اخبار داغ

قادری در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

توسعه روابط اقتصادی با اعضای اکو امکان افزایش ترانزیت و مبادلات را برای کشور به وجود می‌آورد

توسعه روابط اقتصادی با اعضای اکو امکان افزایش ترانزیت و مبادلات را برای کشور به وجود می‌آورد
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: افزایش پیوندهای اقتصادی با کشورهای عضو اکو منجر به افزایش ترانزیت و مبادلات اقتصادی برای کشور خواهد شد.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره تبدیل ایران به هاب ترانزیتی منطقه‌ و میزان اثر گسترش روابط منطقه‌ای بر این روند اظهار کرد: دولت سیزدهم قدم‌های خوبی برای گسترش کریدورهای ترانزیتی و گسترش ارتباطات منطقه‌ای برداشته است و حضور رئیس‌جمهور در شانزدهمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی اکو نیز در همین راستا بود.

وی با اشاره به شرایط تحریمی و محدودیت دسترسی به بازارهای پولی جهانی برای کشور ما گفت: تسهیل نقل‌وانتقالات پولی بهترین راه‌حل برای حل مشکلات اقتصادی و گسترش تعاملات با کشورهای همسایه است.

بیشتر بخوانید:

تفاهم سه‌جانبه در مسکو برای افزایش ترانزیت در کریدور شمال-جنوب به امضا رسید

وی ادامه داد: اکو، بریکس و شانگهای از حمله نهادهایی هستند که می‌توانند روند نقل‌وانتقال ترانزیتی و پولی را تسهیل کنند که دولت به‌درستی در سال‌های اخیر در راستای گسترش روابط با کشورهای عضو این پیمان‌ها قدم برداشته است.

قادری افزود: حضور در این پیمان‌ها نقش مهمی در دورزدن بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه کشور دارد و این امر می‌تواند صادرات را تسهیل کند.

وی تأکید کرد که در شرایط فعلی، حضور جدی در نشست‌ها ضروری است تا موانع در حوزه ترانزیت کالاها بر طرف شود و با همکاری کشورهای عضو اکو، این موانع قطعاً برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس توضیح داد: باید از مزایای تجارت و بازرگانی کشورها بهره‌برداری کرده و کیفیت تولیدات را برای صادرات به کشورهای هدف افزایش دهیم.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس افزود: پیوندهای اقتصادی بین کشورهای همسایه و اکو می‌تواند منجر به پیوندهای سیاسی و امنیتی شود، تا تنش و حساسیت بین کشورها ایجاد نشود.

وی در پایان گفت: اگر این تعاملات را تعمیق دهیم، منطقه ما به منطقه‌ای امن تبدیل خواهد شد و معضلاتی که در خاورمیانه به دلیل تضادها و عدم همکاری وجود دارد، برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تکمیل زنجیره کریدور شمال-جنوب در دولت سیزدهم صورت می‌گیرد

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه