اخبار داغ

قنادباشی در گفتگو با دانا:

دادگاه در صدور حکم علیه رژیم صهیونیستی اهمال کرده است/ پایان جنگ چیزی جز سرافکندگی برای اسراییل ندارد

دادگاه در صدور حکم علیه رژیم صهیونیستی اهمال کرده است/ پایان جنگ چیزی جز سرافکندگی برای اسراییل ندارد
کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه دادگاه در صدور حکم علیه رژیم صهیونیستی اهمال کرده است، گفت: دادگاه نه نسل‌کشی را تأیید کرده و نه بر آتش‌بس تأکید کرده است.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به تأثیر حکم دادگاه لاهه بر عقب‌نشینی اسرائیل، اظهار داشت: دادگاه تاکنون آنچه در شرایط فعلی ممکن بوده را انجام داده و حکمی که از جانب دادگاه صادر شده، سبب شده تا حمایت های جهانی به نفع فلسطینی ها انسجام بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه آنچه در عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی تأثیرگذار خواهد بود، همین اعتراضات و ادامه آن است، تصریح کرد: در واقع، آنچه بیشتر از حکم دادگاه لاهه تأثیر خواهد گذاشت، ادامه تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی است و موضوع دیگر نیز قطع شریان‌های اقتصادی صهیونیستی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: دادگاه فعلاً با توجه به اینکه حکم اصلی آن به ماه آینده موکول شده است، تاثیری بیشتر از این در رژیم صهیونیستی ندارد.

وی با بیان اینکه همه امیدها به حمایت های جهانی و حرکت مردم فلسطین است، افزود: همچنین به اعتراضات گسترده جهانی علیه رژیم صهیونیستی و قطع شریان‌های اقتصادی که بخشی از آن توسط مردم یمن با توقف کشتی هایی که به سمت اسراییل حرکت می کنند، اجرا شده است.

قنادباشی با تاکید بر اینکه دادگاه در حال حاضر، در صدور حکم علیه رژیم صهیونیستی، به اندازه‌ای اهمال کرده است، عنوان کرد: دادگاه موظف بود نسل‌کشی را تأیید کند، اما این تأیید را انجام نداد، همچنین باید بر ضرورت آتش‌بس تأکید می‌کرد، اما این تأکید را نیز انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه دادگاه نه نسل‌کشی را تأیید کرده و نه بر آتش‌بس تأکید کرده است، توضیح داد: می‌توان گفت که تا اندازه‌ای این نتیجه ناشی از فشارهای پنهانی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بر دادگاه است. احتمالاً پس از این، فشارهای بیشتری از سوی این کشورها بر دادگاه وارد خواهد شد تا از تأیید نسل‌کشی و محکومیت رژیم صهیونیستی جلوگیری شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه پایان جنگ برای رژیم صهیونیستی به شکلی که آنها انتظار دارند، اتفاق نمی‌افتد، گفت: این رژیم به دنبال اخراج همه فلسطینی‌ها از منطقه غزه است، اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. همچنین، آنها به دنبال آزادی اسرای خودشان هستند، که این هدف نیز به سادگی قابل دستیابی نیست. بنابراین، می‌توان گفت که پایان جنگ چیزی جز سرافکندگی برای رژيم صهیونیستی ندارد.

خبرنگار : فاطمه میرزاآقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه