اخبار داغ

سید سلمان ذاکر در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

بررسی لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در صحن علنی مجلس

بررسی لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در صحن علنی مجلس
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: این لایحه به منظورحمایت‌ قانونی از زنان، چندین وزارتخانه و دستگاه را پای کار آورده است.

سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره بررسی لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان، اظهار داشت: این لایحه پس از ارجاع به کمیسیون اجتماعی، در جلسات متعدد به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و اصلاحات به صورت کارشناسی در آن لحاظ شده است. گزارش نهایی کمیسیون نیز جهت بررسی در صحن مجلس به هیات رئیسه ارسال شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هیات ريیسه نیز لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت را در سامانه بارگذاری کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر این لایحه جزو دستور کار مجلس است که به احتمال زیاد طی هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد، در واقع این لایحه به منظورحمایت‌ قانونی از زنان، چندین وزارتخانه و دستگاه را پای کار آورده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای اجرای این لایحه از ظرفیت قوه قضائیه برای پیگیری بخش‌های کیفری استفاده شده است، افزود: کمیسیون اجتماعی تلاش کرده که با اعمال اصلاحاتی در این لایحه زمینه اشتغال، مهارت‌افزایی، ارتقای آگاهی، متناسب‌سازی شهری برای ارائه خدمات رفاهی به بانوان را فراهم کند.

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛ اقداماتی در جهت شناسایی بانوان آسیب‌دیده و در معرض آسیب  پیش بینی شده است، در واقع این اقدامات با هدف توانمندسازی آنها صورت می‌گیرد تا در صورت نیاز، حمایت‌های مادی و معنوی را دریافت کنند.

ذاکر در خاتمه تصریح کرد: با اعمال اصلاحاتی در این لایحه، کمیسیون اجتماعی مجلس موفق به جرم‌انگاری‌های و تشدید مجازات در زمینه تامین امنیت زنان در خانواده و سطح جامعه شده است.

 بیشتر بخوانید: 

بررسی ماده(۱) لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در کمیسیون اجتماعی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
مهوش شکرالهی -> 1402/05/28
پاسخ

اینقدر لایحه و قانون دادید بیرون نتیجه چی بود؟؟؟ ی بار هم اجرا کنید والا قانون فی نفسه چیز خوبیه مشروط به اینکه اجرا بشه

فواد مزاریان -> 1402/05/28
پاسخ

زنان آسیب دیده هزاران مشکل دارند که اگر مجلس انقلابی به آنها رسیدگی کند قدری از مشکلات ایشان کم میشود وگرنه اصلاحات خواهد آمد و یک دردی به دردهای اینان اضافه خواهد نمود.