اخبار داغ

هانی زاده در گفتگو با دانا:

آمریکا به دنبال پیروزی زودهنگام در غزه است/ ماجراجویی نتانیاهو برهم زننده قواعد درگیری است

آمریکا به دنبال پیروزی زودهنگام در غزه است/ ماجراجویی نتانیاهو برهم زننده قواعد درگیری است
کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه نتانیاهو در تلاش است که علاوه بر گسترش جنگ و درگیر کردن کشورهای دیگر در این جنگ، مردم رفح را که غزه را به مصر مرتبت می کند به سمت مصر و اردن کوچ دهد تاکید کرد: این نوعی ماجراجویی و برهم زدن قواعد درگیری است

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه ای در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موج جدید جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه رفح گفت: با گذشت نزدیک به یکصد و سی روز از عملیات طوفان الاقصی، علی رقم بمباران وحشیانه مردم غزه، ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته است یک دستاورد نظامی داشته باشد بلکه در این منطقه با شکست های مکرر مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه نسل کشی و نابودی شهر غزه بخشی از سیاست های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای جبران شکست ارتش اسرائیل در طول بیش از چهار ماه گذشته است که نتوانسته است به اهداف خود برسد، تصریح کرد: هدف رژیم صهیونیستی این است که از طریق بمباران و کشتار مردم غزه آنان را وادار به کوچ اجباری کند.

هانی زاده با بیان اینکه مردم غزه طی روزهای گذشته از جنوب غزه به سمت رفح کوچ کردند ولی رژیم صهیونیستی با بمباران رفح در تلاش است این دو شهر را از روی صحنه جغرافیا حذف کند، عنوان کرد: اشغالگران می خواهند با کوچ اجباری مردم غزه و رفح برای خود دستاورد نظامی به وجود بیاورند اما این مسئله باعث واکنش های تندی از سوی کشور های منطقه و جهان شده است بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه مثل مصر، اردن، عربستان و ایران واکنش نشان دادند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه نتانیاهو در تلاش است که علاوه بر گسترش جنگ و درگیر کردن کشورهای دیگر در این جنگ، مردم رفح را که غزه را به مصر مرتبت می کند به سمت مصر و اردن کوچ دهد، تاکید کرد: این نوعی ماجراجویی و برهم زدن قواعد درگیری است و پیامدهای بسیار خطرناکی برای منطقه و امنیت جهانی خواهد داشت. با اینکه شورای امنیت هم به این مسئله واکنش نشان داده است اما نتانیاهو ثابت کرده است دنبال ماجراجویی است و به حرف کسی گوش نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط ایالات متحده آمریکا مواضع غیرشفافی را اتخاذ می کند، ادامه داد: از یک سو جو بایدن به کسب پیروزی در انتخابات 2024 و جذب کمک و آرای لابی صهیونیستی نیازمند است و از سوی دیگر به رژیم صهیونیستی کمک نظامی می کند، در روزهای گذشته نیز شاهد مواضع مخالف برخی اعضای کاخ سفید و پنتاگون نسبت به سیاست های نتانیاهو بودیم.

هانی زاده با اشاره به اینکه آمریکا در شرایط کنونی به دنبال یک پیروزی زودگذر برای اسرائیل است، گفت: نتانیاهو باید جنگ را به پایان برساند و بایدن هم با افزایش فشار به صهیونیست ها زمینه ساز پایان جنگ شود اما جلب رضایت لابی صهیونیستی در دستور کار کاخ سفید است.

ایمان ترکاشوند

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
جواد -> 1402/11/29
پاسخ

همانگونه که امام میفرمود امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند