اخبار داغ

گزارش دانا از یادواره شهدای مدافع حرم تیپ آل محمد (ص)؛

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص): طوفان‌الأقصی در امتداد عملیات الی بیت‌المقدس است

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص): طوفان‌الأقصی در امتداد عملیات الی بیت‌المقدس است
سردار حسن‌زاده با اشاره به این‌که شهید همدانی معتقد بود که عملیات الی بیت‌المقدس هنوز ادامه دارد، گفت: «طوفان‌الأقصی» یکی دیگر از مراحل عملیات «الی بیت‌المقدس» است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ یادواره شهدای مدافع حرم تیپ آل محمد (ص) که در راستای کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ با سخنرانی سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران در حسینیه قتلگاه اتوبان شهید محلاتی برگزار شد.

سرتیپ پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، در این یادواره شهدا، با بیان این‌که وسعت شهدای تهران به وسعت یک کشور است، اظهار کرد: تهران مشهدالشهداء است؛ چراکه ما در تهران ۶۰۳ محل شهادت داریم و بالغ بر هزار و ۳۳۳ نفر نیز در تهران به شهادت رسیدند و هنوز مسیر و راه شهدا در تهران ادامه دارد.

سردار حسن‌زاده با بیان این‌که در تهران ۵ هزار و ۶۰۰ شهید دانش‌آموز وجود دارد که این موضوع بیانگر نقش بی‌بدیل نوجوانان و جوانان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است، بیان داشت: ما تهران ۲ هزار و ۵۰۰ شهید اصناف و کارگری و همچنین ۵۶۱ بانوی شهیده داریم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با اشاره به چرایی برگزاری یادواره‌ها و مراسم‌های بزرگداشت شهدا، بر ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد، راه و مکتب شهدا تأکید کرد و گفت: مسیر شهدا برگرفته از مکتب علوی و مکتب عاشوراست که از دل این مکتب عاشورایی، راهبرد مقاومت، ایستادگی و پایداری بیرون می‌آید و ایستادگی امروز مردم غزه نیز برگرفته از مکتب شهداست.

سردار حسن‌زاده با بیان این‌که سردار شهید حاج «حسین همدانی» درباره نام عملیات آزادسازی خرمشهر همواره تأکید داشت که کلمه «الی بیت‌المقدس» را باید کامل بگوییم، تصریح کرد: وقتی عملیات آزادسازی خرمشهر طراحی شد، فرماندهان گفتند که اگر ما امروز از مرز خود دفاع می‌کنیم برای این است که قدس را آزاد کنیم و بر آن جمله امام خمینی (ره) که فرمودند «تا کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم» جامه عمل بپوشانیم؛ لذا باید نام این عملیات را «الی بیت‌المقدس» بگذاریم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با تأکید بر این‌که شهید حاج حسین همدانی معتقد بود که عملیات «الی بیت‌المقدس» تنها چهار مرحله نداشت؛ بلکه هنوز مراحل نهایی آن مانده است، گفت: این شهید والامقام معتقد بود که آزادسازی حلب، نابودی داعش و برگزاری یادواره‌های شهدا، هرکدام یکی از مراحل عملیات «الی بیت‌المقدس» است.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: «طوفان‌الأقصی» یکی دیگر از مراحل عملیات «الی بیت‌المقدس» است و این مراحل روزبه‌روز انقلاب اسلامی را به‌سوی تحقق کامل آرمان‌های خود و همچنین آمریکا و اسرائیل را به نقطه پایان آن‌ها، نزدیک‌تر می‌کند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با اشاره به ویژگی‌های شهدای والامقام، تصریح کرد: «تشخیص به‌موقع» یکی از خصوصیات شهداست؛ چراکه در هر حادثه‌ای که اسلام، انقلاب اسلامی و مردم، به حضور آن‌ها نیاز داشت، شهیدان آنجا بودند.

سردار حسن‌زاده «عمل به هنگام» را از دیگر خصوصیات شهدای والامقام دانست و افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا، «دغدغه‌مندی» آن‌هاست؛ ما گاهی تشخیص به‌موقع و عمل به هنگام داریم؛ اما با دغدغه‌مندی حرکت نمی‌کنیم؛ مانند جهاد تبیین؛ این در حالی است که امروز مهم‌ترین جهاد، «جهاد تبیین» بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.

وی «دشمن‌شناسی» را یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا عنوان کرد و با تأکید بر این‌که باید ببینیم که دشمن چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد، ما در مقابل آن اقدام کنیم، گفت: اگر دشمن امروز تلاش می‌کند تا با عملیات روانی، نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران را در اذهان عمومی به نقاط ضعف تبدیل کند، نقطه مقابل آن تبیین و روشنگری است. اگر امروز می‌بینیم که ما در بسیاری از مؤلفه‌های قدرت دست برتر داریم، دشمن تلاش می‌کند تا این مؤلفه‌های قدرت را تضعیف کنند؛ بنابراین ما باید در مقابل دشمن قرار بگیریم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با تأکید بر این‌که جهاد باید توأم با تلاش مضاعف باشد، گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند تا مردم دستاوردهای انقلاب اسلامی نبینند؛ بنابراین باید در مقابل دشمن حرکت کرده و روشنگری کرد؛ البته کسی منکر مشکلات نیست؛ اما همان رژیم صهیونیستی و آمریکا که سال گذشته با یک طرح پیچیده و سنگین می‌خواستند نظام جمهوری اسلامی را به‌زانو در بیاورند، امروز خودشان در معرض سقوط قرار دارند.

سردار حسن‌زاده با بیان این‌که اگر در همان سه روز اول عملیات طوفان‌الاقصی، آمریکایی‌ها و غربی‌ها به فریاد رژیم صهیونیستی نمی‌رسیدند، این رژیم فروپاشیده بود، بیان داشت: رژیم صهیونیستی که مدعی ارتش مجهز و برخورداری از لایه‌های دفاعی بود، تنها ۲ روز توانست در مقابل محور مقاومت طاقت بیاورد و یک شکست تمام‌عیار را متحمل شد.

وی تأکید کرد: امروز مبنای مقاومت، مقاومت ۳۲ روزه مردم خرمشهر و شهدای این شهر هستند که به تمام جهان نشان دادند که اگر بااراده الهی بایستیم، تقوای الهی پیشه کنیم، جز خدا از کسی نترسیم و هر آنچه داریم را به میدان بیاوریم و در مقابل دشمنان بایستیم، آن‌ها شکست‌پذیرند؛ شهدای دفاع مقدس مبنای این تفکر شده و شهدای مدافع حرم نیز به تفکر مقاومت و ایستادگی مهر تأیید زدند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با تأکید بر ضرورت مرعوب نشدن در برابر دشمن، گفت: امروز برخی در برابر جنگ روانی دشمن مرعوب می‌شوند؛ درحالی‌که ما ۴۵ سال است از گردنه‌های سخت عبور کرده و تجربه نصرت الهی را داریم و در این مدت دیدیم که هرکجا ایستادگی کردیم، خداوند پیروزی را نصیب ما کرد.

سردار حسن‌زاده گفت: امروز دشمن از قدرت ما می‌ترسد؛ البته موشک، پهپاد، نفوذ منطقه‌ای، پیشرفت‌های علمی ظاهر پیشرفت‌های ما هستند؛ اما حقیقت قدرت ما آنجاست که این مؤلفه‌ها متصل به قدرت الهی هستند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با تأکید بر این‌که رژیم صهیونیستی امروز از لحاظ سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی و نظامی دچار فروپاشی شده است، تصریح کرد: امروز فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی برعهده آمریکا و پشتیبانی‌ها نیز برعهده غربی‌ها بوده و نظام سلطه و استکبار جهانی در حال فروریختن است.

سردار حسن‌زاده گفت: دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کرده و مردم را ناامید کند، تا آن‌ها با مشارکت ضعیف در انتخابات شرکت کنند؛ لذا نقطه مقابل این توطئه‌های دشمن، مشارکت همگانی در انتخابات است.

وی با بیان این‌که مولفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران برای این‌که به اقتدار تبدیل شود، نیازمند مشارکت مردمی است، تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا با تبیین درست شرایط، مشارکت در انتخابات را بالا ببریم تا یک مشارکت همگانی رقم بخورد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) خاطرنشان کرد: امروز ۱۱۰ روز است که رژیم صهیونیستی خواب‌وخوراک ندارد و بیش از ۷۰ شهرک را تخلیه کرده و برای اولین‌بار واژه آوارگی از سر مردم فلسطین بلند شده و روی سر رژیم صهیونیستی نشسته است.

سردار حسن‌زاده با اشاره به مطالبه‌گری مردم مبنی بر انتقام از دشمن، تأکید کرد: ملت ما باید یک انتقام عمومی از دشمن بگیرد و در انتخابات با یک حضور گسترده و همگانی بر دهان دشمن بزند.

در پایان این برنامه از مدافعان حرم این تیپ و خانواده شهدا تجلیل شد.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه