اخبار داغ

سرهنگ مومنی در گفتگو با دانا:

50 درصد تصادفات فوتی شهر تهران مربوط به موتورسواران است

50 درصد تصادفات فوتی شهر تهران مربوط به موتورسواران است
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: انضباط بخشی به ترددهای ایمن و کاهش تخلفات موتورسواران دغدغه و مطالبه مردمی است.

سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اجرای طرح 10 در سطح معابر شهر تهران، از مردم برای همکاری با پلیس در اجرای محدودیت‌ها، پارک منظم و استفاده از مسیرهای جایگزین در مسیر راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن قدردانی کرد و گفت: پلیس از ماه‌ها قبل جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم، اقدامات و جلسات خود را با دیگر سازمان‌های مرتبط انجام داده بود و روز گذشته نیز با تمام توان در معابر و محدوده‌های این مراسم جهت نظم‌بخشی به تردد حضور داشت.

وی با بیان اینکه طرح 10 که همان نظم‌بخشی، ساماندهی و ایمنی تردد موتورسواران در شهر تهران است، از روز ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ اجرا و همچنان ادامه دارد، افزود: دلیل اجرای این طرح به این خاطر است که یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس راهور، تردد، تصادفات و تخلفاتی است که این قشر از کاربران ترافیک انجام می‌دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: 50 درصد از متوفیان حوادث رانندگی در شهر تهران مربوط به موتورسوران است و همچنین 62 درصد از مجروحین حوادث رانندگی نیز مربوط به موتورسواران می باشد که این آمار بسیار بالایی است. 

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم بحث تخلفات و تصادفات موتورسواران را مهار نماییم به یک کاهش بسیار خوبی از این تصادفات خواهیم رسید. 

سرهنگ احسان مومنی در ادامه گفت: بحث انضباط بخشی به ترددهای ایمن و کاهش تخلفات موتورسواران دغدغه و مطالبه مردمی است که با این رویکرد بحث ساماندهی موتورسواران و ایمنی تردد آنها با عنوان طرح 10 مطرح که با ده راهکار شروع شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: این راهکارها در سه مولفه آموزش و فرهنگ‌سازی، مهندسی ترافیک و اعمال قانون و اجرای مقررات آغاز شد. به عنوان مثال در بحث اعمال قانون‌های موتورسواران به انواع مختلفی چون توقیفات ساعتی، توقیف در پارکینگ‌ها، اعمال قانون و حتی اجرای طرح موتوریار به عنوان مجازات جایگزین و اقدام آموزشی انجام شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
منیره -> 1402/11/29
پاسخ

بخدا که این موتور سوارا بقدری بی ملاحظه هستند که نگو فقط خدا به داد دل پدر مادرشون برسه