اخبار داغ

کمک یک میلیارد ریالی شهرداری اراک به هموطنان سیل زده سیستان و بلوچستان

کمک یک میلیارد ریالی شهرداری اراک به هموطنان سیل زده سیستان و بلوچستان
کمک یک میلیارد ریالی شهرداری اراک به هموطنان سیل زده استان سیستان و بلوچستان در صحن شورای اسلامی شهر اراک تصویب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ کمک یک میلیارد ریالی شهرداری اراک به هموطنان سیل زده استان سیستان و بلوچستان شامگاه دوشنبه در صحن شورای اسلامی شهر اراک تصویب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب, دیارآفتاب,

بر اساس این مصوبه شورای اسلامی شهر اراک بمنظور کمک به هموطنان سیل زده استان سیستان و بلوچستان، به شهرداری اجازه داد از محل اعتبارات مواد ۱۶ و ۱۷  مبلغ یک میلیارد ریال به این امر خداپسندانه اختصاص دهد و با هماهنگی شورا و شهرداری شهر زاهدان به خسارت دیدگان کمک کند.

,

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است. بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به ۲۰۰ میلی‌متر می‌رسد.

,

شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

,

اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

,

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است. به عنوان مثال به گفته ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار نیکشهر امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل به دلیل تخریب شدن راه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی به سختی انجام می‌شود و به همین علت اعزام بالگرد برای رسیدگی به روستاهای فاقد راه در حوزه بنت و مرکزی نیکشهر ضروری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه