اخبار داغ

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج:

فضای تفرجگاهی جدید در حد فاصل میدان گاز تا میدان حجاب سنندج احداث می شود + عکس

فضای تفرجگاهی جدید در حد فاصل میدان گاز تا میدان حجاب سنندج احداث می شود + عکس
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات اجرایی ساماندهی حدفاصل میدان گاز تا میدان حجاب سنندج خبر داد و گفت: بر اساس طراحی صورت گرفته فضای تفرجگاهی و زیبا در این مسیر احداث خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد:  ورودی میدان گاز یکی از ورودی های پارک جنگلی آبیدر است که سالها با تصرف وانت بارها و دستفروشان  فضای بصری نامناسبی ایجاد کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

شرمین شریفی بیان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا وانت بارهای این مسیر با همکاری  دستگاههای مربوطه جمع آوری شد و ساماندهی آن در دستور کار این سازمان  قرار گرفت.

,

وی از آغاز عملیات اجرایی ساماندهی میدان گاز تا میدان حجاب خبر داد و گفت: یکی از فضاهای بازیابی شده مهم ، فضای همجوار میدان گاز واقع در کمربندی آبیدر است.

,

 شریفی گفت: این فضا دارای مساحت تقریبی 3 هزار متر مربعی است که به دلیل موقعیت مکانی بارز آن فرصت مناسبی را برای طراحی فضای شهری ایجاد می نماید. 

,

وی گفت: بازآفرینی فضا در قالب بازپس گیری فضای شهر از تصرف دستفروشان و اختصاص فضای طراحی شده مناسب گذران اوقات فراغت شهروندان، تقویت سرزندگی کمربندی آبیدر از طریق ایجاد جذابیت های بصری و عملکردی، بازتعریف فضای ورودی به آبیدر، و ایجاد فضایی در راستای برند سنندج شهر خلاق موسیقی از مهمترین اهداف اجرای این پروژه است.

,

وی همچنین از دیگر اهداف آن به استفاده از عناصر نمادین در طراحی فضا (از قبیل سازه چادری و پرچین های گابیونی)، ایجاد بدیلی رسمی، زیبا و کارکردی و نمونه ای مطلوب در ارائه غذاهای خیابانی بعنوان عنصری مهم در تقویت حضور شهروندان در فضای شهری، ایجاد پاتوق تفریحی شهری و فضایی جهت برقراری تعاملات اجتماعی، ایجاد تنوع، گوناگونی و انعطاف پذیری در فضای شهری و ایجاد فضایی جهت ارتقای سطح تعلق مکانی شهروندان اشاره نمود. 

,

وی اظهار داشت: ایجاد بستر و زیرساخت مناسب جهت بهبود کیفیت پروژه با صرف حداقل هزینه و زمان، ایجاد فضای تجمع خانواده ها همراه با چشم انداز مناسب به سطح شهر از اهم مزایای اجرای این طرح است.

,

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تصریح کرد: بی نظمی ماشین و پراکندگی تجهیزات وابسته و استفاده نامناسب از مصالح و کیفیت نامطلوب در ساخت مبلمان از عمده مشکلات مسیر میدان گاز تا میدان حجاب است.

,

وی اضافه کرد: به جهت تکمیل پروژه فضای مذکور و محور میدان گاز ( هفت آسیاب ) تا میدان حجاب ساماندهی و ترمیم و بازسازی سنگفرش و نورپردازی در مسیر و نرده گذاری و تلفیق فضای سبز در محور انجام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه