اخبار داغ

گزارش دانا از آیین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج؛

سردار سلامی: افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن، گام بلند بسیج برای تحقق جامعه قرآنی است

سردار سلامی: افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن، گام بلند بسیج برای تحقق جامعه قرآنی است
فرمانده کل سپاه پاسداران در افتتاحیه دارالقرآن‌ها در سازمان بسیج مستضعفان گفت: افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن، گام بلند بسیج برای تحقق جامعه قرآنی است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، آیین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج کشور امروز دوشنبه دوم بهمن‌ماه با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و جمعی از فعالان قرآنی، امروز در سالن رضویه سازمان بسیج و هم زمان به‌صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد.

سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به‌عنوان میزبان این برنامه ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) اظهار کرد: در پرتو دستاوردهای انقلاب اسلامی رویکرد مردم ما به قرآن، رویکردی مشفقانه است و روزبه‌روز درحال‌رشد هستیم.

گزارش تصویری/ افتاحییه ۱۱۴ دارالقرآن بسیج

وی ادامه داد: بر اساس سنجش‌ها یکی از برنامه‌هایی که مورد استقبال مردم و جوانان قرار گرفته برنامه‌های قرآنی بسیج بوده و در این راستا فعالیت دارالقرآن‌های بسیج کارش آغاز می‌شود که حاصل زحمات دوستان است و امروز با حضور سردار سلامی آن را افتتاح می‌کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه این کارها مدتی است شروع شده و در سراسر کشور فعال هستند، افزود: فعالیت‌های قرآنی بسیج بسیار گسترده است و امسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآن کریم بسیج شرکت کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان فعالیت دارالقرآن‌ها دارای برنامه‌ریزی دقیق دانست و ابراز کرد: این دارالقرآن‌ها مجوز رسمی و شناسه دارند و گواهی رسمی به مربیان اعطا می‌کنند، همچنین دارالقرآن‌های بسیج سامانه‌ای اختصاصی دارند که امورشان از طریق سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با فعالیت این دارالقرآن‌ها برای ۵۸۴۰ نفر ظرفیت آموزشی ایجاد شده که در رشته‌های حفظ، تجوید و روخوانی قرآن کریم فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان درباره افق دارالقرآن‌ها خاطرنشان کرد: امروز ۱۱۴ دارالقرآن در شهرستان‌ها فعال هستند و انشا الله ۱۲۲ دارالقرآن دیگر در دست افتتاح است و قصد داریم تا ۵۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان گفت: فعالیت مهدهای قرآنی را هم در بسیج داریم و با فعالیت آنها و همچنین دارالقرآن‌ها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها جامعه را به سمت قرآن کریم هدایت کنیم.

سرلشکر سلامی به‌عنوان سخنران این برنامه پس از تبریک میلاد امام جواد (ع) اظهار نمود: از این رویداد ارزنده خوشحالم که گامی بلند در بسیج و در جامعه در حال برداشته‌شدن است.

وی ادامه داد: سپاه و بسیج، حافظان حدود الهی هستند که باید حقایق قرآن را در جامعه جاری کنند تا جامعه ما تجلی‌گاه نور خدا در جهان باشد.

سلامی گفت: راه‌های آرامش جامعه از میان آیات الهی عبور می‌کند و اگر بخواهیم جامعه‌ای ایمن، آرام، سرشار از ایثار، گذشت و مهربانی داشته باشیم باید به سمت قرآن برویم؛ چون نور مبین است و برای هدایت بشر نازل شده است و منطق حق است و مؤمنان و بسیجیان برای ترویج دین الهی باید با قرآن انس و الفت دائمی داشته باشند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در خانه‌هایی که تلاوت قرآن صورت می‌گیرد، آن خانه منزلت پیدا می‌کند، گفت: خدا شفای همه دردهای جوامع و بشریت را در قرآن قرار داده و وقتی ما چنین گنجینه‌ای داریم، واقعاً دوری‌کردن از قرآن ناسپاسی خداوند متعال است.

وی افزود: همه حقایق عالم در قرآن است و انسان‌هایی که با قرآن مأنوس هستند، صراط مستقیم الهی را بهتر پیدا می‌کنند.

سلامی با تقدیر از مجموعه بسیج گفت: کار دوستان در بسیج بسیار مقدس است و این کار، گام نخست است که ۱۱۴ دارالقرآن در کشور آغاز به کارکرده است و باید ادامه پیدا کند. تحقق جامعه قرآنی برای ما سخت نیست. ما جامعه‌ای غنی به لحاظ مادی و معنوی هستیم و خدا قرآن را برای خواندن آسان کرده و کلید آرامش در قرآن است.

وی ادامه داد: قرآن، راه جهاد، ایثار، صبر، توکل و ایمان را به ما یاد می‌دهد و همه در این کتاب عظیم بیان شده و هر آیه، راه جدیدی است که مقابل روی ما است.

وی با توصیه به اساتید قرآن گفت: جوانان را تا می‌توانید به سمت قرآن هدایت کنید و بدانید در این جهان پرآسیب، هیچ‌چیزی مانند قرآن نجات‌بخش نیست.

سلامی در پایان گفت: ان‌شاءالله به برکت بسیج، جامعه ما جامعه‌ای قرآنی شود و موفق باشید.

شایان‌ذکر است در پایان این برنامه از جانمایی این دارالقرآن‌ها در سراسر کشور پرده‌برداری شد و توضیحاتی توسط مسئولان به سردار سلامی داده شد.

فیلم توضیحات حجت‌الاسلام‌والمسلمین احسان رضایی، معاون تعلیم‌وتربیت سازمان بسیج مستضعفین درباره دارالقرآن‌های بسیج


گزارش تصویری/ افتاحییه ۱۱۴ دارالقرآن بسیج

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه