اخبار داغ

توافق هسته ای ایران دستاویز فرانسه برای رابطه با آمریکا

توافق هسته ای ایران دستاویز فرانسه برای رابطه با آمریکا
نظرسنجی اخیر نشان داد که 66 درصد از مردم فرانسه بر این باورند که دولت در غلبه بر چالش کووید19 ناموفق مانده و 77 درصد دیگر معتقدند که مدیریت مکرون در اتخاذ تصمیمات درست در زمان مناسب ناکام بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ پس از سالها اعتراض، اکنون پناه بردن مجلس به ویروس کووید19 ریاست جمهوری مکرون و نهایتا میراث او را زیر سؤال برده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه موسوم به La Republique En Marche اکثریت مطلق خود را در مجلس ملی فرانسه از دست داده است.

, La Republique En Marche,

اقدام 7 نماینده مجلس برای تشکیل یک گروه جدید با تمرکز بر نگرانی های زیست محیطی ضربه ای به رهبری شخصیِ مکرون است، زیرا او تلاش می کند با فرانسه ای که به طرز بدی از این همه گیری ضربه خورده مقابله کند.

,

حزب مکرون طی ماه های اخیر مورد هجوم مخالفانی که نگران تلاش های پیش رونده و آسیب رسان رئیس جمهور برای اصلاحات جنجال برانگیز بازنشستگی بودند قرار گرفته است.

,

برای رهبری که وعده داده نقش "ژوپیتر" (خدای یونانی که نمادی از اقتدار مطلق و حمایت از شهروندان است) را ایفا کند، به نظر می رسد که به سیاست های دنیوی پیش پا افتاده بی علاقه است.

,

قدرت رئیس جمهور فرانسه در کنار اکثریت حزب خود که از 314 به 288 کاهش یافته، خرد شده است. اکثریت مجمع ملی فرانسه 577 نماینده است.

,

میزان محبوبیت مکرون طی دوران بحران کروناویروس به میزان اندکی تقویت شده است، اما بیش از 58 درصد از مردم قاطعانه با کارهایی که او انجام می دهد مخالف هستند.

,

گروه بندی سیاسی جدید به "اکولوژی، دموکراسی، اتحاد" (Ecologie Democratie Solidarite) شناخته شده و متشکل از 17 عضو چپ‌گرا است که برای مالیات بر دارایی و برنامه های سیاسی سازگار با محیط زیست که می توانند پس از همه گیری پدیدار شوند تلاش می کنند.

,

"پائولو فورتِزا" رهبر گروه جدید و مسئول بخش حفاظت از محیط زیست طی یک کنفرانس خبری گفت: "ما می خواهیم خروج از بحران به جای یک برنامه صرفا اقتصادی یا کوتاه مدت با عدالت زیست محیطی و اجتماعی برجسته شود."

,

یک عضو پارلمان که بیش از 1 سال گذشته حزب مکرون را رها کرده، خلاصه ای از این نارضایتی که بسیاری در درون حزب با آن مواجه هستند را اینچنین بیان کرد: "این سندروم (بیماری) وجود داشت که همه ما خوب رفتار می کنیم زیرا نمی خواستیم برای دولت مشکل ایجاد کنیم، اما اکنون تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هستند که نمی خواهند آن نقش را بازی کنند."

,

سیاست های پیشنهادی فورتِزا از جمله؛ پرداخت درآمد جهانی به تمام افراد بالای 18 سال با برنامه سیاسی مکرون که به طور گسترده ای منافع ثروتمندان را در نظر گرفته و جنبش جلیقه زردها را برانگیخته در تضاد است.

,

اصرار مکرون بر برگزاری انتخابات محلی در ماه مارس علیرغم اینکه کشورهای همسایه مانند ایتالیا و اسپانیا قرنطینه را اعلام کرده بودند هزاران نفر را در معرض کروناویروس قرار داده است.

,

 

,

, ,

شیوع کروناویروس در فرانسه بیش از 180،000 نفر را آلوده کرده و در یکی از شدیدترین رکودهای اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون 28000 نفر را کشته است.

,

برنامه داخلی، اتحادیه اروپا و جهانی مکرون نیز برخلاف اعتماد به نفس اولیه وی در رهبری فرانسه و جهان عمدتا از بین رفته است.

,

دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا در ماه ژانویه نخستین مورد کروناویروس را مشاهده کرد. دولت مکرون به اعتراف خود، یک گام عقب مانده و به دلیل دست کم گرفتن شدت همه گیری مورد انتقاد قرار گرفته است.

,

نظرسنجی اخیر نشان داد که 66 درصد از مردم بر این باورند که دولت در غلبه بر این چالش ناموفق مانده و 77 درصد دیگر معتقدند که مدیریت مکرون در اتخاذ تصمیمات درست در زمان مناسب ناکام بوده است.

,

برای رهبری که با دونالد ترامپ مبارزه کرده، این ویروس تجربه ای مخرب بوده و مکرون را وادار به درون‌گرایی غیر مستقیم کرده است. او احتمالا سرمایه سیاسی قابل توجهی را صرف نجات برنامه های داخلی خود می کند.

,

لفاظی مکرون درباره رابطه ویژه با ترامپ باعث سخن گفتن او در مورد جلوگیری از فروپاشی توافق هسته ای ایران و بازگرداندن آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس شده است.

,

وی طی مصاحبه اخیر اعلام کردد که این ویروس فرصتی برای جهان است تا بتواند خود و روش های خود را دوباره ابداع کند، اما سؤالی که باقی می ماند این است که آیا مکرون می تواند خودش را دوباره ابداع کند؟

,

مدیریت همه گیری توسط مکرون که فرانسه را از نظر اجتماعی و اقتصادی ترسانده، ممکن است میراثی باشد که هرگز نمی خواست نامش به آن بپیوندد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه