اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

ادعای ساخت موشک مافوق صوت ترامپ بلوف است

ادعای ساخت موشک مافوق صوت ترامپ بلوف است
سیدعلی مرندی ادعای ترامپ در مورد ساخت موشک‌های مافوق صوت را یک بلوف برای داشتن دست برتر در موازنه قدرتها دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی مرندی در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مرصاد در خصوص ادعای ترامپ در مورد ساخت موشک هایپرسونیک اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا فردی بیزینس من (تاجر)  است و در نوع صحبت کردن خود می خواهد به گونه ای رفتار کند تا بقیه کشورها را کنترل کند بر همین مبنا بسیاری اوقات بلوف می‌زند.

وی با بیان اینکه چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز تعداد دروغ ها و اشتباهات رئیس جمهور آمریکا را برشمرده، افزود: ترامپ فردی بلوف زن است و همواره در تلاش است در راستای منافع خود دست به بزرگنمایی بزند، همین موضوع ساخت موشکی با ۱۷ برابر سرعت موشکهای فعلی را نیز باید در همین راستا فهم کرد زیرا سخنگوی پنتاگون و دیگران نیز در این باره ابراز بی اطلاعی کرده اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در حال حاضر برای کنترل کشورهای دیگر و تحمیل خواسته‌های خود بر آنها نظریه رئالیسم در عرصه سیاست خارجی پذیرفته شده است.

مرندی بیان کرد: بر این اساس اگر کشوری بخواهد خواسته خود را بر کشورهای دیگر تحمیل کند این موضوع از طریق توازن قوا محقق خواهد شد به همین خاطر باید قوی بود و از نظر نظامی خود را رشد داد تا بتوان در فضای جامعه جهانی زیست کرد.

 وی تصریح کرد: متفکرانی مانند کنت وال موافق داشتن بمب اتم توسط کشور ایران بودند زیرا معتقد بودند که از طریق توازن قوا می توان بین ایران و کشورهای مثل اسرائیل و آمریکا صلح ایجاد کرد، بنابراین چنین مناسباتی در رابطه بین الملل پذیرفته شده است همچنین قبلاً نظریه لیبرالیستی با موضوع گسترش روابط بین الملل شکست خورده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: همه کشور دنبال حفظ قدرت خود هستند و این از طریق بازدارندگی تامین خواهد شد در واقع بازدارندگی هم دو وجه نمود عینی و ذهنی دارد. بر همین مبنا ترامپ می کوشد از طریق کلمات نمودهای ذهنی را بزرگ کند و این جمله ساخت یک موشک که 17 برابر سرعت موشک‌های قبلی را دارد نیز این گونه است.

وی افزود: متفکران علوم سیاسی معتقدند همین که بر اساس نماد های ذهنی طرف مقابل تصور بازدارندگی کند، خواهد پذیرفت که توازن قدرت نظامی قوی وجود دارد و این مانع جنگ یا سبب تحمیل خواسته ها می شود.

مرندی تصریح کرد: در برخی مواقع نیز تنها کلمات چنین نقشی را ایفا می کند در حالی که متاسفانه در کشور ما با وجود قدرت نظامی از سوی برخی افراد کلماتی گفته می‌شود که نقاط ضعف را به جهان مخابره می‌کند.

 این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه چنین صحبت هایی از سوی رئیس جمهور آمریکا پیام گفتمان را به دنیا مخابره نمی کند، عنوان کرد: افراد کور و کر هم باید فهمیده باشند ترامپ تعامل پذیر نیست و نباید به دنبال مذاکره بود زیرا مذاکره به معنای تسلیم کردن ملت ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه