اخبار داغ

سال 98 و پروژه‌هایی که در ایستگاه وعده مسئولان سمنانی متوقف ماند؛

از حبس تا سایه سنگین سرما و کرونا بر سر پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد/ تمشک طلایی غیرپاسخگوترین به کدام نهاد سمنان می‌رسد

از حبس تا سایه سنگین سرما و کرونا بر سر پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد/ تمشک طلایی غیرپاسخگوترین به کدام نهاد سمنان می‌رسد
هدف از بازخوانی وعده‌ها آن است که مسئولان بدانند مردم و رسانه‌ها وعده‌هایشان را فراموش نمی‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سال عجیب 1398 هم آخرین نفس‌های خود را می‌کِشد تا به زودی مردم ایران به سال عجیب 1399 قدم بگذارند. این روزها اوضاع آن‌قدر کرونایی است که برنامه‌های معمول خبرگزاری‌ها در آستانه نوروز جای خود را به پوشش حرکت پیش‌رونده کرونا در ریه‌های ایران داده است؛ اما بین همه اخبار و آمارهای کرونایی، بد نیست به رسم سال گذشته‌ی مرآت، نگاهی به برخی از وعده‌های مسئولان بیندازیم. بار دیگر لازم به تکرار است که هدف از این بازخوانی، آن است که مسئولان بدانند مردم و رسانه‌ها وعده‌هایشان را فراموش نمی‌کنند. شما مخاطبان مرآت نیز می‌توانید اگر وعده‌ای از مسئولان شنیده‌اید و گمان می‌کنید در عمل به آن کوتاهی شده، آن را با ما به اشتراک بگذارید تا به فهرست مواردی که در این گزارش درج می‌شود، اضافه کنیم. اما بعد...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان کی به روی مردم گشوده می‌شود؟

در نوزدهم تیرماه سال 1398، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که محوطه‌سازی مجموعه فرهنگی پارک‌موزه دفاع مقدس به انجام رسیده است، از افتتاح کامل این پروژه تا پایان سال 1398 خبر داده بود. مدیرعامل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز این خبر را یک‌روز پیش از مدیرکل استانی خودمان اعلام کرده و گفته بود که افتتاح 10 موزه دفاع مقدس در استان‌ها تا پایان امسال در زمره برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قرار دارد و سمنان یکی از این استان‌ها محسوب می‌شود.

سرهنگ سلامی در دی‌ماه سال جاری نیز پیشرفت فیزیکی پارک‌موزه را 90 درصد اعلام کرد و گفت که نصب تجهیزات برقی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان با همکاری شهرداری سمنان انجام می‌شود و 2 میلیارد تومان هزینه دارد.

اکنون سرهنگ سلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت می‌گوید:«کار عمرانی ساختمان اصلی به مساحت 4 هزار مترمربع به پایان رسیده است و فاز بعدی، موزه‌آرایی است. بخشی از تجهیزات موزه‌آرایی باید خریداری و بخشی باید ساخته شود. برای موزه‌آرایی یک قرارداد یک میلیارد تومانی با هنرمندان منعقد شده است. امیدواریم در هفته دفاع مقدس در پارک‌موزه به روی مردم گشوده شود.»

کمبود بودجه؛ متهم ردیف‌اول عدم افتتاح زمین مینی‌گلف!

در روز دوم آذرماه، ترحمی، رئیس هیأت گلف استان سمنان از احداث یک زمین مینی‌گلف در استان تا اواخر سال جاری خبر داده بود. به گفته ترحمی، اولین مرحله از ساخت این زمین با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان تا پایان سال انجام و زمین مذکور افتتاح می‌شود. این که چرا این زمین آماده افتتاح نشد، سوال خبرنگار ما از رئیس هیأت گلف استان بود. آقای ترحمی در گفتگو با خبرنگار مرآت می‌گوید احداث زمین مینی‌گلف از بخش چمن مصنوعی به بعد مسکوت ماند؛ چون سال گذشته در همین ایام، دو مدیر عوض کردیم؛ اکنون نیز روال کار به واسطه کمبود بودجه به تعویق افتاده است.»

رکوردزنی شهرداری در مسابقه عدم تحقق بودجه!/ نرود میخ آهنین در سنگ

در حالی که کارشناسان، رسانه‌ها و مقامات استان بارها نسبت به عواقب تصویب بودجه بادکنکی شهرداری سمنان هشدار داده بودند اما رئیس شورای شهر و 4 عضو دیگر شورا از آن دفاع کردند تا در نهایت عدم تحقق بودجه در سال 98 رکورد بزند! بودجه 98 مطابق قانون باید تابعی از میزان تحقق بودجه 97 می‌بود و رشد جهشی آن نسبت به بودجه 97 آشکارا غیرمنطقی بود.

حدود 8 ماه پس از انتقادات رسانه‌ای به بودجه 98، سخن منتقدان عملا راستی‌آزمایی شد و انحراف بودجه 75 درصدی در بودجه شهرداری سمنان تا نیمه نخست سال جاری، رکورد انحراف بودجه شهرداری در دهه جاری را شکست! با این وجود محمد همتی عضو شورای اسلامی شهر سمنان در اواخر آبان‌ماه با خبرنگاران دو رسانه مرآت و فارس به گفتگو نشست و گفت:«حالا می‌بینید که بودجه 98 محقق خواهد شد!»

وعده همتی اما مثل بسیاری از وعده‌های مدیریت شهری محقق نشد! جالب این که شورا و شهرداری به جای عبرت آموختن از آن‌چه که به واسطه تصویب غیرکارشناسی بودجه بر سر «مدیریت» آوردند، بودجه 99 را نه تنها کاهش ندادند، بلکه افزایش هم دادند تا مصداقی نوین برای ضرب‌المثل «نرود میخ آهنین در سنگ» باشند!

سرما و کرونا، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد را به تعویق انداختند!

محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان سمنان در بیست‌ودومین روز از تیرماه امسال در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا، اعلام کرده بود که با تخصیص اعتبارات، تصفیه‌خانه شهمیرزاد، تا هفته دولت در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد. این اتفاق نیفتاد تا طاهری در نخستین روز از دهه فجر امسال، در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات ابراز امیدواری کند که پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد تا پایان سال جاری تکمیل شود و با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری برسد.

پیش از طاهری، محبعلی، یکی از معاونان وی در جریان بازدیدی از تصفیه‌خانه شهمیرزاد اعتبار این پروژه را 11 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرده بود که این پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری برسد! طاهری در پاسخ به پیگیری خبرنگار مرآت در این خصوص، چنین پاسخ می‌دهد:«عملیات اجرایی کار به اتمام رسیده، منتها لازمه بهره‌برداری از این پروژه، نصب انشعاب در شهمیرزاد است که سرما و کرونا و عوامل دیگر سبب شد که ما نتوانیم نصب انشعاب را با سرعتی که مدنظرمان بود به انجام برسانیم. ان‌شاءالله از ابتدای سال جاری، اولویت ما نصب این انشعابات خواهد بود تا بتوانیم پساب فاضلاب را به تصفیه‌خانه منتقل کنیم و عملیات بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آغاز شود.»

از فرصت استفاده می‌کنیم و یک سوال دیگر را نیز از مدیرعامل محترم شرکت آبفای شهری استان می‌پرسیم. ایشان در سال گذشته اعلام کرده بودند که موافقت‌نامه برای سرمایه‌گذاری 9 میلیاردی در طرح هیدروپاور در مسیر خط انتقال آب چشمه روزیه به سمنان اخذ شده است؛ این طرح دقیقا به کجا رسید؟

98 هم گذشت؛ کاروانسرا هنوز در حبس!

سال 98 هم گذشت و زندان سمنان آزاد نشد! فرماندار سمنان در دی‌ماه سال گذشته اعلام کرده بود که زندان جدید سمنان تا اوایل سال 98 آماده‌ بهره‌برداری است و کاروانسرای مرکزی شهر سمنان پس از چهل سال آزاد می‌شود! اواخر فروردین‌ماه هم فخری، معاون استاندار سمنان ابراز امیدواری کرد که زندان سمنان تا پایان خردادماه به مکان جدید منتقل شود.

در هفته آخر آبان‌ماه احمد همتی، نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه رسما اعلام کرد که زندان سمنان تا چند روز آینده آزاد می‌شود! اما خب این چند روز به چند ماه تبدیل شد! سیدمسعود سیادتی، رئیس شورای شهر سمنان نیز در بیست‌و‌یکم دی‌ماه در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا، ضمن بیان این مطلب که کاروانسرای شاه‌عباسی به گذرگاه فرهنگی شهر پیوند می‌خورد، ابراز امیدواری کرده بود که آزادسازی و انتقال زندان مرکزی سمنان به محل جدید تا اواخر بهمن‌ماه 98 انجام شود!

فخری، معاون استاندار سمنان نیز هشت‌ماه پس از وعده فروردین‌ماه، این‌بار در دی‌ماه، بر ضرورت تسریع در تکمیل زندان تأکید و از فرصت‌سوزی‌ در تکمیل برخی پروژه‌ها انتقاد کرد. وی از پیمانکار پروژه ساخت زندان جدید و مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی استان خواسته بود روند اجرایی پروژه را به صورت هفتگی به استانداری سمنان گزارش کنند! درخواستی که در نهایت به آزادسازی زندان در سال 98 منجر نشد.

تکمیل پروژه تعریض مسیر ایوانکی به سردره به تعویق افتاد

در شانزدهم دی‌ماه سال جاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفتگو با خبرنگار مرآت، تکمیل پروژه تعریض جاده ایوانکی به سردره را از جمله‌ مهم‌ترین پروژه‌های تحت مدیریت اداره متبوع خود عنوان و ابراز امیدواری کرد که آسفالت‌ریزی در این مسیر تا پایان سال جاری به انجام برسد. اکنون مدیر روابط عمومی این اداره‌کل اعلام می‌کند که این پروژه 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سه‌ماهه نخست سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

چقدر از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی محقق شد؟

«تلاش می‌کنیم که تعهد اشتغال را تا پایان سال 100 درصد محقق کنیم.» این وعده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار مرآت است که در اوایل مهرماه امسال بیان شده. تعهد اشتغال استان 10 هزار و 603 شغل بوده که تا نیمه نخست سال، 30 درصد از آن محقق شده بود. غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیش‌تر از دستگاه‌های اجرایی خواسته بود که ضمن جبران این عقب‌ماندگی، تا پایان سال سهم تعهد اشتغال استان را صددرصد محقق کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البته در 28 خردادماه امسال، اعلام کرده بود که 78 درصد از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی محقق شده است؛ قاعدتا مقصود مدیرکل کار، 78 درصد از سهم سه‌ماهه نخست سال بوده است. پیگیری خبرنگار مرآت برای اطلاع از میزان تحقق اشتغال تا پایان سال نتیجه‌ای به دنبال نداشت اما باید دید اداره‌کل کار و دیگر دستگاه‌های اجرایی توانسته‌اند در سال جاری به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند؟

پروژه پیاده‌راه‌سازی در خیابان امام چندساله شد؟

محمد زحمتکش، عضو شورای شهر سمنان در نیمه مهرماه در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرده بود که عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان امام(ره) از پانزدهم مهرماه آغاز و پیش‌بینی می‌شود این طرح مهم عمرانی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. وی گفته بود سه میلیارد ریال برای ساخت پیاده‌راه خیابان امام خمینی(ره) اختصاص یافته است. شورا البته پیش‌تر هم نشان داده بود که در پیش‌بینی چندان دقیق نیست!

تلاش خبرنگار مرآت برای گفتگو با محمد زحمتکش، عضو شورای اسلامی شهر، پس از تماس‌های مکرر بی‌نتیجه ماند. اما شایان ذکر است که به رغم اظهارات زحمتکش، مسعود میرشریفی، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان در سی‌ام دی‌ماه اعلام کرد که «قرار بود پروژه پیاده‌راه‌سازی در خیابان امام در نیمه دوم سال 98 به انجام برسد اما این کار به دلایلی به تعویق افتاد و این طرح از بهار سال آینده اجرایی می‌شود.»

بماند که اصل این پروژه مربوط به بیش از 3 سال قبل است!

بیماران مهدیشهری منتظر بمانید!

امسال قرار بود بیمارستان مهدیشهر در شهریورماه به بهره‌برداری برسد؛ بیمارستانی که مدت‌های طولانی است مردم در انتظار افتتاح آن هستند! این خبری بود که فرماندار سابق مهدیشهر در سال 97 اعلام کرده بود. بیش از 5 سال قبل، ایسنا تیتر زده بود که «بیمارستان مهدیشهر طلسم شده است!» و حالا باید گفت که بیمارستان مهدیشهر واقعا طلسم شده است!

در مهرماه سال 93 نیز سقائیان، امام جمعه موقت مهدی‌شهر در خبری گفته بود که سیاسی‌کاری در تکمیل بیمارستان ولی‌عصر(عج) مهدی‌شهر مشهود است! ساخت این بیمارستان از این جهت اهمیت دارد که مردم مهدیشهر، شهمیرزاد، درجزین و روستاهای جنوب مازندران می‌توانند از این بیمارستان بهره‌مند شوند. باید دید در سال 99 طلسم ساخت این بیمارستان خواهد شکست یا خیر!

میقانی فرماندار مهدیشهر در نیمه اسفندماه اعلام کرده است که بیمارستان 85 تختخوابی مهدیشهر نهایتا باید تا هفته دولت سال 99 به بهره‌برداری برسد. امیدواریم که انتظارهای چندین‌ساله در سال آتی به پایان برسد!

افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی؛ سال آتی یا سال‌های آتی؟

در یازدهم اسفندماه سال 97 نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دیدار با یکی از مشاورین وزیر بهداشت اعلام کرد که پروژه احداث بیمارستان سوانح سوختگی در سال 1398 به بهره‌برداری خواهد رسید. اما در دوم شهریورماه امسال، دانایی اعلام کرد که این بیمارستان تا پایان سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید. البته شادنوش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پانزدهم مردادماه سال 96، در نشست با خبرنگاران اعلام کرده بود که این بیمارستان در خردادماه 97 افتتاح خواهد شد.

وی در اردیبهشت‌ماه سال 97 البته این بازه را وسیع‌تر کرد و اعلام کرد که این بیمارستان تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد. در یکی از آخرین اظهارنظرها درباره این بیمارستان در ششم بهمن‌ماه احمد همتی، نماینده سمنان و مهدیشهر و سرخه، ابراز امیدواری کرده بود که این بیمارستان و نیز بیمارستان مهدیشهر در «سال‌های آینده» به بهره‌برداری برسد.

باید دید امیدها برای افتتاح بیمارستان‌های مهدیشهر و سوانح سوختگی در سال 99 به سرانجام می‌رسد یا باید منتظر «سال‌های آینده» باشیم.

اجرای 300 پروژه و اشتغال‌زایی برای یکهزار نفر

همه وعده‌ها که نباید محقق‌نشده باقی بماند! وقتی وعده‌های محقق‌نشده را احصاء می‌کردیم، به خبری درباره پروژه بزرگ بنیاد برکت در گرمسار و آرادان برخورد کردیم که از اعداد و ارقامش چنین به نظر می‌رسید که محقق نشده باشد! در نهم شهریورماه سال جاری، روابط عمومی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبری را منتشر کرد مبنی بر این که «در ادامه‌‌ ایجاد نهضت اشتغال‌زایی و تحقق سیاست‌های ابلاغی ستاد اجرایی در رفع محرومیت، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌‌ عادلانه‌‌ امکانات و فرصت‌ها در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور، ۳۰۰ پروژه‌ اشتغال‌زایی در قالب طرح اجتماع‌محور «سحاب»‌(سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) با ظرفیت ایجاد یک‌هزار شغل در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود. بر اساس این گزارش، این تعداد طرح اشتغال‌زایی به‌طور مشخص در ۱۰۰ روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان به عنوان نقاط هدف ایجاد اشتغال بنیاد برکت تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.»

ارتباط خبرنگار مرآت با مجید مشایخی، مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سمنان، منجر به گفتگو با روابط‌‌عمومی بنیاد برکت در تهران شد و در نهایت مشخص شد که این پروژه‌ها صددرصد اجرایی شده است.

همه عدم پاسخگویی‌ها در یک قاب

پی‌نوشت: علاوه بر این وعده‌ها، رسانه‌های استان نیز مطالبات فراوانی را خطاب به مسئولان مطرح کردند که علی‌العموم با بی‌پاسخی مواجه شدند! مرآت از دی‌ماه سال جاری بارها برای گفتگو با سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان درخواست کرده است؛ طی یک‌ماه گذشته بارها از مسئولان شرکت آبفای شهری درخواست گفتگو کرده است؛ بارها از ریاست شورای شهر سمنان خواسته است که به سکوت حدودا 700 روزه خود در قبال رسانه‌ها پایان دهد؛ چندین مطلب حاوی نقد و درخواست از شهرداری سمنان انتشار داده است و دریغ از حتی یک مورد پاسخگویی؛ در برخی موارد، مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی را خطاب قرار داده است و اگرچه مدیران ارشد آن عذر خود را برای برخی خلف وعده‌ها، به طور شخصی با خبرنگاران مرآت در میان گذاشته‌اند اما هرگز حاضر نشده‌اند که از افکار عمومی پوزش بطلبند. پاره‌ای از پرسش‌ها از اداره‌کل منابع طبیعی نیز مدت‌هاست که بی‌پاسخ مانده است؛ از جمله آن که طی یک دهه گذشته چند میلیون اصله نهال در سراسر استان غرس شده است؟(تعویق در پاسخگویی به این پرسش‌ها البته ظاهرا به دلیل بیماری مسئول مربوطه صورت گرفته است)

تمشک طلایی غیرپاسخگوترین نهاد!

با این همه، در میان این حجم از عدم پاسخگویی، امسال باید تمشک طلایی غیرپاسخگوترین نهادها و افراد را به مدیریت شهری سمنان و مشخصا رئیس شورای شهر و شهردار سمنان اعطا کرد که سبک جدیدی را حوزه پاسخگویی ابداع کرده است! باز هم باید تکرار کرد: می‌توان امیدوار بود که در سال 99 این رویه‌های ناصواب تغییر کند؛ آدمی به امید زنده است!

انتهای پیام/

,

در پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان کی به روی مردم گشوده می‌شود؟

در نوزدهم تیرماه سال 1398، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که محوطه‌سازی مجموعه فرهنگی پارک‌موزه دفاع مقدس به انجام رسیده است، از افتتاح کامل این پروژه تا پایان سال 1398 خبر داده بود. مدیرعامل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز این خبر را یک‌روز پیش از مدیرکل استانی خودمان اعلام کرده و گفته بود که افتتاح 10 موزه دفاع مقدس در استان‌ها تا پایان امسال در زمره برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قرار دارد و سمنان یکی از این استان‌ها محسوب می‌شود.

سرهنگ سلامی در دی‌ماه سال جاری نیز پیشرفت فیزیکی پارک‌موزه را 90 درصد اعلام کرد و گفت که نصب تجهیزات برقی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان با همکاری شهرداری سمنان انجام می‌شود و 2 میلیارد تومان هزینه دارد.

اکنون سرهنگ سلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت می‌گوید:«کار عمرانی ساختمان اصلی به مساحت 4 هزار مترمربع به پایان رسیده است و فاز بعدی، موزه‌آرایی است. بخشی از تجهیزات موزه‌آرایی باید خریداری و بخشی باید ساخته شود. برای موزه‌آرایی یک قرارداد یک میلیارد تومانی با هنرمندان منعقد شده است. امیدواریم در هفته دفاع مقدس در پارک‌موزه به روی مردم گشوده شود.»

کمبود بودجه؛ متهم ردیف‌اول عدم افتتاح زمین مینی‌گلف!

در روز دوم آذرماه، ترحمی، رئیس هیأت گلف استان سمنان از احداث یک زمین مینی‌گلف در استان تا اواخر سال جاری خبر داده بود. به گفته ترحمی، اولین مرحله از ساخت این زمین با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان تا پایان سال انجام و زمین مذکور افتتاح می‌شود. این که چرا این زمین آماده افتتاح نشد، سوال خبرنگار ما از رئیس هیأت گلف استان بود. آقای ترحمی در گفتگو با خبرنگار مرآت می‌گوید احداث زمین مینی‌گلف از بخش چمن مصنوعی به بعد مسکوت ماند؛ چون سال گذشته در همین ایام، دو مدیر عوض کردیم؛ اکنون نیز روال کار به واسطه کمبود بودجه به تعویق افتاده است.»

رکوردزنی شهرداری در مسابقه عدم تحقق بودجه!/ نرود میخ آهنین در سنگ

در حالی که کارشناسان، رسانه‌ها و مقامات استان بارها نسبت به عواقب تصویب بودجه بادکنکی شهرداری سمنان هشدار داده بودند اما رئیس شورای شهر و 4 عضو دیگر شورا از آن دفاع کردند تا در نهایت عدم تحقق بودجه در سال 98 رکورد بزند! بودجه 98 مطابق قانون باید تابعی از میزان تحقق بودجه 97 می‌بود و رشد جهشی آن نسبت به بودجه 97 آشکارا غیرمنطقی بود.

حدود 8 ماه پس از انتقادات رسانه‌ای به بودجه 98، سخن منتقدان عملا راستی‌آزمایی شد و انحراف بودجه 75 درصدی در بودجه شهرداری سمنان تا نیمه نخست سال جاری، رکورد انحراف بودجه شهرداری در دهه جاری را شکست! با این وجود محمد همتی عضو شورای اسلامی شهر سمنان در اواخر آبان‌ماه با خبرنگاران دو رسانه مرآت و فارس به گفتگو نشست و گفت:«حالا می‌بینید که بودجه 98 محقق خواهد شد!»

وعده همتی اما مثل بسیاری از وعده‌های مدیریت شهری محقق نشد! جالب این که شورا و شهرداری به جای عبرت آموختن از آن‌چه که به واسطه تصویب غیرکارشناسی بودجه بر سر «مدیریت» آوردند، بودجه 99 را نه تنها کاهش ندادند، بلکه افزایش هم دادند تا مصداقی نوین برای ضرب‌المثل «نرود میخ آهنین در سنگ» باشند!

سرما و کرونا، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد را به تعویق انداختند!

محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان سمنان در بیست‌ودومین روز از تیرماه امسال در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا، اعلام کرده بود که با تخصیص اعتبارات، تصفیه‌خانه شهمیرزاد، تا هفته دولت در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد. این اتفاق نیفتاد تا طاهری در نخستین روز از دهه فجر امسال، در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات ابراز امیدواری کند که پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد تا پایان سال جاری تکمیل شود و با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری برسد.

پیش از طاهری، محبعلی، یکی از معاونان وی در جریان بازدیدی از تصفیه‌خانه شهمیرزاد اعتبار این پروژه را 11 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرده بود که این پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری برسد! طاهری در پاسخ به پیگیری خبرنگار مرآت در این خصوص، چنین پاسخ می‌دهد:«عملیات اجرایی کار به اتمام رسیده، منتها لازمه بهره‌برداری از این پروژه، نصب انشعاب در شهمیرزاد است که سرما و کرونا و عوامل دیگر سبب شد که ما نتوانیم نصب انشعاب را با سرعتی که مدنظرمان بود به انجام برسانیم. ان‌شاءالله از ابتدای سال جاری، اولویت ما نصب این انشعابات خواهد بود تا بتوانیم پساب فاضلاب را به تصفیه‌خانه منتقل کنیم و عملیات بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آغاز شود.»

از فرصت استفاده می‌کنیم و یک سوال دیگر را نیز از مدیرعامل محترم شرکت آبفای شهری استان می‌پرسیم. ایشان در سال گذشته اعلام کرده بودند که موافقت‌نامه برای سرمایه‌گذاری 9 میلیاردی در طرح هیدروپاور در مسیر خط انتقال آب چشمه روزیه به سمنان اخذ شده است؛ این طرح دقیقا به کجا رسید؟

98 هم گذشت؛ کاروانسرا هنوز در حبس!

سال 98 هم گذشت و زندان سمنان آزاد نشد! فرماندار سمنان در دی‌ماه سال گذشته اعلام کرده بود که زندان جدید سمنان تا اوایل سال 98 آماده‌ بهره‌برداری است و کاروانسرای مرکزی شهر سمنان پس از چهل سال آزاد می‌شود! اواخر فروردین‌ماه هم فخری، معاون استاندار سمنان ابراز امیدواری کرد که زندان سمنان تا پایان خردادماه به مکان جدید منتقل شود.

در هفته آخر آبان‌ماه احمد همتی، نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه رسما اعلام کرد که زندان سمنان تا چند روز آینده آزاد می‌شود! اما خب این چند روز به چند ماه تبدیل شد! سیدمسعود سیادتی، رئیس شورای شهر سمنان نیز در بیست‌و‌یکم دی‌ماه در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا، ضمن بیان این مطلب که کاروانسرای شاه‌عباسی به گذرگاه فرهنگی شهر پیوند می‌خورد، ابراز امیدواری کرده بود که آزادسازی و انتقال زندان مرکزی سمنان به محل جدید تا اواخر بهمن‌ماه 98 انجام شود!

فخری، معاون استاندار سمنان نیز هشت‌ماه پس از وعده فروردین‌ماه، این‌بار در دی‌ماه، بر ضرورت تسریع در تکمیل زندان تأکید و از فرصت‌سوزی‌ در تکمیل برخی پروژه‌ها انتقاد کرد. وی از پیمانکار پروژه ساخت زندان جدید و مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی استان خواسته بود روند اجرایی پروژه را به صورت هفتگی به استانداری سمنان گزارش کنند! درخواستی که در نهایت به آزادسازی زندان در سال 98 منجر نشد.

تکمیل پروژه تعریض مسیر ایوانکی به سردره به تعویق افتاد

در شانزدهم دی‌ماه سال جاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفتگو با خبرنگار مرآت، تکمیل پروژه تعریض جاده ایوانکی به سردره را از جمله‌ مهم‌ترین پروژه‌های تحت مدیریت اداره متبوع خود عنوان و ابراز امیدواری کرد که آسفالت‌ریزی در این مسیر تا پایان سال جاری به انجام برسد. اکنون مدیر روابط عمومی این اداره‌کل اعلام می‌کند که این پروژه 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سه‌ماهه نخست سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

چقدر از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی محقق شد؟

«تلاش می‌کنیم که تعهد اشتغال را تا پایان سال 100 درصد محقق کنیم.» این وعده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار مرآت است که در اوایل مهرماه امسال بیان شده. تعهد اشتغال استان 10 هزار و 603 شغل بوده که تا نیمه نخست سال، 30 درصد از آن محقق شده بود. غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیش‌تر از دستگاه‌های اجرایی خواسته بود که ضمن جبران این عقب‌ماندگی، تا پایان سال سهم تعهد اشتغال استان را صددرصد محقق کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البته در 28 خردادماه امسال، اعلام کرده بود که 78 درصد از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی محقق شده است؛ قاعدتا مقصود مدیرکل کار، 78 درصد از سهم سه‌ماهه نخست سال بوده است. پیگیری خبرنگار مرآت برای اطلاع از میزان تحقق اشتغال تا پایان سال نتیجه‌ای به دنبال نداشت اما باید دید اداره‌کل کار و دیگر دستگاه‌های اجرایی توانسته‌اند در سال جاری به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند؟

پروژه پیاده‌راه‌سازی در خیابان امام چندساله شد؟

محمد زحمتکش، عضو شورای شهر سمنان در نیمه مهرماه در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرده بود که عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان امام(ره) از پانزدهم مهرماه آغاز و پیش‌بینی می‌شود این طرح مهم عمرانی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. وی گفته بود سه میلیارد ریال برای ساخت پیاده‌راه خیابان امام خمینی(ره) اختصاص یافته است. شورا البته پیش‌تر هم نشان داده بود که در پیش‌بینی چندان دقیق نیست!

تلاش خبرنگار مرآت برای گفتگو با محمد زحمتکش، عضو شورای اسلامی شهر، پس از تماس‌های مکرر بی‌نتیجه ماند. اما شایان ذکر است که به رغم اظهارات زحمتکش، مسعود میرشریفی، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان در سی‌ام دی‌ماه اعلام کرد که «قرار بود پروژه پیاده‌راه‌سازی در خیابان امام در نیمه دوم سال 98 به انجام برسد اما این کار به دلایلی به تعویق افتاد و این طرح از بهار سال آینده اجرایی می‌شود.»

بماند که اصل این پروژه مربوط به بیش از 3 سال قبل است!

بیماران مهدیشهری منتظر بمانید!

امسال قرار بود بیمارستان مهدیشهر در شهریورماه به بهره‌برداری برسد؛ بیمارستانی که مدت‌های طولانی است مردم در انتظار افتتاح آن هستند! این خبری بود که فرماندار سابق مهدیشهر در سال 97 اعلام کرده بود. بیش از 5 سال قبل، ایسنا تیتر زده بود که «بیمارستان مهدیشهر طلسم شده است!» و حالا باید گفت که بیمارستان مهدیشهر واقعا طلسم شده است!

در مهرماه سال 93 نیز سقائیان، امام جمعه موقت مهدی‌شهر در خبری گفته بود که سیاسی‌کاری در تکمیل بیمارستان ولی‌عصر(عج) مهدی‌شهر مشهود است! ساخت این بیمارستان از این جهت اهمیت دارد که مردم مهدیشهر، شهمیرزاد، درجزین و روستاهای جنوب مازندران می‌توانند از این بیمارستان بهره‌مند شوند. باید دید در سال 99 طلسم ساخت این بیمارستان خواهد شکست یا خیر!

میقانی فرماندار مهدیشهر در نیمه اسفندماه اعلام کرده است که بیمارستان 85 تختخوابی مهدیشهر نهایتا باید تا هفته دولت سال 99 به بهره‌برداری برسد. امیدواریم که انتظارهای چندین‌ساله در سال آتی به پایان برسد!

افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی؛ سال آتی یا سال‌های آتی؟

در یازدهم اسفندماه سال 97 نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دیدار با یکی از مشاورین وزیر بهداشت اعلام کرد که پروژه احداث بیمارستان سوانح سوختگی در سال 1398 به بهره‌برداری خواهد رسید. اما در دوم شهریورماه امسال، دانایی اعلام کرد که این بیمارستان تا پایان سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید. البته شادنوش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پانزدهم مردادماه سال 96، در نشست با خبرنگاران اعلام کرده بود که این بیمارستان در خردادماه 97 افتتاح خواهد شد.

وی در اردیبهشت‌ماه سال 97 البته این بازه را وسیع‌تر کرد و اعلام کرد که این بیمارستان تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد. در یکی از آخرین اظهارنظرها درباره این بیمارستان در ششم بهمن‌ماه احمد همتی، نماینده سمنان و مهدیشهر و سرخه، ابراز امیدواری کرده بود که این بیمارستان و نیز بیمارستان مهدیشهر در «سال‌های آینده» به بهره‌برداری برسد.

باید دید امیدها برای افتتاح بیمارستان‌های مهدیشهر و سوانح سوختگی در سال 99 به سرانجام می‌رسد یا باید منتظر «سال‌های آینده» باشیم.

اجرای 300 پروژه و اشتغال‌زایی برای یکهزار نفر

همه وعده‌ها که نباید محقق‌نشده باقی بماند! وقتی وعده‌های محقق‌نشده را احصاء می‌کردیم، به خبری درباره پروژه بزرگ بنیاد برکت در گرمسار و آرادان برخورد کردیم که از اعداد و ارقامش چنین به نظر می‌رسید که محقق نشده باشد! در نهم شهریورماه سال جاری، روابط عمومی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبری را منتشر کرد مبنی بر این که «در ادامه‌‌ ایجاد نهضت اشتغال‌زایی و تحقق سیاست‌های ابلاغی ستاد اجرایی در رفع محرومیت، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌‌ عادلانه‌‌ امکانات و فرصت‌ها در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور، ۳۰۰ پروژه‌ اشتغال‌زایی در قالب طرح اجتماع‌محور «سحاب»‌(سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) با ظرفیت ایجاد یک‌هزار شغل در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود. بر اساس این گزارش، این تعداد طرح اشتغال‌زایی به‌طور مشخص در ۱۰۰ روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان به عنوان نقاط هدف ایجاد اشتغال بنیاد برکت تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.»

ارتباط خبرنگار مرآت با مجید مشایخی، مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سمنان، منجر به گفتگو با روابط‌‌عمومی بنیاد برکت در تهران شد و در نهایت مشخص شد که این پروژه‌ها صددرصد اجرایی شده است.

همه عدم پاسخگویی‌ها در یک قاب

پی‌نوشت: علاوه بر این وعده‌ها، رسانه‌های استان نیز مطالبات فراوانی را خطاب به مسئولان مطرح کردند که علی‌العموم با بی‌پاسخی مواجه شدند! مرآت از دی‌ماه سال جاری بارها برای گفتگو با سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان درخواست کرده است؛ طی یک‌ماه گذشته بارها از مسئولان شرکت آبفای شهری درخواست گفتگو کرده است؛ بارها از ریاست شورای شهر سمنان خواسته است که به سکوت حدودا 700 روزه خود در قبال رسانه‌ها پایان دهد؛ چندین مطلب حاوی نقد و درخواست از شهرداری سمنان انتشار داده است و دریغ از حتی یک مورد پاسخگویی؛ در برخی موارد، مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی را خطاب قرار داده است و اگرچه مدیران ارشد آن عذر خود را برای برخی خلف وعده‌ها، به طور شخصی با خبرنگاران مرآت در میان گذاشته‌اند اما هرگز حاضر نشده‌اند که از افکار عمومی پوزش بطلبند. پاره‌ای از پرسش‌ها از اداره‌کل منابع طبیعی نیز مدت‌هاست که بی‌پاسخ مانده است؛ از جمله آن که طی یک دهه گذشته چند میلیون اصله نهال در سراسر استان غرس شده است؟(تعویق در پاسخگویی به این پرسش‌ها البته ظاهرا به دلیل بیماری مسئول مربوطه صورت گرفته است)

تمشک طلایی غیرپاسخگوترین نهاد!

با این همه، در میان این حجم از عدم پاسخگویی، امسال باید تمشک طلایی غیرپاسخگوترین نهادها و افراد را به مدیریت شهری سمنان و مشخصا رئیس شورای شهر و شهردار سمنان اعطا کرد که سبک جدیدی را حوزه پاسخگویی ابداع کرده است! باز هم باید تکرار کرد: می‌توان امیدوار بود که در سال 99 این رویه‌های ناصواب تغییر کند؛ آدمی به امید زنده است!

انتهای پیام/

,

در پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان کی به روی مردم گشوده می‌شود؟

در نوزدهم تیرماه سال 1398، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که محوطه‌سازی مجموعه فرهنگی پارک‌موزه دفاع مقدس به انجام رسیده است، از افتتاح کامل این پروژه تا پایان سال 1398 خبر داده بود. مدیرعامل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز این خبر را یک‌روز پیش از مدیرکل استانی خودمان اعلام کرده و گفته بود که افتتاح 10 موزه دفاع مقدس در استان‌ها تا پایان امسال در زمره برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قرار دارد و سمنان یکی از این استان‌ها محسوب می‌شود.

سرهنگ سلامی در دی‌ماه سال جاری نیز پیشرفت فیزیکی پارک‌موزه را 90 درصد اعلام کرد و گفت که نصب تجهیزات برقی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان با همکاری شهرداری سمنان انجام می‌شود و 2 میلیارد تومان هزینه دارد.

اکنون سرهنگ سلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت می‌گوید:«کار عمرانی ساختمان اصلی به مساحت 4 هزار مترمربع به پایان رسیده است و فاز بعدی، موزه‌آرایی است. بخشی از تجهیزات موزه‌آرایی باید خریداری و بخشی باید ساخته شود. برای موزه‌آرایی یک قرارداد یک میلیارد تومانی با هنرمندان منعقد شده است. امیدواریم در هفته دفاع مقدس در پارک‌موزه به روی مردم گشوده شود.»

کمبود بودجه؛ متهم ردیف‌اول عدم افتتاح زمین مینی‌گلف!

در روز دوم آذرماه، ترحمی، رئیس هیأت گلف استان سمنان از احداث یک زمین مینی‌گلف در استان تا اواخر سال جاری خبر داده بود. به گفته ترحمی، اولین مرحله از ساخت این زمین با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان تا پایان سال انجام و زمین مذکور افتتاح می‌شود. این که چرا این زمین آماده افتتاح نشد، سوال خبرنگار ما از رئیس هیأت گلف استان بود. آقای ترحمی در گفتگو با خبرنگار مرآت می‌گوید احداث زمین مینی‌گلف از بخش چمن مصنوعی به بعد مسکوت ماند؛ چون سال گذشته در همین ایام، دو مدیر عوض کردیم؛ اکنون نیز روال کار به واسطه کمبود بودجه به تعویق افتاده است.»

رکوردزنی شهرداری در مسابقه عدم تحقق بودجه!/ نرود میخ آهنین در سنگ

در حالی که کارشناسان، رسانه‌ها و مقامات استان بارها نسبت به عواقب تصویب بودجه بادکنکی شهرداری سمنان هشدار داده بودند اما رئیس شورای شهر و 4 عضو دیگر شورا از آن دفاع کردند تا در نهایت عدم تحقق بودجه در سال 98 رکورد بزند! بودجه 98 مطابق قانون باید تابعی از میزان تحقق بودجه 97 می‌بود و رشد جهشی آن نسبت به بودجه 97 آشکارا غیرمنطقی بود.

حدود 8 ماه پس از انتقادات رسانه‌ای به بودجه 98، سخن منتقدان عملا راستی‌آزمایی شد و انحراف بودجه 75 درصدی در بودجه شهرداری سمنان تا نیمه نخست سال جاری، رکورد انحراف بودجه شهرداری در دهه جاری را شکست! با این وجود محمد همتی عضو شورای اسلامی شهر سمنان در اواخر آبان‌ماه با خبرنگاران دو رسانه مرآت و فارس به گفتگو نشست و گفت:«حالا می‌بینید که بودجه 98 محقق خواهد شد!»

وعده همتی اما مثل بسیاری از وعده‌های مدیریت شهری محقق نشد! جالب این که شورا و شهرداری به جای عبرت آموختن از آن‌چه که به واسطه تصویب غیرکارشناسی بودجه بر سر «مدیریت» آوردند، بودجه 99 را نه تنها کاهش ندادند، بلکه افزایش هم دادند تا مصداقی نوین برای ضرب‌المثل «نرود میخ آهنین در سنگ» باشند!

سرما و کرونا، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد را به تعویق انداختند!

محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان سمنان در بیست‌ودومین روز از تیرماه امسال در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا، اعلام کرده بود که با تخصیص اعتبارات، تصفیه‌خانه شهمیرزاد، تا هفته دولت در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد. این اتفاق نیفتاد تا طاهری در نخستین روز از دهه فجر امسال، در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات ابراز امیدواری کند که پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد تا پایان سال جاری تکمیل شود و با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری برسد.

پیش از طاهری، محبعلی، یکی از معاونان وی در جریان بازدیدی از تصفیه‌خانه شهمیرزاد اعتبار این پروژه را 11 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرده بود که این پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری برسد! طاهری در پاسخ به پیگیری خبرنگار مرآت در این خصوص، چنین پاسخ می‌دهد:«عملیات اجرایی کار به اتمام رسیده، منتها لازمه بهره‌برداری از این پروژه، نصب انشعاب در شهمیرزاد است که سرما و کرونا و عوامل دیگر سبب شد که ما نتوانیم نصب انشعاب را با سرعتی که مدنظرمان بود به انجام برسانیم. ان‌شاءالله از ابتدای سال جاری، اولویت ما نصب این انشعابات خواهد بود تا بتوانیم پساب فاضلاب را به تصفیه‌خانه منتقل کنیم و عملیات بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آغاز شود.»

از فرصت استفاده می‌کنیم و یک سوال دیگر را نیز از مدیرعامل محترم شرکت آبفای شهری استان می‌پرسیم. ایشان در سال گذشته اعلام کرده بودند که موافقت‌نامه برای سرمایه‌گذاری 9 میلیاردی در طرح هیدروپاور در مسیر خط انتقال آب چشمه روزیه به سمنان اخذ شده است؛ این طرح دقیقا به کجا رسید؟

98 هم گذشت؛ کاروانسرا هنوز در حبس!

سال 98 هم گذشت و زندان سمنان آزاد نشد! فرماندار سمنان در دی‌ماه سال گذشته اعلام کرده بود که زندان جدید سمنان تا اوایل سال 98 آماده‌ بهره‌برداری است و کاروانسرای مرکزی شهر سمنان پس از چهل سال آزاد می‌شود! اواخر فروردین‌ماه هم فخری، معاون استاندار سمنان ابراز امیدواری کرد که زندان سمنان تا پایان خردادماه به مکان جدید منتقل شود.

در هفته آخر آبان‌ماه احمد همتی، نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه رسما اعلام کرد که زندان سمنان تا چند روز آینده آزاد می‌شود! اما خب این چند روز به چند ماه تبدیل شد! سیدمسعود سیادتی، رئیس شورای شهر سمنان نیز در بیست‌و‌یکم دی‌ماه در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا، ضمن بیان این مطلب که کاروانسرای شاه‌عباسی به گذرگاه فرهنگی شهر پیوند می‌خورد، ابراز امیدواری کرده بود که آزادسازی و انتقال زندان مرکزی سمنان به محل جدید تا اواخر بهمن‌ماه 98 انجام شود!

فخری، معاون استاندار سمنان نیز هشت‌ماه پس از وعده فروردین‌ماه، این‌بار در دی‌ماه، بر ضرورت تسریع در تکمیل زندان تأکید و از فرصت‌سوزی‌ در تکمیل برخی پروژه‌ها انتقاد کرد. وی از پیمانکار پروژه ساخت زندان جدید و مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی استان خواسته بود روند اجرایی پروژه را به صورت هفتگی به استانداری سمنان گزارش کنند! درخواستی که در نهایت به آزادسازی زندان در سال 98 منجر نشد.

تکمیل پروژه تعریض مسیر ایوانکی به سردره به تعویق افتاد

در شانزدهم دی‌ماه سال جاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفتگو با خبرنگار مرآت، تکمیل پروژه تعریض جاده ایوانکی به سردره را از جمله‌ مهم‌ترین پروژه‌های تحت مدیریت اداره متبوع خود عنوان و ابراز امیدواری کرد که آسفالت‌ریزی در این مسیر تا پایان سال جاری به انجام برسد. اکنون مدیر روابط عمومی این اداره‌کل اعلام می‌کند که این پروژه 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سه‌ماهه نخست سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

چقدر از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی محقق شد؟

«تلاش می‌کنیم که تعهد اشتغال را تا پایان سال 100 درصد محقق کنیم.» این وعده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار مرآت است که در اوایل مهرماه امسال بیان شده. تعهد اشتغال استان 10 هزار و 603 شغل بوده که تا نیمه نخست سال، 30 درصد از آن محقق شده بود. غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیش‌تر از دستگاه‌های اجرایی خواسته بود که ضمن جبران این عقب‌ماندگی، تا پایان سال سهم تعهد اشتغال استان را صددرصد محقق کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البته در 28 خردادماه امسال، اعلام کرده بود که 78 درصد از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی محقق شده است؛ قاعدتا مقصود مدیرکل کار، 78 درصد از سهم سه‌ماهه نخست سال بوده است. پیگیری خبرنگار مرآت برای اطلاع از میزان تحقق اشتغال تا پایان سال نتیجه‌ای به دنبال نداشت اما باید دید اداره‌کل کار و دیگر دستگاه‌های اجرایی توانسته‌اند در سال جاری به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند؟

پروژه پیاده‌راه‌سازی در خیابان امام چندساله شد؟

محمد زحمتکش، عضو شورای شهر سمنان در نیمه مهرماه در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرده بود که عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان امام(ره) از پانزدهم مهرماه آغاز و پیش‌بینی می‌شود این طرح مهم عمرانی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. وی گفته بود سه میلیارد ریال برای ساخت پیاده‌راه خیابان امام خمینی(ره) اختصاص یافته است. شورا البته پیش‌تر هم نشان داده بود که در پیش‌بینی چندان دقیق نیست!

تلاش خبرنگار مرآت برای گفتگو با محمد زحمتکش، عضو شورای اسلامی شهر، پس از تماس‌های مکرر بی‌نتیجه ماند. اما شایان ذکر است که به رغم اظهارات زحمتکش، مسعود میرشریفی، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان در سی‌ام دی‌ماه اعلام کرد که «قرار بود پروژه پیاده‌راه‌سازی در خیابان امام در نیمه دوم سال 98 به انجام برسد اما این کار به دلایلی به تعویق افتاد و این طرح از بهار سال آینده اجرایی می‌شود.»

بماند که اصل این پروژه مربوط به بیش از 3 سال قبل است!

بیماران مهدیشهری منتظر بمانید!

امسال قرار بود بیمارستان مهدیشهر در شهریورماه به بهره‌برداری برسد؛ بیمارستانی که مدت‌های طولانی است مردم در انتظار افتتاح آن هستند! این خبری بود که فرماندار سابق مهدیشهر در سال 97 اعلام کرده بود. بیش از 5 سال قبل، ایسنا تیتر زده بود که «بیمارستان مهدیشهر طلسم شده است!» و حالا باید گفت که بیمارستان مهدیشهر واقعا طلسم شده است!

در مهرماه سال 93 نیز سقائیان، امام جمعه موقت مهدی‌شهر در خبری گفته بود که سیاسی‌کاری در تکمیل بیمارستان ولی‌عصر(عج) مهدی‌شهر مشهود است! ساخت این بیمارستان از این جهت اهمیت دارد که مردم مهدیشهر، شهمیرزاد، درجزین و روستاهای جنوب مازندران می‌توانند از این بیمارستان بهره‌مند شوند. باید دید در سال 99 طلسم ساخت این بیمارستان خواهد شکست یا خیر!

میقانی فرماندار مهدیشهر در نیمه اسفندماه اعلام کرده است که بیمارستان 85 تختخوابی مهدیشهر نهایتا باید تا هفته دولت سال 99 به بهره‌برداری برسد. امیدواریم که انتظارهای چندین‌ساله در سال آتی به پایان برسد!

افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی؛ سال آتی یا سال‌های آتی؟

در یازدهم اسفندماه سال 97 نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دیدار با یکی از مشاورین وزیر بهداشت اعلام کرد که پروژه احداث بیمارستان سوانح سوختگی در سال 1398 به بهره‌برداری خواهد رسید. اما در دوم شهریورماه امسال، دانایی اعلام کرد که این بیمارستان تا پایان سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید. البته شادنوش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پانزدهم مردادماه سال 96، در نشست با خبرنگاران اعلام کرده بود که این بیمارستان در خردادماه 97 افتتاح خواهد شد.

وی در اردیبهشت‌ماه سال 97 البته این بازه را وسیع‌تر کرد و اعلام کرد که این بیمارستان تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد. در یکی از آخرین اظهارنظرها درباره این بیمارستان در ششم بهمن‌ماه احمد همتی، نماینده سمنان و مهدیشهر و سرخه، ابراز امیدواری کرده بود که این بیمارستان و نیز بیمارستان مهدیشهر در «سال‌های آینده» به بهره‌برداری برسد.

باید دید امیدها برای افتتاح بیمارستان‌های مهدیشهر و سوانح سوختگی در سال 99 به سرانجام می‌رسد یا باید منتظر «سال‌های آینده» باشیم.

اجرای 300 پروژه و اشتغال‌زایی برای یکهزار نفر

همه وعده‌ها که نباید محقق‌نشده باقی بماند! وقتی وعده‌های محقق‌نشده را احصاء می‌کردیم، به خبری درباره پروژه بزرگ بنیاد برکت در گرمسار و آرادان برخورد کردیم که از اعداد و ارقامش چنین به نظر می‌رسید که محقق نشده باشد! در نهم شهریورماه سال جاری، روابط عمومی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبری را منتشر کرد مبنی بر این که «در ادامه‌‌ ایجاد نهضت اشتغال‌زایی و تحقق سیاست‌های ابلاغی ستاد اجرایی در رفع محرومیت، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌‌ عادلانه‌‌ امکانات و فرصت‌ها در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور، ۳۰۰ پروژه‌ اشتغال‌زایی در قالب طرح اجتماع‌محور «سحاب»‌(سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) با ظرفیت ایجاد یک‌هزار شغل در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود. بر اساس این گزارش، این تعداد طرح اشتغال‌زایی به‌طور مشخص در ۱۰۰ روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان به عنوان نقاط هدف ایجاد اشتغال بنیاد برکت تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.»

ارتباط خبرنگار مرآت با مجید مشایخی، مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سمنان، منجر به گفتگو با روابط‌‌عمومی بنیاد برکت در تهران شد و در نهایت مشخص شد که این پروژه‌ها صددرصد اجرایی شده است.

همه عدم پاسخگویی‌ها در یک قاب

پی‌نوشت: علاوه بر این وعده‌ها، رسانه‌های استان نیز مطالبات فراوانی را خطاب به مسئولان مطرح کردند که علی‌العموم با بی‌پاسخی مواجه شدند! مرآت از دی‌ماه سال جاری بارها برای گفتگو با سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان درخواست کرده است؛ طی یک‌ماه گذشته بارها از مسئولان شرکت آبفای شهری درخواست گفتگو کرده است؛ بارها از ریاست شورای شهر سمنان خواسته است که به سکوت حدودا 700 روزه خود در قبال رسانه‌ها پایان دهد؛ چندین مطلب حاوی نقد و درخواست از شهرداری سمنان انتشار داده است و دریغ از حتی یک مورد پاسخگویی؛ در برخی موارد، مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی را خطاب قرار داده است و اگرچه مدیران ارشد آن عذر خود را برای برخی خلف وعده‌ها، به طور شخصی با خبرنگاران مرآت در میان گذاشته‌اند اما هرگز حاضر نشده‌اند که از افکار عمومی پوزش بطلبند. پاره‌ای از پرسش‌ها از اداره‌کل منابع طبیعی نیز مدت‌هاست که بی‌پاسخ مانده است؛ از جمله آن که طی یک دهه گذشته چند میلیون اصله نهال در سراسر استان غرس شده است؟(تعویق در پاسخگویی به این پرسش‌ها البته ظاهرا به دلیل بیماری مسئول مربوطه صورت گرفته است)

تمشک طلایی غیرپاسخگوترین نهاد!

با این همه، در میان این حجم از عدم پاسخگویی، امسال باید تمشک طلایی غیرپاسخگوترین نهادها و افراد را به مدیریت شهری سمنان و مشخصا رئیس شورای شهر و شهردار سمنان اعطا کرد که سبک جدیدی را حوزه پاسخگویی ابداع کرده است! باز هم باید تکرار کرد: می‌توان امیدوار بود که در سال 99 این رویه‌های ناصواب تغییر کند؛ آدمی به امید زنده است!

انتهای پیام/

,

در پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان کی به روی مردم گشوده می‌شود؟

, در پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان کی به روی مردم گشوده می‌شود؟, در پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان کی به روی مردم گشوده می‌شود؟,

در نوزدهم تیرماه سال 1398، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که محوطه‌سازی مجموعه فرهنگی پارک‌موزه دفاع مقدس به انجام رسیده است، از افتتاح کامل این پروژه تا پایان سال 1398 خبر داده بود. مدیرعامل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز این خبر را یک‌روز پیش از مدیرکل استانی خودمان اعلام کرده و گفته بود که افتتاح 10 موزه دفاع مقدس در استان‌ها تا پایان امسال در زمره برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قرار دارد و سمنان یکی از این استان‌ها محسوب می‌شود.

,

سرهنگ سلامی در دی‌ماه سال جاری نیز پیشرفت فیزیکی پارک‌موزه را 90 درصد اعلام کرد و گفت که نصب تجهیزات برقی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان با همکاری شهرداری سمنان انجام می‌شود و 2 میلیارد تومان هزینه دارد.

,

اکنون سرهنگ سلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت می‌گوید:«کار عمرانی ساختمان اصلی به مساحت 4 هزار مترمربع به پایان رسیده است و فاز بعدی، موزه‌آرایی است. بخشی از تجهیزات موزه‌آرایی باید خریداری و بخشی باید ساخته شود. برای موزه‌آرایی یک قرارداد یک میلیارد تومانی با هنرمندان منعقد شده است. امیدواریم در هفته دفاع مقدس در پارک‌موزه به روی مردم گشوده شود.»

,

کمبود بودجه؛ متهم ردیف‌اول عدم افتتاح زمین مینی‌گلف!

, کمبود بودجه؛ متهم ردیف‌اول عدم افتتاح زمین مینی‌گلف!, کمبود بودجه؛ متهم ردیف‌اول عدم افتتاح زمین مینی‌گلف!,

در روز دوم آذرماه، ترحمی، رئیس هیأت گلف استان سمنان از احداث یک زمین مینی‌گلف در استان تا اواخر سال جاری خبر داده بود. به گفته ترحمی، اولین مرحله از ساخت این زمین با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان تا پایان سال انجام و زمین مذکور افتتاح می‌شود. این که چرا این زمین آماده افتتاح نشد، سوال خبرنگار ما از رئیس هیأت گلف استان بود. آقای ترحمی در گفتگو با خبرنگار مرآت می‌گوید احداث زمین مینی‌گلف از بخش چمن مصنوعی به بعد مسکوت ماند؛ چون سال گذشته در همین ایام، دو مدیر عوض کردیم؛ اکنون نیز روال کار به واسطه کمبود بودجه به تعویق افتاده است.»

,

رکوردزنی شهرداری در مسابقه عدم تحقق بودجه!/ نرود میخ آهنین در سنگ

, رکوردزنی شهرداری در مسابقه عدم تحقق بودجه!/ نرود میخ آهنین در سنگ, رکوردزنی شهرداری در مسابقه عدم تحقق بودجه!/ نرود میخ آهنین در سنگ,

در حالی که کارشناسان، رسانه‌ها و مقامات استان بارها نسبت به عواقب تصویب بودجه بادکنکی شهرداری سمنان هشدار داده بودند اما رئیس شورای شهر و 4 عضو دیگر شورا از آن دفاع کردند تا در نهایت عدم تحقق بودجه در سال 98 رکورد بزند! بودجه 98 مطابق قانون باید تابعی از میزان تحقق بودجه 97 می‌بود و رشد جهشی آن نسبت به بودجه 97 آشکارا غیرمنطقی بود.

,

حدود 8 ماه پس از انتقادات رسانه‌ای به بودجه 98، سخن منتقدان عملا راستی‌آزمایی شد و انحراف بودجه 75 درصدی در بودجه شهرداری سمنان تا نیمه نخست سال جاری، رکورد انحراف بودجه شهرداری در دهه جاری را شکست! با این وجود محمد همتی عضو شورای اسلامی شهر سمنان در اواخر آبان‌ماه با خبرنگاران دو رسانه مرآت و فارس به گفتگو نشست و گفت:«حالا می‌بینید که بودجه 98 محقق خواهد شد!»

,

وعده همتی اما مثل بسیاری از وعده‌های مدیریت شهری محقق نشد! جالب این که شورا و شهرداری به جای عبرت آموختن از آن‌چه که به واسطه تصویب غیرکارشناسی بودجه بر سر «مدیریت» آوردند، بودجه 99 را نه تنها کاهش ندادند، بلکه افزایش هم دادند تا مصداقی نوین برای ضرب‌المثل «نرود میخ آهنین در سنگ» باشند!

,

سرما و کرونا، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد را به تعویق انداختند!

, سرما و کرونا، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد را به تعویق انداختند!, سرما و کرونا، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد را به تعویق انداختند!,

محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان سمنان در بیست‌ودومین روز از تیرماه امسال در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا، اعلام کرده بود که با تخصیص اعتبارات، تصفیه‌خانه شهمیرزاد، تا هفته دولت در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد. این اتفاق نیفتاد تا طاهری در نخستین روز از دهه فجر امسال، در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات ابراز امیدواری کند که پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد تا پایان سال جاری تکمیل شود و با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری برسد.

,

پیش از طاهری، محبعلی، یکی از معاونان وی در جریان بازدیدی از تصفیه‌خانه شهمیرزاد اعتبار این پروژه را 11 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرده بود که این پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری برسد! طاهری در پاسخ به پیگیری خبرنگار مرآت در این خصوص، چنین پاسخ می‌دهد:«عملیات اجرایی کار به اتمام رسیده، منتها لازمه بهره‌برداری از این پروژه، نصب انشعاب در شهمیرزاد است که سرما و کرونا و عوامل دیگر سبب شد که ما نتوانیم نصب انشعاب را با سرعتی که مدنظرمان بود به انجام برسانیم. ان‌شاءالله از ابتدای سال جاری، اولویت ما نصب این انشعابات خواهد بود تا بتوانیم پساب فاضلاب را به تصفیه‌خانه منتقل کنیم و عملیات بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آغاز شود.»

,

از فرصت استفاده می‌کنیم و یک سوال دیگر را نیز از مدیرعامل محترم شرکت آبفای شهری استان می‌پرسیم. ایشان در سال گذشته اعلام کرده بودند که موافقت‌نامه برای سرمایه‌گذاری 9 میلیاردی در طرح هیدروپاور در مسیر خط انتقال آب چشمه روزیه به سمنان اخذ شده است؛ این طرح دقیقا به کجا رسید؟

,

98 هم گذشت؛ کاروانسرا هنوز در حبس!

, 98 هم گذشت؛ کاروانسرا هنوز در حبس!, 98 هم گذشت؛ کاروانسرا هنوز در حبس!,

سال 98 هم گذشت و زندان سمنان آزاد نشد! فرماندار سمنان در دی‌ماه سال گذشته اعلام کرده بود که زندان جدید سمنان تا اوایل سال 98 آماده‌ بهره‌برداری است و کاروانسرای مرکزی شهر سمنان پس از چهل سال آزاد می‌شود! اواخر فروردین‌ماه هم فخری، معاون استاندار سمنان ابراز امیدواری کرد که زندان سمنان تا پایان خردادماه به مکان جدید منتقل شود.

,

در هفته آخر آبان‌ماه احمد همتی، نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه رسما اعلام کرد که زندان سمنان تا چند روز آینده آزاد می‌شود! اما خب این چند روز به چند ماه تبدیل شد! سیدمسعود سیادتی، رئیس شورای شهر سمنان نیز در بیست‌و‌یکم دی‌ماه در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا، ضمن بیان این مطلب که کاروانسرای شاه‌عباسی به گذرگاه فرهنگی شهر پیوند می‌خورد، ابراز امیدواری کرده بود که آزادسازی و انتقال زندان مرکزی سمنان به محل جدید تا اواخر بهمن‌ماه 98 انجام شود!

,

فخری، معاون استاندار سمنان نیز هشت‌ماه پس از وعده فروردین‌ماه، این‌بار در دی‌ماه، بر ضرورت تسریع در تکمیل زندان تأکید و از فرصت‌سوزی‌ در تکمیل برخی پروژه‌ها انتقاد کرد. وی از پیمانکار پروژه ساخت زندان جدید و مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی استان خواسته بود روند اجرایی پروژه را به صورت هفتگی به استانداری سمنان گزارش کنند! درخواستی که در نهایت به آزادسازی زندان در سال 98 منجر نشد.

,

تکمیل پروژه تعریض مسیر ایوانکی به سردره به تعویق افتاد

, تکمیل پروژه تعریض مسیر ایوانکی به سردره به تعویق افتاد , تکمیل پروژه تعریض مسیر ایوانکی به سردره به تعویق افتاد ,

در شانزدهم دی‌ماه سال جاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفتگو با خبرنگار مرآت، تکمیل پروژه تعریض جاده ایوانکی به سردره را از جمله‌ مهم‌ترین پروژه‌های تحت مدیریت اداره متبوع خود عنوان و ابراز امیدواری کرد که آسفالت‌ریزی در این مسیر تا پایان سال جاری به انجام برسد. اکنون مدیر روابط عمومی این اداره‌کل اعلام می‌کند که این پروژه 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سه‌ماهه نخست سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

چقدر از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی محقق شد؟

, چقدر از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی محقق شد؟, چقدر از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی محقق شد؟,

«تلاش می‌کنیم که تعهد اشتغال را تا پایان سال 100 درصد محقق کنیم.» این وعده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار مرآت است که در اوایل مهرماه امسال بیان شده. تعهد اشتغال استان 10 هزار و 603 شغل بوده که تا نیمه نخست سال، 30 درصد از آن محقق شده بود. غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیش‌تر از دستگاه‌های اجرایی خواسته بود که ضمن جبران این عقب‌ماندگی، تا پایان سال سهم تعهد اشتغال استان را صددرصد محقق کنند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البته در 28 خردادماه امسال، اعلام کرده بود که 78 درصد از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی محقق شده است؛ قاعدتا مقصود مدیرکل کار، 78 درصد از سهم سه‌ماهه نخست سال بوده است. پیگیری خبرنگار مرآت برای اطلاع از میزان تحقق اشتغال تا پایان سال نتیجه‌ای به دنبال نداشت اما باید دید اداره‌کل کار و دیگر دستگاه‌های اجرایی توانسته‌اند در سال جاری به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند؟

,

پروژه پیاده‌راه‌سازی در خیابان امام چندساله شد؟

, پروژه پیاده‌راه‌سازی در خیابان امام چندساله شد؟, پروژه پیاده‌راه‌سازی در خیابان امام چندساله شد؟,

محمد زحمتکش، عضو شورای شهر سمنان در نیمه مهرماه در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرده بود که عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان امام(ره) از پانزدهم مهرماه آغاز و پیش‌بینی می‌شود این طرح مهم عمرانی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. وی گفته بود سه میلیارد ریال برای ساخت پیاده‌راه خیابان امام خمینی(ره) اختصاص یافته است. شورا البته پیش‌تر هم نشان داده بود که در پیش‌بینی چندان دقیق نیست!

,

تلاش خبرنگار مرآت برای گفتگو با محمد زحمتکش، عضو شورای اسلامی شهر، پس از تماس‌های مکرر بی‌نتیجه ماند. اما شایان ذکر است که به رغم اظهارات زحمتکش، مسعود میرشریفی، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان در سی‌ام دی‌ماه اعلام کرد که «قرار بود پروژه پیاده‌راه‌سازی در خیابان امام در نیمه دوم سال 98 به انجام برسد اما این کار به دلایلی به تعویق افتاد و این طرح از بهار سال آینده اجرایی می‌شود.»

,

بماند که اصل این پروژه مربوط به بیش از 3 سال قبل است!

,

بیماران مهدیشهری منتظر بمانید!

, بیماران مهدیشهری منتظر بمانید!, بیماران مهدیشهری منتظر بمانید!,

امسال قرار بود بیمارستان مهدیشهر در شهریورماه به بهره‌برداری برسد؛ بیمارستانی که مدت‌های طولانی است مردم در انتظار افتتاح آن هستند! این خبری بود که فرماندار سابق مهدیشهر در سال 97 اعلام کرده بود. بیش از 5 سال قبل، ایسنا تیتر زده بود که «بیمارستان مهدیشهر طلسم شده است!» و حالا باید گفت که بیمارستان مهدیشهر واقعا طلسم شده است!

,

در مهرماه سال 93 نیز سقائیان، امام جمعه موقت مهدی‌شهر در خبری گفته بود که سیاسی‌کاری در تکمیل بیمارستان ولی‌عصر(عج) مهدی‌شهر مشهود است! ساخت این بیمارستان از این جهت اهمیت دارد که مردم مهدیشهر، شهمیرزاد، درجزین و روستاهای جنوب مازندران می‌توانند از این بیمارستان بهره‌مند شوند. باید دید در سال 99 طلسم ساخت این بیمارستان خواهد شکست یا خیر!

,

میقانی فرماندار مهدیشهر در نیمه اسفندماه اعلام کرده است که بیمارستان 85 تختخوابی مهدیشهر نهایتا باید تا هفته دولت سال 99 به بهره‌برداری برسد. امیدواریم که انتظارهای چندین‌ساله در سال آتی به پایان برسد!

,

افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی؛ سال آتی یا سال‌های آتی؟

, افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی؛ سال آتی یا سال‌های آتی؟, افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی؛ سال آتی یا سال‌های آتی؟,

در یازدهم اسفندماه سال 97 نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دیدار با یکی از مشاورین وزیر بهداشت اعلام کرد که پروژه احداث بیمارستان سوانح سوختگی در سال 1398 به بهره‌برداری خواهد رسید. اما در دوم شهریورماه امسال، دانایی اعلام کرد که این بیمارستان تا پایان سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید. البته شادنوش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پانزدهم مردادماه سال 96، در نشست با خبرنگاران اعلام کرده بود که این بیمارستان در خردادماه 97 افتتاح خواهد شد.

,

وی در اردیبهشت‌ماه سال 97 البته این بازه را وسیع‌تر کرد و اعلام کرد که این بیمارستان تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد. در یکی از آخرین اظهارنظرها درباره این بیمارستان در ششم بهمن‌ماه احمد همتی، نماینده سمنان و مهدیشهر و سرخه، ابراز امیدواری کرده بود که این بیمارستان و نیز بیمارستان مهدیشهر در «سال‌های آینده» به بهره‌برداری برسد.

,

باید دید امیدها برای افتتاح بیمارستان‌های مهدیشهر و سوانح سوختگی در سال 99 به سرانجام می‌رسد یا باید منتظر «سال‌های آینده» باشیم.

,

اجرای 300 پروژه و اشتغال‌زایی برای یکهزار نفر

, اجرای 300 پروژه و اشتغال‌زایی برای یکهزار نفر, اجرای 300 پروژه و اشتغال‌زایی برای یکهزار نفر,

همه وعده‌ها که نباید محقق‌نشده باقی بماند! وقتی وعده‌های محقق‌نشده را احصاء می‌کردیم، به خبری درباره پروژه بزرگ بنیاد برکت در گرمسار و آرادان برخورد کردیم که از اعداد و ارقامش چنین به نظر می‌رسید که محقق نشده باشد! در نهم شهریورماه سال جاری، روابط عمومی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبری را منتشر کرد مبنی بر این که «در ادامه‌‌ ایجاد نهضت اشتغال‌زایی و تحقق سیاست‌های ابلاغی ستاد اجرایی در رفع محرومیت، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌‌ عادلانه‌‌ امکانات و فرصت‌ها در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور، ۳۰۰ پروژه‌ اشتغال‌زایی در قالب طرح اجتماع‌محور «سحاب»‌(سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) با ظرفیت ایجاد یک‌هزار شغل در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود. بر اساس این گزارش، این تعداد طرح اشتغال‌زایی به‌طور مشخص در ۱۰۰ روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان به عنوان نقاط هدف ایجاد اشتغال بنیاد برکت تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.»

,

ارتباط خبرنگار مرآت با مجید مشایخی، مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سمنان، منجر به گفتگو با روابط‌‌عمومی بنیاد برکت در تهران شد و در نهایت مشخص شد که این پروژه‌ها صددرصد اجرایی شده است.

,

همه عدم پاسخگویی‌ها در یک قاب

, همه عدم پاسخگویی‌ها در یک قاب, همه عدم پاسخگویی‌ها در یک قاب,

پی‌نوشت: علاوه بر این وعده‌ها، رسانه‌های استان نیز مطالبات فراوانی را خطاب به مسئولان مطرح کردند که علی‌العموم با بی‌پاسخی مواجه شدند! مرآت از دی‌ماه سال جاری بارها برای گفتگو با سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان درخواست کرده است؛ طی یک‌ماه گذشته بارها از مسئولان شرکت آبفای شهری درخواست گفتگو کرده است؛ بارها از ریاست شورای شهر سمنان خواسته است که به سکوت حدودا 700 روزه خود در قبال رسانه‌ها پایان دهد؛ چندین مطلب حاوی نقد و درخواست از شهرداری سمنان انتشار داده است و دریغ از حتی یک مورد پاسخگویی؛ در برخی موارد، مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی را خطاب قرار داده است و اگرچه مدیران ارشد آن عذر خود را برای برخی خلف وعده‌ها، به طور شخصی با خبرنگاران مرآت در میان گذاشته‌اند اما هرگز حاضر نشده‌اند که از افکار عمومی پوزش بطلبند. پاره‌ای از پرسش‌ها از اداره‌کل منابع طبیعی نیز مدت‌هاست که بی‌پاسخ مانده است؛ از جمله آن که طی یک دهه گذشته چند میلیون اصله نهال در سراسر استان غرس شده است؟(تعویق در پاسخگویی به این پرسش‌ها البته ظاهرا به دلیل بیماری مسئول مربوطه صورت گرفته است)

,

تمشک طلایی غیرپاسخگوترین نهاد!

, تمشک طلایی غیرپاسخگوترین نهاد!, تمشک طلایی غیرپاسخگوترین نهاد!,

با این همه، در میان این حجم از عدم پاسخگویی، امسال باید تمشک طلایی غیرپاسخگوترین نهادها و افراد را به مدیریت شهری سمنان و مشخصا رئیس شورای شهر و شهردار سمنان اعطا کرد که سبک جدیدی را حوزه پاسخگویی ابداع کرده است! باز هم باید تکرار کرد: می‌توان امیدوار بود که در سال 99 این رویه‌های ناصواب تغییر کند؛ آدمی به امید زنده است!

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه