علیرضا ایزدی نوازنده ویولنسل درگذشت
علیرضا ایزدی نوازنده ویولنسل و از اعضای ارکستر «گلها» در ۹۲ سالگی دارفانی را وداع گفت و مراسم تشییع پیکر او هشتم تیرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار میشود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری خانه موسیقی ایران، علیرضا ایزدی نوازنده ویولنسل و از اعضای ارکستر «گلها»، در ۹۲ سالگی درگذشت.
ایزدی متولد سال ۱۳۱۳، تحصیلات خود را در هنرستان موسیقی ملی به سرپرستی روحالله خالقی گذراند و از نخستین فارغالتحصیلان این هنرستان به شمار میرفت.
او فعالیت حرفهای خود را از سالهای جوانی با حضور در ارکستر رادیو آغاز کرد. ایزدی همچنین در ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر رادیو تلویزیون ایران به فعالیت پرداخت و در اجراهای ارکستر «گلها» نیز حضور داشت.
ایزدی پس از انقلاب، در سال ۱۳۵۸ به اتریش مهاجرت کرد و تا اواخر عمر در آن کشور اقامت داشت.
مراسم تشییع پیکر این هنرمند دوشنبه (هشتم تیرماه) ساعت ۱۰:۳۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار میشود.
خانه موسیقی ایران درگذشت علیرضا ایزدی را به خانواده، دوستان، شاگردان و جامعه موسیقی کشور تسلیت میگوید.
ارسال دیدگاه