اخبار داغ

با رفتن شهردار مشکلی حل نشد؛

کارگران شهرداری بیجار قربانی اصلی جنگ زرگری شورای شهر

کارگران شهرداری بیجار قربانی اصلی جنگ زرگری شورای شهر
اختلاف اعضای شورای شهر و شهرداری بیجار مختص این دوره نیست ، اما در این میان کارگران شهرداری تنها بازماندگان کشمکش اختلافات درونی شورای شهر هستند که 5 ماه حقوق و 6 ماه اضافه کاری معوقه دارند و با این وضعیت اسفناک زندگی هر روز شرمنده زن و بچه های خود می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، مردم بیجار در تاریخ 26 اردیبهشت سال 96 با حضور در پای صندوق های رای از بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده 7 نفر را بعنوان اعضای شورای اسلامی برای برطرف کردن مشکلات شهری انتخاب کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

شورای اسلامی شهر بیجار در دوره پنجم در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که با رای مردم بر خلاف دوره چهارم که از اقشار مختلف از جمله بازاری،فرهنگی ،کارمند و کارگر حضور داشتند این دوره افرادی یکدست که بیشتر آنها در ادارات بیجار مشغول خدمت بوده اند انتخاب شدند  تا توانایی خود را در راه خدمت رسانی به مردم به منصه ظهور برسانند .

,

با توجه به وعده ها و شعارهای انتخاباتی شورای شهر فعلی در زمان رقابت انتظار مردم دیار بیجار گروس آبادانی و قدم برداشتن در راه پیشرفت و عمران و آبادانی شهر بود ،اما با توجه به مشاهدات عینی بعد از گذشت دو سال و چند ماه تنها چیزی که در این دوره قابل لمس بود اختلافات درونی و سلیقه ای شورای شهر است.

,

عدم تعامل و همدلی اعضا با یکدیگر٬ عدم حضور برخی از اعضا در جلسات شورا٬ ارجح بودن منافع شخصی بر منافع مردم٬ تلاش در جهت به کرسی نشاندن آرا و نظرات فردی خود و همچنین دخالت‌های بعضا نابجا و ناصحیح در امور شهرداری و کارکنان این ارگان نیز از دستاوردهای دیگر شورا بوده است که در این راستا نیز باید گفت بجز ایجاد مشکل برای شهر و شهروندان، نتیجه دیگری عاید مردم نشده است.

,

با توجه به عملکرد و نظرات مردم ، نه اینکه شورای پنجم هیچگونه عملکرد مثبتی برای شهر نداشتند، بلکه موجب بروز مشکلات و چالش های بزرگ برای مجموعه شهرداری که بزرگترین آن  نپرداختن حقوق 5 ماه کارگران مظلوم شهر هم شده است.

,

خانه از پایه خراب است

,

همزمان با آغاز بکار رسمی شورای پنجم،منصور بهرامی با 5 رای بعنوان سرپرست شهرداری بیجار انتخاب شد.

,

اما در همین ابتدای کار اعضای شورا فردی را بعنوان شهردار انتخاب کرده بودن که شرایطش را نداشت و در جلسه صبح چهارم شهریورماه سال 96  پس از گذشت سه روز از انتخاب قبلی خودشان، و با تغییر تصمیمات و باز پس‌گیری آرای خود، نسبت به گزینه جدید دیگری برای معرفی سرپرست شهرداری بیجار اقدام! و «مهدی بیگ محمدپور» به عنوان سرپرست جدید شهرداری بیجار معرفی شد.

,

در دی ماه سال 96 مهدی بیگ محمد پور با 7 رای قاطع اعضای شورای شهر بعنوان شهردار بیجار انتخاب شد و سکان کشتی به گل نشسته شهرداری بیجار با 30 میلیارد تومان را به دست گرفت.

,

اما قضیه انتخاب شهردار بیجار به همین جا ختم نشد و مشکلات درونی شورای چهارم ، گریبانگیر شورای پنجم هم نیز شد.

,

در دوره پنجم شورای شهر با وجود افراد تحصیلکرده و یکدست شهر بیجار روی خوش به چشم ندید و وضعیت کارگران روز به روز بدتر شد.

,

اختلافات درونی شورای مانع رسیدگی به مشکلات مردم شده است

,

بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها و نارساییهای اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی ، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرحهاو پیشنهادهای اصلاحی و راه حلهای کاربردی در این زمینه‌هاجهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط از دیگر وظایف مهم اعضای شورای شهر است که گویا اعضای شورای فعلی بیجار قبل از قبول این مسئولیت سنگین زحمت یک بار مرور کردن قانون را به خودشان ندانند ،وگرنه بیجار گروس اکنون از داشتن حتی یک مکان تفریحی استاندار محروم نمی شد.

,

کسب درآمد پایدار یکی از مولفه های مهم توسعه شهری است که نیازمند برنامه ریزی مدون می باشد، اما در این دوره به دلیل اختلافات درونی اعضای شورای شهر و عدم هماهنگی با شهردار نتوانستند یک قدم برای کسب درآمد شهرداری بردارند.

,

در تاریخ 28 آذر سال جاری مهدی بیگ محمدپور به دلیل عدم همراهی اعضای شورای شهر استعفاء داد و دلیل استعفای خود را عدم تفاهم میان شهردار و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اعلام کرده است و ادامه راه را به صلاح مجموعه شهر و شهروندان ندانست.

,

اختلاف اعضای شورای شهر و شهرداری مختص این دوره نیست ، اما در این میان کارگران شهرداری تنها بازماندگان کشمکش اختلافات درونی شورای شهر هستند که 5 ماه حقوق و 6 ماه اضافه کاری معوقه دارند و با این وضعیت اسفناک زندگی هر روز شرمنده زن و بچه های خودشان می شوند.

,

سه سال تمام سخنمان این بود ، موزاییک فروش و شیرینی فروش و مهندس برای شهرمان تصمیم می گیرند ، اما امروز به مدد انتخاب درست مردم در پای صندوق های رای ، معلم ، مهندس ، بازنشسته با 30 سال تجربه کار و دکتر در شورا حضور دارند ، لطفا پاسخگوی اذهان عمومی باشید و بدانید با رای همین مردم بر مسند شورای شهر تکیه زده اید.

,

کارگران شهرداری  بیجار قربانی اختلافات درونی شورا

,

یکی از کارگران شهرداری در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: با داشتن دو فرزند دانش آموز و اینکه مستاجر هست 5 ماه حقوق نگرفته ایم و هر روز شرمنده زن و فرزندانم هستم

,

وی با بیان اینکه ما قربانیان اصلی اختلافات داخلی شورای شهر شدیم ، گفت: یک روز می گویند آن شهردار برو و یکی دیگر بیاید و یک روز دیگر می گویند پول نداریم ، اما سوال من از اعضای شورای شهر این است بعد از رفتن شهردار قبلی و انتخاب سرپرست که عملا اختیار هیچ کاری را ندارد برای صاف کردن 5 ماه معوقه ما چه اقدامی انجام دادید؟

,

یکی دیگر از کارگران شهرداری که راضی به فاش کردن نامش نشد خطاب به اعضای شورای شهر گفت: آیا شرمساری یک پدر که نتواند حداقل های زندگی را برای فرزندش تامین کند تجربه کرده اید؟ آیا شما می دانید فرزند من زنگ تفریح مدرسه باید چشمش به دستان دوستانش باشد که آنها چه خوراکی های رنگارنگی می خورند اما از داشتن لقمه نان پنیر خالی هم محروم است ، چه سخت است.

,

اعضای شورای فعلی شهر بیجار گویا فراموش کرده اند که با رای مردم به صندلی ساختمان شورای شهر بیجار جلوس کرده اند و باید سعی و هم و غم آنها بررسی مشکلات مردم و تلاش در راستای رفع آنها باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه