اخبار داغ

ناصر ابوشریف در گفتگو با دانا:

طوفان الاقصی روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مختل می کند

طوفان الاقصی روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مختل می کند
نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: حل موضوع فلسطین، بدون حضور ملت فلسطین ممکن نیست و ملت فلسطین باید در روابط با موجودیت صهیونیست ها اثر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عملیات طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی علیه رژیم صهیونیستی که از روز شنبه در مناطق شهرک نشین آغاز شد، عملیاتی غافلگیرانه بود که در سطح گسترده از سوی جنبش مقاومت اسلامی حَماس انجام شد و بازتاب های گسترده ای در بین رسانه های جهان و مقامات سیاسی و بین المللی داشت.

ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی راه دانا با اشاره به تاثیر عملیات طوفان الاقصی در تغییر معادلات منطقه خاورمیانه گفت: بدون شک عملیات طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی اثر بزرگی بر آینده معادلات سیاسی منطقه خواهد داشت.

وی ادامه داد: چنان که می کوشیدند از طریق ایجاد روابط با دیگر کشورها موضوع فلسطین را به حاشیه ببرند و موضوع فلسطین را فقط موضوعی انسانی اعلام کرده و از ابعاد سیاسی و تاریخی آن بکاهند، اما در جریان عملیاتی که در غرب کرانه باختری در جریان است، روشن شد که حل موضوع فلسطین، بدون حضور ملت فلسطین ممکن نیست و ملت فلسطین باید در روابط با موجودیت صهیونیست ها اثر داشته باشد.

نماینده جهاد اسلامی در تهران با بیان اینکه گروه های فلسطینی قوی و با انگیزه هستند و این تعیین کننده است تصریح کرد: از ۱۷ سال پیش که اسرائیل به دور باریکه غزه حصار ایجاد کرد، با این پندار که به این ترتیب مقاومت فلسطینی را در محدودیت و کم توانی قرار دهد، اسرائیلی ها گمان می کردند ما در ضعف هستیم و آن ها می خواستند با این حصار، ما را به عقب برانند و سیاست های خودشان را درباره قدس و کرانه باختری اعمال کنند.

ابوشریف ادامه داد: ما اما با این عملیات تاکید کرده ایم که فلسطین حاضر و آماده است در معادلات فلسطینی و منطقه ای و البته قدرت مان را از دست نداده ایم و فرزندان ملت فلسطینی توانمند هستند و این راه را ادامه می دهند.

وی درباره اینکه این عملیات چه تاثیری در روند پروژه عادی سازی که از سوی برخی کشورهای منطقه دنبال می شود خواهد داشت، گفت: این عملیات مواجه است با کوشش های ایالات متحده برای پشتیبانی از موجودیت صهیونیستی؛ آنها هماهنگی خود با صهیونیست ها را در خصوص به نتیجه رسیدن توافق صلح با پادشاهی سعودی ابراز کردند اما این عملیات به معنای اعتراض و بیان امتناع به موارد این چنینی است و این البته خطاب به سایر کشورهای اسلامی نیز هست.

ابوشریف تاکید کرد: ما بر اساس اصول دینی و قومیتی و اخلاقی و انسانی، هر گونه سازش با موجودیت صهیونیستی را تا هنگامی که حقوق ما و مقدسات اسلامی مان این چنین روزانه زائل می شود و مورد اهانت قرار می گیرد، رد می کنیم.

نماینده جهاد اسلامی در تهران گفت: به نظر می رسد این عملیات در روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاثیر دارد اما ما این روند را مختل می کنیم البته باید به یاد داشته باشیم که کوشش ها و مصلحت اندیشی ایالات متحده در توافق های یاد شده بوده است و نه عربستان.

ابوشریف با اشاره به تضعیف بیش از پیش کابینه نتانیاهو بعد از عملیات طوفان الاقصی ادامه داد: تنانیاهو ضربه ای شدید و باور نکردنی دریافت کرد؛ آن ها ضربه ای خوردند که از سال ۱۹۷۳ ندیده بودند و این در تطابق تاریخی با آن حمله است.

وی با اشاره به اینکه طوفان الاقصی زنده است و آن ها ضربه امنیتی و نظامی بزرگی خورده اند تصریح کرد: به نظر می رسد این عملیات زلزله ای است برای دولت نتانیاهو و حتی شخص نتانیاهو که خود را به عنوان نبرد کننده علیه نوار غزه معرفی می کرد. بنابراین انعکاس این عملیات بیش از همه بر کابینه و شخص نتانیاهو خواهد بود.

نماینده جهاد اسلامی در تهران با اشاره به اینکه این عملیات جایگاه فلسطین را باز خواهد گرداند و جایگاه صهیونیست ها را نیز مشخص خواهد کرد خاطرنشان کرد: حالا اعتقاد داریم که نتانیاهو در تحقق اهدافش شکست خورده و سیاست هایش از بین خواهد رفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه