اخبار داغ

گزارش دانا از نشست خبری سومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت؛

جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند برگزار خواهد شد/ رسالت سازمان بسیج، تسهیل پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است

جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند برگزار خواهد شد/ رسالت سازمان بسیج، تسهیل پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است
به همت سازمان بسیج صنعت و معدن، نشست خبری سومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در مجتمع فرهنگی حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ مجتبی اصغری مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور در این نشست خبری با تبیین اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این جشنواره با نام "جشنواره سرآمدان صنعت و معدن" اظهار کرد: تاکنون حدود ۳۰۰ گروه جهادی را سازماندهی و به شهرهای صنعتی کشور اعزام شده‌اند.

وی گفت: در سال جاری در حدود ۲۵۰۰ پایش جاری داشتیم که نزدیک به ۷۰۰ مورد آن مانع‌زدایی شد.

اصغری توضیح داد: مسائل مالی و بانکی و نقدینگی اصلی‌ترین موانع واحدهای تولیدی است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت با اشاره به اینکه عمده ظرفیت ما در وزارتخانه‌های نفت و صمت و ارتباطات و دفاع و وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی است تأکید کرد: ما با تقویت باور مامی توانیم حرکت می‌کنیم و این جشنواره را امیدی برای تقویت این جمله می‌دانیم.

وی گفت: رسالت و مأموریت اصلی ما کمک به پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است و تقدیر از بدنهٔ صنعت یار و معدن یار با این هدف است که خستگی این چندساله را از تن این عزیزان به درکنیم.

اصغری عنوان کرد: جشنواره محل ظهور و بروز خدمات ارائه شده در طول سال است و در حقیقت آیینه‌ای است برای شفاف‌سازی خدماتی که در طی سال ارائه می‌شود.

وی گفت: غالب شرکت‌کنندگان در نمایشگاه از جوانان شاغل در این وزارتخانه‌ها هستند ۲۰ درصد غرفه‌ها به بخش مهندسین خواهر اختصاص‌داده‌شده است.

اصغری ادامه داد: بحمدالله شاهد حضور پررنگ گروه‌های جهادی از سراسر کشور خواهیم بود.

وی در خصوص مشکلات و تعارض‌ها معادن با محیط‌زیست و معارضان محلی گفت: سازمان بسیج ظرفیت‌های خوبی برای حل این مشکلات و تسهیل افزایش اکتشافات را دارد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت با اشاره به رشد ۵۰ درصدی تعداد طرح‌ها از آخرین دوره برگزاری جشنواره گفت: ۳۰۰ محصول در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد و همچنین یک ویژه‌نامه در قالب کتابچه‌ای از این محصولات تدارک‌دیده‌شده که در پایان جشنواره منتشر خواهد شد.

اصغری با مکملی خواندن نقش بسیج اظهار داشت: خیلی از تفکرها و اهداف در خارج از بسیج به‌سختی به سرانجام می‌رسد؛ اما اگر همان مدیر در بسیج با روحیهٔ بسیجی مشغول شود می‌تواند امور را با زمان کمتری به سرانجام برساند.

وی در پایان گفت: نتایج و دستاوردهای این جشنواره که از ۲۹ بهمن تا دوم اسفند ادامه خواهد داشت پس از اختتامیه در قالب کتاب و مجله‌هایی منتشر خواهد شد و به‌عنوان طرح‌هایی اسوه در اختیار کنشگران وزارتخانه‌ها قرار خواهد گرفت.

بخشی از سخنان مجتبی اصغری مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور در نشست خبری "جشنواره سرآمدان صنعت و معدن"

به گزارش راه دانا، سومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن با اهداف ترویج فرهنگ و تفکر ناب بسیجی و ایجاد خودباوری در عرصه فناوری و صنعت، معرفی واحدهای تولیدی مانع‌زدایی شده به‌عنوان نمونه‌هایی از عملکرد سازمان بسیج صنعت و معدن و همچنین ترویج فرهنگ تحقیق و نوآوری (معرفی ایده‌های نوآورانه در حوزه توسعه و احیا صنعت) برگزار می‌شود.

امروز نیز جلسه‌ای به‌منظور هماهنگی‌های لازم با حضور نمایندگان وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط در راستای هماهنگی‌های نهایی برگزار شد.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه