استاندار فارس:

٤٠٠ روستا و ١٤شهر فارس با بی‌آبی جدال دارد

٤٠٠ روستا و ١٤شهر فارس با بی‌آبی جدال دارد
استاندار فارس به مشکل آب آشامیدنی در برخی نقاط استان فارس اشاره کرد و گفت: با چنین شرایطی قطعا با مشکل آب آشامیدنی به ویژه در حوزه روستایی مواجه خواهیم شد به گونه ای که در حال حاضر با ٤٠٠ روستا و ١٤ شهر فارس دارای تنش آبی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، عنایت الله رحیمی استاندار فارس امروز سه شنبه ٧ اردیبهشت در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی فارس در ابتدا به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار خواهد شد و انتظار بر این است که همه مسئولان مردم را برای حضور در یک انتخابات پر شور دعوت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه،, شیرازه،,
وی با تاکید بر اینکه انتخابات اراده‌های مردم بر سرنوشت دستگاه‌های اجرایی و مجلس قانونگذاری محلی را رقم خواهد زد، اظهار کرد: بخشی زیادی از امنیت و منافع ملی متاثر از شرکت و حضور مردم است و نظام نیز تکیه گاه اصلی خود را مردم می‌داند.

استاندار فارس با بیان اینکه ما باید دغدغه‌ها را برای یک مشارکت حداکثری پرشور فراهم کنیم، افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری با ستاد انتخابات استان برابر با قانون در زمینه تامین نیروی انسانی و در اختیار گذاشتن امکانات مورد نیاز هستند و هیچ دستگاهی اعم از اجرایی و دیگر قوا که از بودجه عمومی استفاده می کنند حق تبلیغ له و علیه هیچ یک از کاندیداها را ندارند و در صورت بروز، تخلف برخورد لازم انجام خواهد شد.

آتش سوزی های مراتع و جنگل‌ها در بهار و تابستان پیش مبحث دیگری بود که رحیمی به آن اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش ٥٠ درصدی بارندگی ها و افزایش زود رس گرما احتمال آتش سوزی ها در آینده نزدیک افزایش می‌یابد که باید پیش بینی های لازم برای تامین اعتبارات و استفاده از توان ستاد بحران در سطح ملی در دستور کار قرار گیرد، همچنین نیازمند این هستیم که در زمینه رفع مخاطرات خشکسالی، اجاره تانکر، اجاره چاه کشاورزی، تعمیر پمپ ها و... برای تامین آب شرب مورد نیاز تدبیر لازم اندیشیده شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم باید در این باره منابع لازم را پیش بینی کند.

قطعا با مشکل آب آشامیدنی به ویژه در حوزه روستایی مواجه خواهیم شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل آب آشامیدنی در برخی نقاط استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: با چنین شرایطی قطعا با مشکل آب آشامیدنی به ویژه در حوزه روستایی مواجه خواهیم شد به گونه‌ای که در حال حاضر ٤٠٠ روستا و ١٤ شهر فارس دارای تنش آبی هستند.

نماینده عالی دولت در فارس به اعتبارات بخش بهداشت و درمان هم اشاره و با بیان اینکه باید برای ارتقای سطح خدمات بهداشت و درمان استان هم از اعتبارات ملی و استانی و هم از ظرفیت هایی که قانون بودجه پیش بینی کرده استفاده کنیم، اظهار کرد: وضعیت فعلی قابل قبول است اما باید آن را به سمت مطلوب سوق دهیم.

رحیمی در ادامه خواستار تلاش بیشتر برای بهره برداری از طرح‌های بهداشت و درمان و بیمارستانی استان تا پایان امسال از جمله بیمارستان نی ریز، جهرم، فسا و کازرون که در مراحل نهایی هستند، شد و افزود:عملیات اجرایی یکسری از بیمارستان ها از جمله بیمارستان ٧٠٠ تخت خوابی میانرود و تامین اجتماعی شیراز باید تسریع شوند.

استاندار فارس در پایان خواستار اولویت بندی پروژه های نیمه تمام استان با توجه به سرفصل های آب و بهداشت شد.

انتهای پیام/
,
وی با تاکید بر اینکه انتخابات اراده‌های مردم بر سرنوشت دستگاه‌های اجرایی و مجلس قانونگذاری محلی را رقم خواهد زد، اظهار کرد: بخشی زیادی از امنیت و منافع ملی متاثر از شرکت و حضور مردم است و نظام نیز تکیه گاه اصلی خود را مردم می‌داند.
,

استاندار فارس با بیان اینکه ما باید دغدغه‌ها را برای یک مشارکت حداکثری پرشور فراهم کنیم، افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری با ستاد انتخابات استان برابر با قانون در زمینه تامین نیروی انسانی و در اختیار گذاشتن امکانات مورد نیاز هستند و هیچ دستگاهی اعم از اجرایی و دیگر قوا که از بودجه عمومی استفاده می کنند حق تبلیغ له و علیه هیچ یک از کاندیداها را ندارند و در صورت بروز، تخلف برخورد لازم انجام خواهد شد.

آتش سوزی های مراتع و جنگل‌ها در بهار و تابستان پیش مبحث دیگری بود که رحیمی به آن اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش ٥٠ درصدی بارندگی ها و افزایش زود رس گرما احتمال آتش سوزی ها در آینده نزدیک افزایش می‌یابد که باید پیش بینی های لازم برای تامین اعتبارات و استفاده از توان ستاد بحران در سطح ملی در دستور کار قرار گیرد، همچنین نیازمند این هستیم که در زمینه رفع مخاطرات خشکسالی، اجاره تانکر، اجاره چاه کشاورزی، تعمیر پمپ ها و... برای تامین آب شرب مورد نیاز تدبیر لازم اندیشیده شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم باید در این باره منابع لازم را پیش بینی کند.

قطعا با مشکل آب آشامیدنی به ویژه در حوزه روستایی مواجه خواهیم شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل آب آشامیدنی در برخی نقاط استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: با چنین شرایطی قطعا با مشکل آب آشامیدنی به ویژه در حوزه روستایی مواجه خواهیم شد به گونه‌ای که در حال حاضر ٤٠٠ روستا و ١٤ شهر فارس دارای تنش آبی هستند.

نماینده عالی دولت در فارس به اعتبارات بخش بهداشت و درمان هم اشاره و با بیان اینکه باید برای ارتقای سطح خدمات بهداشت و درمان استان هم از اعتبارات ملی و استانی و هم از ظرفیت هایی که قانون بودجه پیش بینی کرده استفاده کنیم، اظهار کرد: وضعیت فعلی قابل قبول است اما باید آن را به سمت مطلوب سوق دهیم.

رحیمی در ادامه خواستار تلاش بیشتر برای بهره برداری از طرح‌های بهداشت و درمان و بیمارستانی استان تا پایان امسال از جمله بیمارستان نی ریز، جهرم، فسا و کازرون که در مراحل نهایی هستند، شد و افزود:عملیات اجرایی یکسری از بیمارستان ها از جمله بیمارستان ٧٠٠ تخت خوابی میانرود و تامین اجتماعی شیراز باید تسریع شوند.

استاندار فارس در پایان خواستار اولویت بندی پروژه های نیمه تمام استان با توجه به سرفصل های آب و بهداشت شد.

انتهای پیام/
,
, دغدغه‌ها را برای یک مشارکت حداکثری پرشور فراهم کنیم,
,
,
,
, قطعا با مشکل آب آشامیدنی به ویژه در حوزه روستایی مواجه خواهیم شد,
,
,
,
,
,
, طرح‌های بهداشت و درمان و بیمارستانی استان تا پایان امسال از جمله بیمارستان نی ریز، جهرم، فسا و کازرون که در مراحل نهایی هستند,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه