اخبار داغ

هانی زاده در گفتگو با دانا:

ماجراجویی های جدید در منطقه به زیان آمریکا خواهد بود/ محور مقاومت حق اقدامات بازدارنده را دارد

ماجراجویی های جدید در منطقه به زیان آمریکا خواهد بود/ محور مقاومت حق اقدامات بازدارنده را دارد
کارشناس مسائل منطقه ای گفت: اگر آمریکا دست به ماجراجویی های بیشتر در منطقه بزند هم خودش و هم رژیم صهیونیستی را گرفتار بحران جدی خواهد کرد.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه ای در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: حمله به پایگاه آمریکا در مرز مشترک اردن و سوریه تحت تاثیر فرآیندی بود که در شرایط منطقه و پس از کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه 18 پایگاه نظامی آمریکا در عراق به مقرهای توزیع سلاح به رژیم صهیونیستی تبدیل شده است ادامه داد: در جریان 117روز جنگ در غزه و کشتار غیرنظامیان، رژیم صهیونیستی دچار فرسایش شد و هیچ دستاوردی نداشته است؛ این در حالی است که نتانیاهو از پنتاگون درخواست کمک های تسلیحاتی کرد که با موافقت ایالات متحده مواجه شد.

این کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: تسلیحات نظامی آمریکا از پایگاه عین الاسد به مرز اردن ارسال شد و از آنجا که محور مقاومت تحرکات آمریکا را در منطقه به طور دقیق رصد می کند، در اقدامی بازدارنده علیه مواضع آمریکا در منطقه حمله هوایی انجام داد.

هانی زاده با اشاره به اینکه اقدامات جبهه مقاومت مستقل است و ارتباطی به جمهوری اسلامی ایران ندارد تصریح کرد: از 2 سال گذشته این پایگاه ها به مرکز انتقال سلاح و آموزش تروریست ها برای انجام عملیات در نقاط مختلف منطقه تبدیل شده بود.

وی ادامه داد: نیروهای مقاومت عراق در اقدامی بازدارنده وارد عمل شده و مرکز تجمع نیروهای داعش در مرز اردن را مورد هدف قرار دادند، این اقدام یک پیام مهم برای آمریکا و رژیم صهیونیستی داشت.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه حق محور مقاومت است که برای دفاع از مردم مظلوم غزه وارد عمل شود تصریح کرد: اقدامات محور مقاومت ارتباطی به ایران ندارد اگرچه جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که از حامی مقاومت در منطقه است.

هانی زاده با اشاره به اینکه اگر آمریکا دست به ماجراجویی های بیشتر در منطقه بزند هم خودش و هم رژیم صهیونیستی را گرفتار بحران جدی خواهد کرد عنوان کرد: بهترین راه برای آمریکا پایان جنگ در غزه است چرا که ماجراجویی های جدید در منطقه به زیان آمریکا خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه