بندگی در آن آماده کند. لذا باید با استغفار و عبادت در دو ماه رجب و شعبان خود را برای بندگی در ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

,

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن است، افزود: با توجه به اینکه قرآن کریم در این ماه بر قلب پیامبر اسلام نازل شده است، لذا این ماه را بهار قرآن نیز می نامند.

,

رمضان، ماه انس با قرآن

, رمضان، ماه انس با قرآن, رمضان، ماه انس با قرآن,

ساجدی تاکید بر قرائت قرآن در ماه رمضان را جهت انس بیشتر انسان با کتاب الهی دانست و تصریح کرد: انسان به انس با قرآن بسیار احتیاج دارد و در روایات نیز داریم که تعداد درجات بهشت به تعداد آیات قرآن کریم است. لذا هر چقدر با قرآن کریم انس داشته باشیم به همان مقدار در آخرت از درجات بهشتی بهره می بریم.

,

بسیاری از مشکلات بخاطر فاصله گرفتن از کلام اهل بیت(ع) است

, بسیاری از مشکلات بخاطر فاصله گرفتن از کلام اهل بیت(ع) است, بسیاری از مشکلات بخاطر فاصله گرفتن از کلام اهل بیت(ع) است,

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه خود با آن رو به رو هستیم به علت فاصله گرفتن از تربیت اسلامی و کلام اهل بیت(ع) است. لذا اگر بتوان بر اساس توصیه اهل بیت(ع) و بزرگان دین، در ماه مبارک رمضان با قرآن انس پیدا کرد، قطعا آثار آن را در روابط فردی و اجتماعی خود خواهیم دید.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه