اخبار داغ

یک راوی دفاع مقدس:

مدل مدیریتی شهید شاطری نیاز امروز جامعه ما است/ سردار گمنام ایرانی، محبوب کودکان لبنانی

مدل مدیریتی شهید شاطری نیاز امروز جامعه ما است/ سردار گمنام ایرانی، محبوب کودکان لبنانی
یک راوی دفاع مقدس گفت: حسن شاطری یک مدیر تراز انقلاب اسلامی و جهادی است، که باید به مردم شناسانده شود تا به خوبی تفاوت یک مدیر انقلابی با مدیران پر از نخوت و تکبّری که امروز بر کرسی های مدیریتی کشور تکیه زده اند، نشان داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار مهندس حسن شاطری معروف به «حسام خوشنویس»، در آخرین مسوولیت خود عهده دار معاونت مهندسی سپاه قدس بود. پس از جنگ سی و سه روزه و آسیب به جنوب لبنان و مناطق شیعه نشین، وی رئیس ستاد بازسازی لبنان شد. او در این بازسازی نه تنها به بازسازی اماکن متعلق به شیعیان همت داشت بلکه ابتدا کلیسا ها و مساجد اهل سنت را بازسازی کرد. بازسازی و تعمیر پل ها و جاده های آسیب دیده در جنگ و ساخت اماکن فرهنگی و مذهبی برای شیعیان و مردم لبنان از اقدامات با برکت این شهید بزرگوار است. ساخت بوستان ها  برای کودکان جنگ زده لبنان، بذر محبت انقلاب اسلامی در دل کسانی بود که باغبان آن شهید شاطری است.گفتنی است شهید شاطری قبل از لبنان نیز عهده دار پروژه های عمرانی در افغانستان جنگ زده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار, .,

سرانجام نیز این سردار رشید اسلام 24 بهمن ماه 1391 و در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و مزد صرف عمر خود در عرصه جهاد را با نوشیدن شربت شهادت گرفت.

,

به همین مناسبت مصاحبه خبرنگار نسل شاهوار با یکی از راویان دفاع مقدس در ذیل آمده است:

, نسل شاهوار ,

, ,

محمد علی عامریان یکی از راویان دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار با بیان اینکه ایالت متحده آمریکا نام سردار حسن شاطری را در لیست سیاه و تحریم های خود قرار داده بود گفت: حسن شاطری دیپلمات نبود، مسئول بلندپایه و علی رتبه کشوری نبود، در لبنان اسلحه به دست نگرفت و با کسی نجنگیده بود اما آنقدر فعالیت های این مهندس فرهنگی حساسیت ایجاد کرده بود که آمریکا و اسرائیل از وی به سازمان ملل شکایت کردند، در سازمان ملل نشست هایی بابت حسن شاطری برگزار و در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفت و به دلیل امنیت خانواده اش در ایران نام مستعار "حسام خوشنویس" را برای خود انتخاب کرد.

, نسل شاهوار ,

حسن شاطری به عنوان رئیس ستاد بازسازی ایران در لبنان انتخاب شد

, حسن شاطری به عنوان رئیس ستاد بازسازی ایران در لبنان انتخاب شد,

وی در خصوص فعالیت های سردار حسن شاطری در لبنان اظهار کرد: آمریکا و کشورهای استکبارگر وقتی غائله ای را در کشورهای دیگر به پا می کنند چه خود مستقیما در یک سوی غائله ایستاده باشند و یا مثل عراق و سوریه که می گفتند برای جنگیدن با داعش آمده ایم، زیرساخت های آن کشور را به نابودی می کشند مثل کشور سوریه که گویی شخم زده شده است.

,

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه در جنگ 33 روزه نیز اسرائیل همین کار را با لبنان علی الخصوص جنوب لبنان و مناطق شیعه نشین کرد افزود: 90 درصد پل های لبنان بعد از جنگ 33 روزه تخریب شد اما در مناطق شیعه نشین پل ها 100 درصد نابود شده بود، هدف اسرائیل از انجام این کار قطع شبکه ارتباطی حزب الله لبنان بود لذا تمام زیرساخت ها قطع و تخریب شد و زمانی که بعد از جنگ 33 روزه مردم لبنان به شهرها و خانه های خود برگشتند هیچ امکانات زیرساختی نظیر آب، برق، پُل، مدرسه، مرکز بهداشتی و ... نداشتند.

,

عامریان بیان کرد: باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا طی سخنانی اعلام کرد "نخواهیم گذاشت حزب الله در سازندگی بعد از جنگ به پیروزی برسد" که این سخنان در دکترین امنیتی ما بسیار مهم بود، همه مردم لبنان حزب الله را مقصر این همه خرابی های وسیع و ویرانی ها می دیدند در همان زمان سردار حسن شاطری که در افغانستان مشغول ایجاد زیرساخت ها بود فراخوانده شد و به لبنان اعزام شد.

,

وی عنوان کرد: در همان زمان دولت غربگرای آقای سینیوره در لبنان بر سر کار بود که با فشارهای غربی ها حاضر نبود کارهای عمرانی و ساخت و ساز لبنان را به ایرانی ها واگذار کند، حزب الله لبنان که از اوضاع باخبر بود و می دانست هدف از این کار واگذار ساخت و ساز و کارهای عمرانی لبنان به شرکت های فرانسوی و انگلیسی است با شهرداری ها قرار داد بست و حسن شاطری و تیم همراه وی فعالیت های عمرانی خود را در لبنان آغاز کردند و دولت لبنان هیچ گونه کمکی به حزب الله نکرد.

,

, ,

برابری ساخت و سازهای عمرانی حسن شاطری در لبنان با استانداردهای روز اروپا

, برابری ساخت و سازهای عمرانی حسن شاطری در لبنان با استانداردهای روز اروپا ,

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه به همت سردار شهید حسن شاطری و تیم همراه وی در عرض کمتر از دو هفته برق 73 روستای لبنان وصل شد گفت: در هر نقطه از لبنان که اتفاقی افتاده بود، جاده ای خراب و زیرساختی تخریب شده بود حسن شاطری آنجا بود و هنوز که هنوز است کارشناسان لبنان اظهار دارند که فعالیت ها و ساخت و سازهای عمرانی حسن شاطری در لبنان با استانداردهای روز اروپا برابری می کند.

,

عامریان یادآور شد: در منطقه کفرکلا لبنان منطقه ای به نام بوّاب الفاطمه هست، این منطقه که برای اسرائیل یک منطقه کلیدی است روزی در اشغال اسرائیل بود آزاد شده و از این منطقه به عقب رانده شده بود لذا نسبت به این منطقه حساس بودند و دائم ماشین های آنها در مرزهای این منطقه گشت زنی نظامی می کنند حسن شاطری وقتی به این منطقه آمد جاده ای که برای گشت زنی لبنانی ها بود و وضعیت مناسبی نداشت را بازسازی و آسفالت مناسبی کرد سپس در این منطقه که قرار بود برای شنودهای اطلاعاتی اسرائیل منطقه امنی باشد یک پارک ساخت که تمام مردم لبنان به این پارک می آیند و مراسمات مختلف خود را در این پارک برگزار می کنند.

,

ساخت پارک ایران در یکی از مناطق مشرف به فلسطین اشغالی در لبنان

, ساخت پارک ایران در یکی از مناطق مشرف به فلسطین اشغالی در لبنان,

وی ادامه داد: حسن شاطری در یکی دیگر از مناطق لبنان که مشرف به فلسطین اشغالی بود و آن مناطق در فلسطین کشت و صنعت رونق بسیاری داشت پارکی به نام ایران ساخت در این پارک به تعداد استان های ایران آلاچیق ساخت و نام هر آلاچیق را نام یکی از استان های ایران گذاشت، در مرزهای فلسطین ماشین های نظامی اسرائیل مانور نظامی می دادند و گشت زنی نظامی داشتند اما این سو در کشور لبنان و در پارک ایران که حسن شاطری ساخت بود به سمت فلسطین اشغالی بازی های نظامی طراحی کرد و جلوی چشم سربازان اسرائیلی نوجوانان لبنانی بازی های نظامی مثل پینت بال و راپل و ... انجام می دهند.

,

این راوی دفاع مقدس افزود: این مساله آنقدر برای رژیم غاصب اسرائیل گران تمام شد که بین مرز لبنان با فلسطین دیوار سیمانی کشید اما حسن شاطری کنار آن رستورانی چند طبقه ساخت که از این رستوران مشرف به اسرائیل شدند و از همه اینها که بگذریم تمثالی از احمد متوسلیان ساخت که انگشت احمد متوسلیان به سمت انتهای فلسطین اشغالی نشانه گرفته شده است و جمله معروفش که باید پرچم "لا اله الّا الله " را باید در انتهای افق بکاریم را جلو چشم اسرائیلی ها نصب کرد که دائم به مردم القا می کند باید پرچم "لا اله الّا الله " را باید در انتهای افق (فلسطین اشغالی) به اهتزاز درآید.

,

, ,

حسن شاطری به عنوان یک سفیر انقلابی و مدیر تراز انقلاب اسلامی

, حسن شاطری به عنوان یک سفیر انقلابی و مدیر تراز انقلاب اسلامی,

عامریان با بیان اینکه حسن شاطری به عنوان یک سفیر انقلابی، مدیر جهادی و تراز انقلاب اسلامی است به لبنان اعزام شده بود اظهار کرد: هنوز که هنوز است اگر قرار است جاده ای در لبنان ساخته و آسفالت شود می گویند تراز جاده و آسفالت را با تراز جاده و آسفالتی که حسن شاطری در آنجا ایجاد کرده بود برابری می دهند.

,

وی به سخن سردار رشید سپاه اسلام قاسم سلیمانی درباره شهید شاطری اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی به عنوان یک مدل موفق نظامی و انقلابی در دنیا شناخته شده است که دوست و دشمن نیز به این نکته اذعان دارند اما همین مدل موفق نظامی و انقلابی درباره حاج حسن شاطری گفت "حسن شاطری یک مدل و الگو بود" جمله کوتاه اما خیلی مهم است.

,

مدل مدیریتی حسن شاطری نیاز امروز جامعه ما است

, مدل مدیریتی حسن شاطری نیاز امروز جامعه ما است,

راوی دفاع مقدس با تاکید بر اینکه مدل مدیریتی حسن شاطری نیاز امروز جامعه ما است بیان کرد: حسن شاطری یک مدیر تراز انقلاب اسلامی و جهادی است، سفیر انقلابی ما و یک مهندس فرهنگی است که باید به مردم شناسانده شود تا به خوبی تفاوت یک مدیر انقلابی و جهادی با مدیران پر از نخوت و تکبّری که امروز بر کرسی های مدیریتی شان تکیه زده اند و هیچ نسبتی با انقلاب اسلامی ندارند نشان داده شود.

,

عامریان با بیان اینکه مدل مدیریتی حسن شاطری می تواند امروز حلال مشکلات کشور باشد یادآور شد: حسن شاطری در لبنان به گونه ای فعالیت کرد که لبنانی ها وی به لقب "شریک الانتصار" (شریک پیروزی ها) داده اند، وی دردها و رنج های مردم لبنان را پیدا کرده بود با مردم ارتباط عاطفی گرفته بود برای بچه ها مدرسه فوتبال می ساخت و به بهانه مدرسه فوتبال سربازان انقلاب اسلامی را جمع کرد، کسی که رئیس هیأت بازسازی ایران در لبنان بود بچه های لبنانی را جمع می کرد و به آنها شعار "آمریکا عدوالله" را یاد می داد.

,

وی با تاکید بر آنکه مدل مدیریتی حسن شاطری باید در کشور نهادینه شود گفت: مدل مدیریتی انقلاب اسلامی همان مدل مدیریتی است که حسن شاطری از جبهه های جنگ و فرماندهان عملیاتی ما در دوران دفاع مقدس جمع آوری کرد و در لبنان به اجرا درآورد، ما نیز باید در کشور این مدل مدیریتی را پیدا کرده و به مردم معرفی کنیم، باید کارهای انقلابی را به اهل آن بسپاریم که با مردم از سر نخوت و تکبر برخورد نکنند نه به مدیرانی که در اتاق هایشان زیر سردی و گرمی اسپیلت نشسته و کارها را به شرکت ها واگذار کرده اند.

,

گفتگو از فاطمه سادات موسوی

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه