اخبار داغ

یادداشت؛

عقده‌گشایی با حمله به شورای نگهبان

عقده‌گشایی با حمله به شورای نگهبان
با اعلام نتایج بررسی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس عده‌ای از افراد مغرضانه و برای عقده‌گشایی به این نهاد قانونی و امین حمله می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز هجمه به شورای نگهبان بحث امروز و دیروز نیست؛ از زمانی که این نهاد قانونی برای رعایت مر قانون تشکیل شد همواره اربابان قدرت و ثروت برای تضعیف این نهاد که مانعی بزرگ بر سر راه آنها بوده تمام تلاششان را کرده و می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

مخصوصا افرادی که داعیه ورود به نهاد قانون‌گذاری را دارند و از فیلتر قانونی شورای نگهبان نمی‌توانند عبور کنند و دست به تخریب این نهاد می‌زنند؛ امسال هم با اعلام افراد تایید و ردصلاحیت شده موجی از عقده‌گشایی‌ها علیه این نهاد امین شکل گرفته است که با تشویش اذهان عمومی سعی در تخریب وجهه این نهاد دارند.

,

اما شاید این موضوع را از طرف آنهایی که موارد حقوقی اطلاع چندانی ندارند قابل چشم پوشی و اغماض باشد چون تکلیفشان معلوم است و از سر غفلت مطالبی را مطرح می‌کنند، اما قاعدتا آنهایی که داعیه حقواق و قانون دارند اگر چنین مسائلی را مطرح کنند حتما مغرضانه و با هدف خاصی است که باید از سوی مراجع مربوطه پیگیری شود.

,

آنهایی که این روزها با حمله به شورای نگهبان انتظار دارند با تایید صلاحیت افراد فاقد صلاحیت برای افزایش مشارکت مردم این نهاد بر روی رفتار افراد فاقد صلاحیت چشم پوشی کند و از رسالت خود تخطی کند!

,

بهتر است که افراد بی بصیرت به جای بازی با کلمات به صراحت اظهارنظر کنند و از چند پهلو صحبت کردن بپرهیزند.

,

1. اینکه یک فرد مجلس را چندان مهم و جدی تلقی نکند، نظر شخصی اوست که محل تامل است، مجلس یک نهاد تقنینی است که حقوق خوانده ها قوانین تصویب شده همین مرجع را می‌خوانند. مرجع اصلی قانون در کشور ما به عنوان نهاد قانونگذاری مجلس شورای اسلامی است و به عبارتی به فرموده امام راحل و عظیم‌الشان «مجلس در راس امور است» و اینکه کسی در منصب نمایندگی مجلس این عزت را حفظ نمی‌کند و از قدرت مشروع بدست آمده به ثروت‌اندوزی می پردازد و به دنبال پیوستن به جمع صاحبان قدرت و ثروت است و برای انتخابات مجلس قد علم می کند و صلاحیت او به عللی محرز نمی شود ، این تضعیف کننده مجلس شورای اسلامی نیست و بلکه شورای نگهبان باید با اقدام انقلابی از ورود این افراد به مجلس جلوگیری کند تا مجلس از نظر برخی افراد بی بصیرت جدی و مهم جلوه کند.

,

2. افراد بی‌بصیرت عدم احراز صلاحیت بستگان خود در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی را محل عقده‌گشایی نسبت به نهاد مجلس شورای اسلامی و حاکمیت قرار ندهند.

,

3. فردی که اظهار می‌دارد اتفاقاتی شکاف عمیقی میان مردم و حکومت را آشکار کرده است معلوم است دنبال یک عقده گشایی است، مردم ما در طول دوران پرافتخار چهل ساله انقلاب بارها و بارها پیوند خود را با حاکمیت نظام اسلامی و نظام و ولایت اعلام داشته اند، اگرچه مردم از دولت مردان گلایه ها و انتقادات به حقی دارند ولیکن این موارد متوجه دولت هاست نه حاکمیت و برای کسی که حقوق خوانده باشد و تفاوت حکومت و دولت را نداند مایه تاسف است و نباید در عرصه های اظهارنظر وارد شود.

,

4.کسی که حقوق خوانده باشد باید واقف باشد که شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها باید مستند به قانون عمل کند نه تسامح و انعطاف و این افراد کسانی هستند که قانون را در صورتی قبول دارند که صاحب حالشان باشد و معترض آنها نباشد، در حالی که مدارک عمل شورای نگهبان قانون است. افراد حقوق خوانده می دانند که رسالت اصلی شورای نگهبان جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت های لازم به مجلس و نهاد قانونگذاری است تا عملکرد آنان باعث نشود که افرادی آن نهاد را مهم و جدی تلقی نکنند!

,

5. برخی افراد به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند و مدعی اند که شورای نگهبان با زیرکی رد صلاحیت ها را به تخلفات اقتصادی ربط داده تا با کم کردن حساسیت مردم رد صلاحیتها را توجیه تلقی کند، حال باید به این آقایان گفت که مردم ما از شعور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بالایی برخوردارند و نیازی به ارشادات افراد بی‌بصیرت ندارد اگر فردی که بستگان او احراز صلاحیت نشده است و مدعی است که شورای نگهبان آنرا بی جهت به تخلفات اقتصادی ربط داده است بیاید و در رسانه ملی و رسانه های مختلف توام با فرد احراز صلاحیت نشده تقاضای انتشار رسمی دلایل و تخلفات اقتصادی کند و شورای نگهبان نیز آنرا برای افکار عمومی منتشر کند تا مردم به نیات ناپاک این گونه افراد پی ببرند بیایند و اعلام کنند که راضی به انتشار دلایل عدم احراز صلاحیت خود در رسانه ها هستیم.

,


6.کسی که حقوق‌خوانده باشد باید بداند فرآیند تغییر در قانون اساسی چیست و باید بداند که موضوعات مطرح مربوط به رهبری ارتباطی به مجلس شورای اسلامی ندارد! لذا چنین اظهارات مغرضانه ای از چنین فردی بعید به نظر می‌رسد.

,
,


7. ایجاد جو روانی در جامعه مبنی بر تایید برخی افراد در آینده در زمان فعلی موضوعیتی جز اقدام مغرضانه نداشته  زیرا که شورای نگهبان رسما اعلام کرده که فرآیند بررسی صلاحیت‌ها هنوز ادامه دارد و پایان نیافته است بنابراین به طور طبیعی ممکن است در ادامه بررسی ها افراد دیگری هم تایید شوند و لذا کسانی که چنین تحلیل می کنند در راستای حرکت رو به جلو گام برمی‌دارند که در آینده بخواهند صحت ادعای خود را ثابت کنند!

,
,

8.در مورد ترمیم بین مردم و حکومت باید گفت بی شک شکافی بین این دو ایجاد نشده است و سند معتبر آن حضور باشکوه مردم در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی است که دوست و دشمن به آن گواهی می دهند، اما شاید منظور شکاف بین مردم و عملکرد دولت و بی‌تدبیری دولتمردان باشد که این نظریه قابل قبول است ولیکن ارتباطی به اصل نظام و حاکمیت ندارد، اما تشخیص تفاوت بین حاکمیت و دولت برای یک تحصیلکرده حقوق بسیار تاسف بار است.

,

9. مردم ما خادمین خود را خوب می شناسند و در آنجایی که باید قدردان باشند تقدیر خود را ابراز می کنند؛ شهید سلیمانی سردار سرافراز سپاه اسلام بود، ولایتمدار و انقلابی و حاضر در عرصه‌های مورد نیاز حاکمیت بود و مردم به این جهت وی را محبوب دلهای خود می دانستند و خون پاکش خنثی کننده همه توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی بوده و کسانی که وابستگی ملت به او را غیر از وابستگی مردم به حکومت می‌دانند کمی وقت بگذارند و سیل خروشان مردم و اظهارات آنها که به عشق ولایت و نظام و انقلاب و سپاه آمده‌اند را ببینند و نگاه کنند که چه کسانی خود را برای سلیمانی شدن آماده می‌کنند.

,

اینها نشانگر وابستگی ذاتی و عمیق مردم با اساس حکومت و احکام اسلامی است و لاغیر.

,

بنابراین توصیه می شود کسانی که ادعای تحصیل کردگی دارند و اظهارات نسنجیده ای بر زبان جاری می کنند مراقب باشند که در میدان دشمن بازی نکنند!

,

این حرفها اگر از روی غفلت است باید با تذکر به خود آیند و بی بصیرتی خود را به سلاحی علیه حکومت اسلامی مبدل نکنند و اگر از روی آگاهی است پس عناد با نظام و حکومت اسلامی است که محل پیگیری و تامل است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه