اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

جنایت جنگی در رفح تهدیدی برای امنیت ملی کشورهای عربی- اسلامی

جنایت جنگی در رفح تهدیدی برای امنیت ملی کشورهای عربی- اسلامی
در حلی رژیم صهیونیستی برای انجام جنایت جنگی در رفح در حال مهیا شدن است که به باور بسیاری از تحلیلگران سیاسی و مقامات کشورهای مختلف، این اقدام امنیت ملی کشورهای عربی - اسلامی را به مخاطره خواهد انداخت.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با گذشت بیش از 3 ماه از تهاجمات رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی، حالا اما نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در پی دستاورد نظامی در غزه دست و پا می زند.

رژیم صهیونیستی در تازه ترین جنایات خود، حمله نظامی در منطقه رفح را در دستور کار قرار داده است، موضوعی که با واکنش های بسیاری مواجه شده است.

پس از آنکه نتانیاهو، در گفت‌وگو با شبکه ای بی سی نیوز مدعی شد که به نیروهایمان دستور دادیم که قبل از حمله زمینی به رفح برای خارج کردن صدها هزار غیرنظامی از آن منطقه برنامه‌ریزی کنند، واکنش ها نسبت به این اظهارات وی در رسانه های بین المللی منتشر شد.

نتانیاهو اما عنوان کرد: گذرگاه امنی برای غیرنظامیان فراهم کردیم که بتوانند منطقه(رفح) را ترک کنند و در این خصوص با آمریکایی‌ها توافق‌نظر دارم.

به باور او عدم حمله به رفح به معنای شکست در جنگ و ماندن نیروهای حماس در آنجا است.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه رفح، اما موجی از هشدارها نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی را در منطقه به راه انداخت.

استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح های ممنوعه در رفح

پس از انجام حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه رفح، رئیس بیمارستان الکویت اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از سلاحی علیه شهر رفح استفاده کرده است که از نظر بین المللی ممنوعه و نامتعارف است و باعث قطع شدن دست و پاها و آنوریسم مغزی و سوختگی برخی قربانیان شده است.

موج هشدارها نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در رفح

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به کشیده شدن دامنه جنگ در غزه به منطقه رفح اعلام کرد: «کشیده شدن دامنه جنایات‌جنگی و نسل‌کشی رژیم اشغالگر اسراییل به آوارگان فلسطین در رفح، تبعات سختی برای تل‌آویو خواهد داشت.»

جنبش جهاد اسلامی نیز هشدار داد که جنایات تازه رژیم صهیونیستی در رفح امنیت ملی کشورهای عربی و اسلامی را در معرض تهدید قرار خواهد داد.

عبدالله بن حسین، پادشاه اردن نیز در واکنش به جنایات تازه صهیونیست ها اعلام کرد: حمله به رفح منجر به فاجعه خواهد شد.

او این را هم گفت که ادامه تشدید تنش توسط شهرک نشینان منجر به هرج و مرج در منطقه خواهد شد و تهدید آوارگی فلسطینینان را نمی توان پذیرفت.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس نیز پس از بمباران رفح از رژیم صهیونیستی خواست که کارزار نظامی برای حمله به این شهر را متوقف کند و پیش از هر اقدامی دیگر به طور جدی فکر کند.

وزارت امور خارجه عربستان نیز در بیانیه‌ای درباره عواقب جدی اقدام نظامی اسرائیل در رفح، واقع در جنوب غزه هشدار داد و "کوچاندن اجباری صدها هزار غیرنظامی ساکن غزه" را قاطعانه رد کرد.

این میان، اما ایالات متحده آمریکا همچنان متوسل به سیاست های دوپهلو در صدد آن است که در کنار حفظ لابی صهیونیستی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی، از هزینه های نظامی در غزه و اعتراضات شهروندان آمریکایی کم کند.

جوبایدن در حالی که پیش از این اعلام کرده بود که در کنار رژیم صهیونیستی در موضوع حمله به رفح است در تازه ترین اظهارات خود به نتانیاهو هشدار داد که بیش از یک میلیون فلسطینی را که در رفح پناه گرفتند و در معرض آسیب هستند را محافظت کند.

این هشدار بایدن در پی درخواست های بین المللی از اسرائیل و به ویژه متحدان غربی این کشور است.

این میان، اما جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا در واکنش به اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح گفت: نتانیاهو به حرف کسی گوش نمی دهد و می خواهد مردم غزه را به بیرون ببرد، اما به کجا؟ به کره ماه؟

او خطاب به رئیس جمهور ایالات متحده گفت: باید درباره تامین سلاح برای نتانیاهو فکر کنید، به اسرائیل سلاح ندهید!

با این حال، اما نتانیاهو خطاب به منتقدانی که می‌گویند حمله به رفح از خط قرمز عبور می‌کند، پاسخ داده است: کسانی که می‌گویند تحت هیچ شرایطی نباید وارد رفح شویم، اساساً می‌گویند «جنگ را ببازید. حماس را در آنجا نگه دارید.»

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
محسن -> 1402/11/29
پاسخ

ممنون از خبرگزاری دانا در عمده گزارشات بنظرم من از حتی بهتر از فارس هم کار میکنید. موفق باشید