اخبار داغ

روستاهایی که در پوست‌اندازی به شهر متوقف شده‌اند؛

از نبود نمایندگی ادارات تا گلایه جوانان بیجاری از کمبود امکانات ورزشی و تفریحی

از نبود نمایندگی ادارات تا گلایه جوانان بیجاری از کمبود امکانات ورزشی و تفریحی
شهرهای تازه تاسیس شهرستان بیجار در پوست اندازی روستا به شهر شدن بغیر از نصب تابلو تا کنون چیز خاصی عایدشان نشده و بعد از سالها مردمان این شهرها منتظر ایجاد نمایندگی ادارات در این شهرها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، بابارشانی ، توپ آغاج و پیرتاج از جمله روستاهای بزرگ شهرستان بیجار بودند که طبق تقسمات کشوری به شهر تبدیل شدن ، اما بعد از گذشت سالها مردمان این مناطق بر سر دو راهی شهر ی هستند یا روستایی مانده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کُردتودی,

تبدیل روستا به شهر یکی از خبرهای مسرت بخش برای مردم این روستاها در سال های گذشته بود که ساکنین آن تصویری از یک زندگی مرفه را برای خود ترسیم می کردند که مقایسه آن تصویر با آنچه امروز روبرویشان قرار دارد زمین تا آسمان فرق می کند.

,

تبدیل بی ضابطه روستاها به شهر قبل از ایجاد زیرساخت های اساسی و حیاتی در این مناطق امروز مشکلاتی را نیز فراروی مردم و مسوولان در این مناطق قرار داده است که نارضایتی مردم را در پی دارد.

,

سال 1379 وقتی توسط وزارت کشور تبدیل روستای بابارشانی به شهر را به فرماندار و بخشدار وقت چنگ الماس اعلام نمود ، ساکنین آن تصویری از یک زندگی مرفه را برای خود ترسیم می کردند که مقایسه آن تصویر با آنچه امروز روبرویشان قرار دارد شاید زمین تا آسمان فرق کند.

,

روستای بابارشانی در سال ۱۳۷۹ توسط وزارت کشور تبدیل به شهر شد و در سال ۱۳۸۰ رسما شهرداری تاسیس گردید، جمعیت آن طبق آمار حدود  ۶۰۰ نفر میباشد اما در فصول مختلف بیش از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد که نشان از مهاجر بودن مردمان این شهر دارد.

,

بعد از گذشت 20 سال از تبدیل شدن روستا به شهر بابارشانی تمام وعده ها که موجب دلخوشی ساکنان این مناطق شده است بر روی کاغذ و تابلو ورودی باقی مانده و عملا سر مردمان این شهرها بی کلاه ماند و وجود مشکلات پیش روی شهرها و شهرستان های تازه تاسیس شهرستان بیجار موجب شد تا راه توسعه بر این مناطق بسته شود.

,

یکی از ساکنان شهر بابارشانی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: اهالی این شهر عملا در سر دو راهی هستند برای انجام برخی امورات مانند گرفتن تسهیلات کشاورزی و مشکلات دیگر نه شهری محسوب می شویم و نه روستایی و اینطور بگوییم تمام وعده های که داده اند فقط یک نام بر روی تابلو است و عملا چیزی از امکانات شهری در آن وجود ندارد.

,

وی افزود: وی تصریح کرد: در حال حاضر در مرکز شهر بابارشانی دامداری رواج دارد که از مسوولان می خواهیم برای ساماندهی دامداران و انتقال آن به خارج شهر که به طور کلی رها شده اقدامی عاجل انجام دهند.

,

این شهروند بابارشانی با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی دارای زمینهای بسیار مرغوبی هست و متاسفانه بصورت سنتی کشت می شود ، افزود : می طلبد جهاد کشاورزی  با طرحهای تشویقی به مکانیزاسیون بخش کشاورزی این شهر رونقی ببخشد

,

وی ادامه داد : شهر بابارشانی دارای تعداد زیادی جوانان بیکار است که احداث کارگاه های تولیدی با توجه به بالا بودن جوانان جویای کار می تواند منبع درآمد زایی خوبی برای شهر باشد.

,

, ,

نبود نمایندگی ادارات شهرستان بیجار در شهر تازه تاسیس بابارشانی

, نبود نمایندگی ادارات شهرستان بیجار در شهر تازه تاسیس بابارشانی,

علی پناه یکی دیگر از شهروندان بابارشانی نیز با اشاره به مشکلات شهر توپ بابارشانی داشت:نبود اشتغال و مهاجرت بی رویه مردم و در نتیجه خالی شدن شهر از سکنه از مشکلات اصلی این شهر است.

,

وی با تاکید بر اینکه بابارشانی در حال حاضر فقط یک تابلو را از شهر بودن یدک می کشد،اظهار داشت:نبود نمایندگی ادارات شهرستان بیجار در این شهر و مراجعات مکرر شهروندان این شهر به بیجار جهت رفع و رجوع مشکلات خود از دیگر مشکلات بابارشانی است.

,

جاده ای که موجب محصور شدن بابارشانی شد

, جاده ای که موجب محصور شدن بابارشانی شد,

یکی از شهروندان بابارشانی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: از  مشکلات عمده این شهر با توجه به احداث جاده همدان-بیجار در حاشیه قرار گرفتن این شهر میباشد.

,

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین زیر ساخت ها که موجب ارتباط به یکدیگر می شود، جاده ها است، متاسفانه مشکلات عدیده ای که در حال حاضر در زیر ساخت های راه بیجار همدان وجود دارد هر روزه شاهد اتفاقات ناگوار رانندگی در مسیرهای مختلف این شهرستان هستیم.

,

این شهروند بابارشانی ادامه داد : جاده شهر بابارشانی که یکی از مسیرهای مواصلاتی پر تردد در شهرستان بیجار است که در حد فاصل بیجار به همدان قرار دارد و متاسفانه از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار است.

,

وی با اظهار گلایه از وضعیت نامناسب جاده همدان در حد فاصل شهر بابارشانی بیان داشت: اگر اداره راه آسفالت ندارد با چند فرغون خاک چاله چوله های جاده را پر کند زیرا رفت آمد برای مردم سخت شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه این جاده بی صاحب است و هیچ اداره ای مسوولیت آن را قبول نمی کند و بطور کلی این جاده رو رها کردند، بیان داشت: مردم چه گناهی دارند در این وضعیت اسفناک گرانی قطعات ماشین باید تاوان سوء مدیریت آقایان اداره راه را بدهند.

,

, ,

جوانان شهر بابارشانی از داشتن امکانات ورزشی و تفریحی محروم هستند

, جوانان شهر بابارشانی از داشتن امکانات ورزشی و تفریحی محروم هستند,

یکی از جوانان شهر بابارشانی در گفتگو با خبرنگار کردتودی گفت: تنها سرگرمی ما در این شهر که فقط یک تابلو را یدک می کشد تلویزیون است که آنهم به مدد باد و بوران همیشه قطع است.

,

این جوان اهل شهر بابارشانی با تاکید بر اینکه هیچگونه امکانات ورزشی در این شهر نداریم گفت: در بخش ورزش با توجه به اینکه مردم این شهر چند هکتار از زمین های شهر را برای امر ورزش اهدا کرده اند اما سازمان ورزش و جوانان این زمین را به حال خود رها کرده و هیچگونه اقدامی تا کنون انجام نداده است.

,

, ,

توپ آغاج شهری که با استانداردهای شهری فاصله دارد

, توپ آغاج شهری که با استانداردهای شهری فاصله دارد,

شهر توپ آغاج در 35 کیلومتری بیجار یکی از شهرهای جدیدی است که بیش از 3 سال از عمرتاسیس آن می گذرد،اما همچنان منتظر ترحم مسئولان شهرستان بیجار و استان کردستان است.

,

شهر توپ آغاج در پوست اندازی روستا به شهر شدن ،از خدمات دولتی چیزی بغیر از یک تابلو شهرداری که با خط بزرگ خوش آمد گویی مردم را به شهر شهید پرور توپ آغاج اعلام می کند چیزی عایدش نشده است.

,

امام جمعه توپ آغاج در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان کرد: هر چند هنور با خیلی از استانداردهای شهری فاصله داریم منتهی با تلاش مسئولین و پیگیری های که  صورت گرفته است  نسبت به گذشته تغیراتی  چه لحاظ المان های شهری ، روشنایی و و ظاهر شهری در آن ایجاد شده است .

,

وی افزود: مشکلی که از گذشته مردمان ساکن در این شهر با آن روبرو هستند نبود یکی از شعبات بانکی است که در صورت ایجاد و راه اندازی آن خیلی از رفت های مردم را به داخل شهر بیجار محدود می کند .

,

حجت الاسلام حکیمی فر با تاکید بر اینکه یکی از علل مهاجرت در این شهر و شهرستان بیجار نبود کار و شغل مناسبی که بتوان با آن امرار معاش کرد ادامه داد: عدم ارائه راه کارهای مناسب با اشتغالزایی و مانعی که پیش پای جوانان و کارآفرینان قرار می گیرد در جای خودش نیاز مند بررسی ویژه و دنبال راه حل برای برون رفت از تنگ نظری ها برای ایجاد کار و اشتغال است .

,

وی اضافه کردنیروی های کارآفرین مستعدی چه در زمینه آهنگری، چه در زمینه های کشاورزی در این شهر وجود دارند که می توان با تشویق و ترغیب جوانان به شعار مقام معظم رهبری در بحث  جهش  تولید کمک کرد .

,

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: یکی  دیگر از مشکلات عمده که همچنان مردم با آن سرکار دارند قطع آب آشامیدنی است که البته قرار بود آب مجزایی برای این شهر  ایجاد و آّبرسانی انجام شود ولی طرح با توجه به اینکه بخش عمده آن  انجام شده است ولی در میانه راه متوقف شده است.

,

حجت الاسلام حکیمی فر خطاب به مسوولان شهرستان بیجار گفت: یکی از درخواست های مردمی  تبدیل این دهستان به بخش مستقلی از بخش  مرکزی می باشد با توجه به گستردگی  محدوده بخش مرکزی عملا رسیدگی  به این حجم  از شهر و روستا مهیا نیست ولی با توجه به پتاسیل موجود در دهستان سیلتان  می توان این دهستان را به بخش مستقلی تبدیل کرد.

,

وی از توسعه و اتصال  شبکه راهی تکاب به توپ آغاج که جلسات مقدماتی آن در فرمانداری  برگزار شده است خبر داد و بیان داشت : امیدواریم  مسئولین شهرستان  نسبت به این  طرح که یکی از طرح های برون رفت شهر توپ آغاج از بن بست می باشد اهتمام ویژه داشته باشند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه