اخبار داغ

انبارلویی در گفتگو با دانا:

شوک صهیونیست ها پس از حکم اولیه لاهه/ یمن در حمایت شجاعانه خود از فلسطین مصمم است

شوک صهیونیست ها پس از حکم اولیه لاهه/ یمن در حمایت شجاعانه خود از فلسطین مصمم است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: تل آویو نمی تواند از این پس به راحتی به کشتار جمعی دست بزند بلکه ملزم خواهد بود برای خواسته های اولیه دادگاه گزارش تهیه کند، حکم اولیه لاهه مانند یک بمب خبری در جهان صدا کرد و رژیم صهیونیستی را دچار شوک بین المللی کرد.

کاظم انبارلویی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه اقدام لاهه درباره جنایات رژیم صهیونیستی، یک پرده برداری از نقاب هولوکاست بود، گفت: این دادگاه در حکم اولیه خود شجاعانه احکامی را صادر کرد که آثار بین المللی بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه دادگاه رسیدگی به اتهامات رژیم صهیونیستی هنوز ادامه دارد و پرونده این جنایات هنوز باز است ادامه داد: در حکم اولیه مهمترین مسئله این بود که اسرائیل باید فوری قتل عام انسان های بی گناه غزه را متوقف کرده و تضمین کند که نیروهایش مرتکب کشتار جمعی نخواهند شد و ظرف یک ماه گزارش دهد علاوه بر این اقداماتی برای بهبود وضع زندگی در غزه انجام شده و کمک رسانی به مردم غزه را تضمین کند.

انبارلویی با بیان اینکه این دادگاه پیروزی مهمی برای مردم غزه بود، ادامه داد: شلاق حقوقی بر گُرده رژیم صهیونیستی فرود آمده است و این دادگاه ادامه دارد، اما حکم اولیه دادگاه یک گام بلند برای اثبات نسل کشی به دست رژیم صهیونیستی در غزه به شمار می رود و پیروزی بزرگی در انتظار مردم فلسطین و جریان بزرگی که در جهان علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی شکل گرفته است می باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه خواسته آفریقای جنوبی از شکایت به دادگاه لاهه توقف نسل کشی بوده است، تاکید کرد: نمی توان گام اول را به عنوان گام پایانی در نظر گرفت، بلکه باید امید داشت که در این دادگاه تصمیمات مهم و احکام سازنده ای صادر شود.

وی با اشاره به اینکه لاهه دفاعیات رژیم صهیونیستی را نپذیرفته و از سوی دیگر دادخواست  کایت از اسرائیل را پذیرفت، تاکید کرد: این اقدام لاهه باعث شد مشروعیت دادگاه بین المللی برای رسیدگی به پرونده شکایت از رژیم اشغالگر قدس برای افکار عمومی به اثبات برسد.

انبارلویی با بیان اینکه با برگزاری دادگاه بین المللی علیه صهیونیست ها کار اسرائیل از این به بعد دشوار خواهد شد عنوان کرد: تل آویو نمی تواند از این پس به راحتی به کشتار جمعی دست بزند بلکه ملزم خواهد بود برای خواسته های اولیه دادگاه گزارش تهیه کند، حکم اولیه لاهه مانند یک بمب خبری در جهان صدا کرد و رژیم صهیونیستی را دچار شوک کرد.

یمن در حمایت شجاعانه خود از فلسطین مصمم است

انبارلویی در ادامه با اشاره به نقش آفرینی یمن در تنگه باب المندم عنوان کرد: دولت قانونی و مشروع یمن به عنوان تنها کشور عربی حامی فلسطین در تاریخ ثبت شد، چرا که همه اعراب دربرابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کردند اما یمن در برابر این نسل کشی سکوت نکرد.

وی با اشاره به اینکه یمن نه تنها در برابر اسرائیل بلکه در برابر آمریکا و انگلیس هم ایستاده است ادامه داد: منطق دولت یمن این است که تا زمانی که غزه زیر آتش هواپیماها و تانک ها است، اجازه نخواهد داد کشتی وارد بنادر سرزمین های اشغالی شود و در این ماجرا هر کشوری دخیل باشد، تنبیه خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه یمن در بیان شجاعانه خود مصمم بوده است تاکید کرد: کشتی هایی که از باب المندب برای کمک رسانی به رژیم صهیونیستی در حال عبور بودند نتوانستند از تیررس یمن خارج شوند.

انبارلویی ادامه داد: در جنوب سرزمین های اشغالی فشار از سوی یمن و در شمال آن فشار از سوی حزب الله لبنان با بهره گیری از سلاح های جدید نشان داد که جبهه مقاومت همچنان عزم جدی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه