اخبار داغ

خزعلی در گفتگو با دانا:

برنامه هویت و نشاط دختران در مدارس کل کشور اجرا می‌شود

برنامه هویت و نشاط دختران در مدارس کل کشور اجرا می‌شود
معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با اشاره به تجهیز پارک‌های بانوان گفت: برنامه هویت و نشاط دختران به‌زودی در مدارس کل کشور اجرایی می‌شود.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در زمینه لزوم مشورت در تصمیم‌سازی و تصمیمم گیری در حوزه زنان و خانواده پس از اشاره به مقاومت مردم غزه و آرزوی پیروزی برای زنان و کودکان مظلوم اظهار کرد: از خدا می‌خواهیم  مقاومان را نصرت عطا کند و حق را به جهان بشناساند و اکنون که این مقاومان خالصانه در میدان نبرد حق علیه باطل  حضور پیدا کردند خداوند هم پشتوانه حرکتشان باشد.

خزعلی ابراز امیدواری کرد که انشا الله با این قیام علیه استکبار جهانی بتوانیم شاهد گشایش جدی در سطح جهان در امر ظلم‌ستیزی باشیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه زمانیکه درمیان دختران و زنان کشورم حاضر می‌شوم بیشتر مایلم شنونده باشم، گفت: بهترین و زیباترین افراد برای سرمشق گرفتن زنانی مثل حضرت زهرا، مریم و آسیه هستند که خداوند در قرآن هم از آنان نام برده است

وی افزود: در ماه‌های اخیر فراخوان ایده‌های دختران را داشتیم که از آن بین، بهترین ایده را انتخاب کردیم. مراسمی هم به نام  بهترین زنان و بهترین ایده‌ها را برگزار کردیم که در میان آنان ایده‌های خوبی از دختران داشتیم که نتیجه آن این بود که ویترین دختران را مبتنی بر نیازهای آنان در فضای مجازی راه‌اندازی کردیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای استفاده از ایده‌ها و همکاری در بخش‌های آموزشی و کارگاه‌های مهارتی در استان‌های مختلف می‌توانیم با دختران بسیجی همکاری داشته باشیم و دختران می‌توانند طراح بازی‌هایی باشند که فضای خانواده را گرم نگه دارد و بهترین طرح‌ها مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

خزعلی تأکید کرد: لازم است به تغذیه خانواده به‌صورت کلی بپردازیم و به دهک‌های یک تا ۴ و مادران باردار توجه بیشتری داشته و سبد کمک تغذیه‌ای برای آنان با الگوی صحیح در نظر گرفته شود تا از برخی بیماری‌های  مرتبط با تغذیه به صورت صحیح ‌پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه همیارانی را از میان دختران دانش‌آموز طلب می‌کنیم تا برای مهارت‌هایی نظیر مهارت گفتگو در میان اعضای خانواده بر روی آنها کار کنیم، گفت: برنامه هویت و نشاط دختران را داریم که به‌زودی در آموزش‌وپرورش اجرا خواهد شد؛ فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از سوی معاونت خانواده و زنان اعلام خواهد شد که از طریق آن می‌توانیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

خزعلی تأکید کرد: تجهیز هنرستان‌ها و پارک‌های بانوان از جمله اقداماتی است که ما در سفرهای استانی به آن توجه می‌کنیم و هنوز به اعتبارات و توجه بیشتر در این زمینه نیازمندیم که قدم‌های خوبی هم در این زمینه با همکاری ریاست‌جمهوری برداشته شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه