معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛
به آباندازی اولین بویه موجنگار تولید داخل در بندر چابهار/ ضریب ایمنی دریانوردی در سواحل مکران افزایش یافت
عباس آذرپیکان گفت: یک دستگاه بویه موج نگار در آب های استحفاظی بندر چابهار به آب اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس آذرپیکان، معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: بویه موج نگار در راستای طراحی سازه های ساحلی و فراساحلی، کالیبراسیون سیستم های پیش بینی هواشناسی، اقیانوس شناسی و موج نگاری در آبهای استحفاظی بندر چابهار به آب اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
وی با بیان این که بویه موج نگار پارامترهای موج، هواشناسی و اقیانوس شناسی از جمله اطلاعات مربوط به دمای هوا، سرعت باد، رطوبت نسبی، دما و شوری آب و ارتفاع موج را اندازه گیری و ثبت می کند، افزود: پارامترهای به دست آمده در تکمیل اطلاعات دریایی برای ایمنی شناورها و گروه های جست و جو و نجات دریایی کاربرد زیادی دارد.
, ,

, این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت وجود این بویه در سواحل مکران افزود: این واحد توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده و اولین بویه موج نگار محدوده آب های بندر چابهار است که نصب و راه اندازی شد و شامل تجهیزات جانبی از جمله چراغ دریایی، بازتاباننده رادار و دکل نصب سنسورهای هواشناسی است.
وی اضافه کرد: بویه از طریق لنگری که به انتهای طناب لاستیکی و زنجیری وصل شده در کف دریا مهار می شود و منبع تغذیه آن ترکیبی از سلول های خورشیدی و باطری های شارژپذیر است.
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
ارسال دیدگاه