اخبار داغ

گزارش دانا از نشست خبری کمیته شهدا و ایثارگران سازمان تبلیغات اسلامی؛

عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا/ تشریح برنامه‌های دهه فجر کمیته شهدا و ایثارگران سازمان تبلیغات اسلامی

عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا/ تشریح برنامه‌های دهه فجر کمیته شهدا و ایثارگران سازمان تبلیغات اسلامی
نشست خبری مهدی متین پور، دبیر کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر با موضوع کمیته شهدا و ایثارگران امروز، هشتم بهمن در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ مهدی متین پور، دبیر کمیته شهدا و ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر در این نشست با اشاره به مراسم عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا و وجود بیش از دو هزار گلزار شهید اظهار کرد: این برنامه‌ها به‌صورت نمادین در عرصه ملی در گلزار شهدای بهشت‌زهرای تهران، در عرصه استانی در گلزار شهدای کرمان، در عرصه روستایی نیز روستای شهید آباد بهشهر مازندران، در عرصه شهرستانی گلزار شهدای اهل‌تسنن شهرستان دُرمیان خراسان جنوبی، گلزار شهدای ادیان توحیدی آرامستان شهدای ارامنه تهران هدف‌گذاری شده است.

متین پور با اشاره به تبلیغات برنامه‌های این کمیته با همکاری دستگاه‌ها با محوریت شهدای غزه و کرمان اضافه کرد: برنامه این کمیته با محوریت شهادت زائران مظلوم کرمان در ایام دهه فجر هدف‌گذاری شده است.

دبیر کمیته شهدا و ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر گفت: مراسم چهلم شهدای کرمان، ۲۳ بهمن با همراهی هیئات و تشکل‌های مذهبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم فخرآفرینان برای شهدای انقلاب با همکاری دستگاه‌ها، اعضای کمیته چون جهاد کشاورزی، آموزش‌وپرورش و.‌... ادامه داد: همچنین تولیدات هنری، نغمات و آثار هنری نیز با موضوع شهدا خواهیم داشت.

متین پور به اجرای برنامه‌های اردویی برای خانواده شهدا، ایثارگران و دانش‌آموزان با اِلمان‌های شهدای انقلاب در شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از راویان واقعی انقلاب، جانبازان و ظرفیت زندانیان به اسارت افتاده رژیم طاغوت در مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های کمیته شهدای ستاد دهه فجر است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های برنامه‌های بنیاد شهید در راستای برنامه ویژه خانواده شهدا و ارائه خدمات به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: در دهه فجر بنیاد شهید بیشتر بر عرصه تبلیغی و ترویجی فرهنگ شهدا کار می‌کند. همچنین در جشنواره فیلم فجر، پنج فیلم منتخب با موضوع فرهنگ شهید و ایثار و چند اثر در حوزه موسیقی به جشنواره موسیقی فجر راه‌یافته است.

متین پور به طراحی، تولید و توزیع مجلاتی با موضوع شهادت و ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد: همچنین لیگ دسته یک فوتسال ویژه جانبازان، مسابقات بومی ورزشی برای خانواده شهدا و ایثارگران در کل کشور در نظر گرفته شده است.

وی در پایان به برگزاری اردوهای یک‌روزه برای خانواده شهدا در کل استان‌ها، افتتاح اولین کتابخانه هتلی در کشور با کتب ایثار و شهادت در مشهد مقدس، بازدید دوره‌ای از موزه عبرت برای خانواده ایثارگران، تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با حضور در حرم امام (ره) ویژه خانواده شهدا و ایثارگران، آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد و دیدار با زندانیان جرایم غیرعمد برای رسیدگی به خانواده‌های آنها در ایام دهه فجر اشاره کرد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه